Tarieven Europabank Visakaart.
Tarieven Europabank Visakaart.
Bij Europabank kan je ook een gratis Visa- of Mastercard krijgen. Je kan ze kopellen aan een zichtrekening die niet noodzakelijk bij Europabank hoeft te zijn. Je kan ook volgens de website een virtuele kredietkaart aanmaken voor betalingen via internet.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Wat zijn de tarieven ?
Wat kost:
- geld afhalen ?
- betalen aan niet EURO land ?
Is dit interessanter dan Argenta ? Eigenlijk is het raar dat het zusterbedrijf Keytrade geen gratis kredietkaart aanbiedt en Europabank wel.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Wat zijn de tarieven ?
Wat kost:
- geld afhalen ?
- betalen aan niet EURO land ?
Is dit interessanter dan Argenta ? Eigenlijk is het raar dat het zusterbedrijf Keytrade geen gratis kredietkaart aanbiedt en Europabank wel.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 18 juni 2009, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: Tarieven Europank Visakaart.
Beste,
Een VISAkaart Europabank is sowieso gratis.
De kosten voor afhalingen van cash geld aan een automaat : 4% op het opgenomen bedrag met een minimum van 2.50 eur.
Kosten internationale betalingen : deze zijn algemeen vastgelegd door VISA international.
Hopelijk ben je hiermee wat verder geholpen.
Een VISAkaart Europabank is sowieso gratis.
De kosten voor afhalingen van cash geld aan een automaat : 4% op het opgenomen bedrag met een minimum van 2.50 eur.
Kosten internationale betalingen : deze zijn algemeen vastgelegd door VISA international.
Hopelijk ben je hiermee wat verder geholpen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor het antwoord. Er zijn blijkbaar weinig klanten met een kredietkaart bij Europabank op dit forum.
Argenta rekent slechts 1% aan voor cashafhaling. Volgens mij gaan ze nog altijd het interessantste blijven.
Volgens mij zal Europabank ook een % of 4 wisselkoersprovisie rekenen boven de wisselkoersen van Visa indien je niet in EURO betaald.
Buiten Argenta rekent elke bank dergelijke wisselkoersprovisie aan. Vanaf maart 2009 gaat Argenta ook 1 % hiervoor aanrekenen.
Bij bijna elke bank is deze kost moeilijk terug te vinden. Meestal is men van het gedacht dat dit een Visa wisselkoers is die voor elke bank hetzelfde is. De wisselkoersprovisie verschilt echter van bank tot bank.
Argenta rekent slechts 1% aan voor cashafhaling. Volgens mij gaan ze nog altijd het interessantste blijven.
Volgens mij zal Europabank ook een % of 4 wisselkoersprovisie rekenen boven de wisselkoersen van Visa indien je niet in EURO betaald.
Buiten Argenta rekent elke bank dergelijke wisselkoersprovisie aan. Vanaf maart 2009 gaat Argenta ook 1 % hiervoor aanrekenen.
Bij bijna elke bank is deze kost moeilijk terug te vinden. Meestal is men van het gedacht dat dit een Visa wisselkoers is die voor elke bank hetzelfde is. De wisselkoersprovisie verschilt echter van bank tot bank.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Europabank VISA
Eurozone POS: gratis
Eurozone ATM: 4% (minimum 2,50€)
Overige POS: 0,95% op wisselkoers
Overige ATM: 4% (minimum 2,50€) + 0,95% op wisselkoers
Kan iemand de wisselkoersprovisie verifiëren, want 2 kantoren = 2 andere uitleggen. Indien het effectief 0,95% is, dan is qua betalingen de VISA van Europabank iets VOORDELIGER dan die van Argenta.
Voor geldafhalingen blijft evenwel Argenta Visa voordeligst.
(Naar EB MC heb ik niet geinformeerd)
Eurozone POS: gratis
Eurozone ATM: 4% (minimum 2,50€)
Overige POS: 0,95% op wisselkoers
Overige ATM: 4% (minimum 2,50€) + 0,95% op wisselkoers
Kan iemand de wisselkoersprovisie verifiëren, want 2 kantoren = 2 andere uitleggen. Indien het effectief 0,95% is, dan is qua betalingen de VISA van Europabank iets VOORDELIGER dan die van Argenta.
Voor geldafhalingen blijft evenwel Argenta Visa voordeligst.
(Naar EB MC heb ik niet geinformeerd)
Laatst gewijzigd door Anonymous op 23 maart 2009, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Pecunia non olet