Te dure Telenet-tarieven
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

Re: Te dure Telenet-tarieven
jij leeft ook nog in de oertijd zeker ...
een normaal betaalde job heeft daar ongeveer een 1600-1700 netto
aan de kassa zal dat eerder een 1200-1400 zijn
en de betere jobs beginnen aan een 2000 euro
Het grote verschil is hun bruto loon, toen ik aan Spaanse vrienden mijn loonbrief liet zien vielen die van hun stoel want ik verdiende letterlijk dubbel zoveel als hun, bruto wel te verstaan. Netto had ik bijna 1400 minder dan hun opgetelde netto lonen ...
Dat is wat ons land kapot maakt, de absurd hoge lonen waar je netto amper iets aan kan overhouden ...
De meeste spullen kosten daar trouwens evenveel als bij ons, wat er wel veel goedkoper is: telecom/ internet; elektriciteit en gas, water, brandstof. En laat dit nu ook weer alle spullen zijn waar onze (r)overheid zich mee moeit ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Ik ? Of jij ? >>>>>
Ik herinner me nog dat ik van een Nederlands bedrijf regelmatig post kreeg toen ik nog naar werk zocht om in Spanje voor proximus te werken.voorheenCP1234 schreef: ↑30 april 2024, 13:54 een normaal betaalde job heeft daar ongeveer een 1600-1700 netto
De brutolonen liggen dan tussen 1500 en 2000 euro.
Ik heb nog een mantelzorgfunctie die me in BE houdt en mijn stempelgeld zou nu rond de 1400 netto zijn in BE.
Een full-time aan 1500 bruto in Spanje gaat me zeker niet meer opbrengen dan 1400 netto dop in BE.
Ik WOU wel werken, zelfs overwogen om naar Spanje te verhuizen ... maar voor dat loon ? Geef mijn part dan maar aan de kat. Vanuit BE wilden ze niet wegens loon moest hoger zijn.
Het probleem bij uitstek inzake werkloosheid zijn enkele onwilligen waartoe ik mezelf niet reken maar veel meer (x100) de werkgevers die het voor veel van die werklozen onmogelijk maken om te werken. Of totaal niet lonend.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

En wanneer zocht je dan naar werk, 10 jaar geleden ...Destereir schreef: ↑30 april 2024, 15:11Ik ? Of jij ? >>>>>
Ik herinner me nog dat ik van een Nederlands bedrijf regelmatig post kreeg toen ik nog naar werk zocht om in Spanje voor proximus te werken.voorheenCP1234 schreef: ↑30 april 2024, 13:54 een normaal betaalde job heeft daar ongeveer een 1600-1700 netto
De brutolonen liggen dan tussen 1500 en 2000 euro.
Ik heb nog een mantelzorgfunctie die me in BE houdt en mijn stempelgeld zou nu rond de 1400 netto zijn in BE.
Een full-time aan 1500 bruto in Spanje gaat me zeker niet meer opbrengen dan 1400 netto dop in BE.
Ik WOU wel werken, zelfs overwogen om naar Spanje te verhuizen ... maar voor dat loon ? Geef mijn part dan maar aan de kat. Vanuit BE wilden ze niet wegens loon moest hoger zijn.
Het probleem bij uitstek inzake werkloosheid zijn enkele onwilligen waartoe ik mezelf niet reken maar veel meer (x100) de werkgevers die het voor veel van die werklozen onmogelijk maken om te werken. Of totaal niet lonend.
Ik kan je wel vertellen dat dat in Spanje 1400 stempelgeld niet het geval zou zijn, daar zou jij een 500 euro krijgen.
Een gemiddeld brutoloon in Spanje situeert zicht tussen de 2200 à 2400 bruto/ maand.
In de horeca, wat slecht betaald is hebben ze een 1600 bruto/ maand plus de fooien.
Maar geloof wat je wil, Spanje is mijn 2de thuis. Heb daar eigendommen, vrienden en ken het daar heel goed.
Geloof wat je wil. Ik wil gerust aannemen dat je Spanje beter kent dan ik.
Hier vind je de cijfers..... van vandaag.
Stempelen zou ik in Spanje nooit gaan doen zijn.
Wel werken. Bv voor proximus waar ik enkele jaren in BE voor werkte in een administratieve functie.
Zou dit echt de laagst betaalde job in Spanje zijn ? Ik twijfel daaraan.
https://www.yource.work/vacature/nederl ... k-valencia
Wel werken. Bv voor proximus waar ik enkele jaren in BE voor werkte in een administratieve functie.
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

