Tax on web 2018
Tax on web 2018
Pen hier al uw online belastingsaangifte vragen en grieven 
Re: Tax on web 2018
kan je in dit aanslagjaar al RV terugvorderen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
toch niet met dat nieuw systeem waar iedereen 188 euro dividenden kan terugkrijgen
het ander systeem bestaat al jaren bv OCMW-steuntrekkers die bv 1000 euro roerende voorheffing terugtrekken via de belastingbrief omdat ze maar een laag inkomen hebben
of iemand die maar een paar uur per week werkt
het ander systeem bestaat al jaren bv OCMW-steuntrekkers die bv 1000 euro roerende voorheffing terugtrekken via de belastingbrief omdat ze maar een laag inkomen hebben
of iemand die maar een paar uur per week werkt
Bij de vooraf ingevulde vereenvoudigde aangifte ontbreken enkele gegevens ( codes ) Hoe kan je deze - laten - aanpassen ?
dat is weer typisch : fiscus probeert blijkbaar de mensen in het zak te zetten
heb toch al regelmatig meegemaakt dat ze soms 2000 euro in het nadeel van de belastingslaaf zijn, is ooit zelfs op tv geweest
heb toch al regelmatig meegemaakt dat ze soms 2000 euro in het nadeel van de belastingslaaf zijn, is ooit zelfs op tv geweest
Merci Roo 
Zelf de code's toevoegen is mogelijk.
Heel het gedoe is heden ingewikkelder , dus moeilijker om aan te passen.
Maar het is mogelijk.
Estate Guru believer.
Men hoeft de vooraf ingevulde gegevens niet klakkeloos te aanvaarden.
Best alles goed nakijken, want ik heb de vorige jaren bij mijn zoon al onregelmatigheden ondervonden.
Via tax on web kan men de bedragen veranderen en/of bijkomende codes toevoegen.
klopt bij vereenvoudige voorstellen, heb ik ondekt dat er soms tot 2 000,00 euro voordeel .......... voor de belgische staat is.
Niet in de val trappen, het is wel niet met opzet dat ze het doen, maar puur uit lompigheid
Op tv zijn er zo ook al "gevallen" verschenen.
Bij een overlijden "vergeten" ze bijna altijd de huwelijkscoefficient toe te passen, en ze hebben je voor een paar duizend euro bij je rekker met die vereenvoudigde aangifte;
Een grote schande is het
is ooit in primetime op vtm journaal geweest, misschien nog wel terug te vinden op internet
Niet in de val trappen, het is wel niet met opzet dat ze het doen, maar puur uit lompigheid
Op tv zijn er zo ook al "gevallen" verschenen.
Bij een overlijden "vergeten" ze bijna altijd de huwelijkscoefficient toe te passen, en ze hebben je voor een paar duizend euro bij je rekker met die vereenvoudigde aangifte;
Een grote schande is het
is ooit in primetime op vtm journaal geweest, misschien nog wel terug te vinden op internet
Hoe aangeven?
- groene lening uit 2009, enkel kapitaal afgelost, geen intresten meer. 3370 + 4370 dacht ik
- heropname deel oorspronkelijke lening (die al afbetaald was) in 2017, kapitaal en interesten afgelost. 3334 + 4334 dacht ik.
maar Tax on Web laat die combinatie niet toe.
Alle samen tellen en aangeven op 3334 + 4334?
bijhorende vraag over aantal kinderen ten laste: bij 3330/3370 "2" invullen en bij 4330/4370 "0" invullen?
- groene lening uit 2009, enkel kapitaal afgelost, geen intresten meer. 3370 + 4370 dacht ik
- heropname deel oorspronkelijke lening (die al afbetaald was) in 2017, kapitaal en interesten afgelost. 3334 + 4334 dacht ik.
maar Tax on Web laat die combinatie niet toe.
Alle samen tellen en aangeven op 3334 + 4334?
bijhorende vraag over aantal kinderen ten laste: bij 3330/3370 "2" invullen en bij 4330/4370 "0" invullen?
Dat is ook correct, de nieuwe geïntegreerde woonbonus is niet combineerbaar met een oude woonbonus.
Je zal moeten kiezen, ofwel enkel de nieuwe ofwel enkel de oude lening.
Let wel op, keuze voor de nieuwe lening ontneemt de oude lening alle fiscaal voordeel in de toekomst.
Keuze voor de oude lening heeft geen gevolgen voor de fiscaliteit van de nieuwe lening. (lees als: volgend jaar mag je dan nog altijd beslissen om de nieuwe lening in te brengen)
Enkel de oude (die volgend jaar afloopt) of enkel de nieuwe (nog 9 jaar) ?
Dan zal de keuze dus zeker de nieuwe zijn. Of kan je ze dit jaar samen optellen en aangeven?
Dan zal de keuze dus zeker de nieuwe zijn. Of kan je ze dit jaar samen optellen en aangeven?
Der is blijkbaar een nieuwe code voor alleenstaande ouders. Ik mag een correctie doen aan mijn belastingsbrief:
http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 1526766133
Nuja, veel wijzigt het niet. Zit boven de 19.000 euro
http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 1526766133
Nuja, veel wijzigt het niet. Zit boven de 19.000 euro