Google de vergelijking tussen het gemiddeld salaris bij ons en Spanje en je zal dit krijgen:Destereir schreef: ↑30 april 2024, 17:03 Geloof wat je wil. Ik wil gerust aannemen dat je Spanje beter kent dan ik.
" Een gemiddelde Belg verdient netto 2.068 euro per maand. Een gemiddelde Spanjaard slechts 1.734 euro. "
I rest my case, denk ervan wat je wilt ...
Misschien terug on topic.
Is het leven in Spanje niet goedkoper? De laatste keer dat ik in Barcelona was viel me op hoeveel goedkoper het leven daar was (koffie met gebak minder dan 2 euro).
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

Zoiets wel, maar electronica, groenten en fruit in de supermarkt, vlees zijn er tegenwoordig duurder dan bij ons ... Zoals ik al schreef, vooral de zaken die hier schandalig duur zijn, zoals telecom, stroom, brandstoffen, ...; zijn daar vele malen goedkoper, maar de dagdagelijkse producten of merkproducten zoals kledij, speelgoed, electronica zijn er duurder of aan dezelfde prijzen als hier.
20 jaar geleden gingen we daar naar een supermarkt en voelden we ons daar als multi-miljonairs, nu vallen de ogen uit ons hoofd als we zien dat de Spaanse paprika's duurder in de supermarkt daar staan als bij ons. En vele ( bijna alle ) andere dagdagelijkse producten ook.
In Spanje kent men al jaren een generatie-armoede. Meerdere generaties leven nu onder hetzelfde dak omdat ze de eindjes niet kunnen aan elkaar knopen, echt erg. Zolang je werk hebt en niet alleenstaand bent of langdurig ziek is er geen probleem, maar er is daar geen sociaal vangnet zoals hier. Bruto lonen zijn bijna gelijk aan de netto lonen maar den dop is na enkele maanden 400-500 euro en daar moet je je plan mee trekken ...
Bedrijven moeten daar ook niet echt veel moeite doen om personeel te vinden.
Hun systeem hier invoeren zou ons land wel weer op de kaart zetten, in de positieve zin dan. Bedrijven zouden genoeg personeel vinden, de uitgespaarde kosten op dop, ocmw kan men gebruiken om de loonlasten naar beneden te halen en we zijn vertrokken.
Dan de telecom prijzen doen dalen en we zijn weer on topic
Inderdaad, zie hier voor een vergelijk tussen EU landen. Een werkende Spanjaard heeft met zijn gemiddeld €1735 inkomen en cost of living van 50,6 bijna 9% meer koopkracht dan een actieve Belg met zijn €2068 en 65,6 cost of living. Een gemiddelde Spanjaard (werkende en niet werkenden) heeft dan weer 13% minder koopkracht dan de gemiddelde Belg zie. Zo zie je maar weer dat de werkende Belgen echt niet in rijkdom leven en dat de uitkeringen hier een pak hoger moeten liggen dan in Spanje. Conclusie, in Spanje is er een noodzaak en beloning om een job te hebben, in België kun je net zo goed in de hangmat blijven liggen.
Iemand een idee hoe je Discovery met Nederlandstalige ondertiteling online kan bekijken ?
Proximus tv.
-
Sammy2
Geef mij maar een hangmat in Spanje. Kijk ook eens de huur- en energieprijzen na. Niet enkel aan de kust. Ga eens naar het binnenland. Je zal versteld staan hoe dikwijls je in het restaurant kan gaan in een week; goedkoper dan zelf koken in BE. In België kan je daar nog niet een frietkot gaan bezoeken; eens per week (met familie, hé).vortex schreef: ↑1 mei 2024, 07:42Inderdaad, zie hier voor een vergelijk tussen EU landen. Een werkende Spanjaard heeft met zijn gemiddeld €1735 inkomen en cost of living van 50,6 bijna 9% meer koopkracht dan een actieve Belg met zijn €2068 en 65,6 cost of living. Een gemiddelde Spanjaard (werkende en niet werkenden) heeft dan weer 13% minder koopkracht dan de gemiddelde Belg zie. Zo zie je maar weer dat de werkende Belgen echt niet in rijkdom leven en dat de uitkeringen hier een pak hoger moeten liggen dan in Spanje. Conclusie, in Spanje is er een noodzaak en beloning om een job te hebben, in België kun je net zo goed in de hangmat blijven liggen.
Zover ik weet niet.
Discovery + , 39 Euro per jaar.
Discovery + , 39 Euro per jaar.
"Jetty stapte over naar een goedkope telecomaanbieder en kreeg er een gratis pak zorgen bij"
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240502_92507740
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240502_92507740