Te dure Telenet-tarieven
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Te dure Telenet-tarieven
Mijn maandelijkse telenet-rekening verhoogt met 6,97%.
'We gaan de factuur laten meegroeien met de inflatie' zegt de CEO dan...
'We gaan de factuur laten meegroeien met de inflatie' zegt de CEO dan...

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Kun je het ze kwalijk nemen? Als de overheid je vrij spel geeft ...Stijn1234 schreef:Ik ook, wel eerst even Proximus bellen zodat we beiden gelijkaardig verhogen.... samen de zakken verder vullen, the sky is the limit!
Neen, we kunnen het enkel blijven aankaarten, tot het einde der tijden.... tot er ooit eens een minister is die wel wil ingrijpen.Inmaken schreef:Kun je het ze kwalijk nemen? Als de overheid je vrij spel geeft ...Stijn1234 schreef:Ik ook, wel eerst even Proximus bellen zodat we beiden gelijkaardig verhogen.... samen de zakken verder vullen, the sky is the limit!
Van Kris Peeters (consumentenzaken) en Alexander De Croo (telecom) hoeven we niet veel te verwachten vrees ik....
Waarom zou Telenet haar tarieven verlagen? Er is amper concurrentie en die brave Belg betaalt toch gewoon de rekening.
Er moeten alternatieven komen zoals in de telecomsector. Pas op die telecomsector is ook niet ideaal, maar wel stukken beter dan het monopolie van Telenet en Proximus.
Er moeten alternatieven komen zoals in de telecomsector. Pas op die telecomsector is ook niet ideaal, maar wel stukken beter dan het monopolie van Telenet en Proximus.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
In Nederland kan de Telenet-groep het wél met Ziggo.
Als je dan de packs (TV, internet, telefoon) vergelijkt in Nederland met België dan komen we d'er hier berooid af.
Als je dan de packs (TV, internet, telefoon) vergelijkt in Nederland met België dan komen we d'er hier berooid af.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
@Kevva : de telecomsector : Dat IS Telenet en Proximus.
@ Spruitekop : In NL en in UK zijn de prijzen beter. Maar de schaal waarop producten verkocht worden is groter.
Dat is één reden waarom het hier minder goed loopt. De andere reden is dat er geen concurrentie is maar wel een duopolie.
Ik vrees voor de sector van de mobiele telefonie, waar enkel nog Telenet en Proximus gaan samenwerken om de prijzen hoog te houden. De derde speler op de markt is eerder gekend om daar in mee te doen dan het aan te vechten.
In die lijn is de overname van Base door Telenet slim. Ze nemen de prijsbreker uit de markt over, liever dan Mobistar waar al lang een samenwerking mee was.
Kijk naar het DVBT verhaal : ook daar was Telenet slim genoeg om de markt te monopoliseren door voor de schijn een vergunning te kopen en de concurrenten schaakmat te zetten.
Die ene extra speler die een 4G licentie had is er ook nooit wat mee begonnen, of enkel maar een WIMAX projectje dat niet veel voorstelt. Het zou me niet verwonderen als Telenet ook hier achter de schermen de touwtjes in handen hield (via een Chinees bedrijf).
Multinationals worden in de huidige politieke sfeer beschermd en bevoordeeld, dus Telenet heeft niets te vrezen.
@ Spruitekop : In NL en in UK zijn de prijzen beter. Maar de schaal waarop producten verkocht worden is groter.
Dat is één reden waarom het hier minder goed loopt. De andere reden is dat er geen concurrentie is maar wel een duopolie.
Ik vrees voor de sector van de mobiele telefonie, waar enkel nog Telenet en Proximus gaan samenwerken om de prijzen hoog te houden. De derde speler op de markt is eerder gekend om daar in mee te doen dan het aan te vechten.
In die lijn is de overname van Base door Telenet slim. Ze nemen de prijsbreker uit de markt over, liever dan Mobistar waar al lang een samenwerking mee was.
Kijk naar het DVBT verhaal : ook daar was Telenet slim genoeg om de markt te monopoliseren door voor de schijn een vergunning te kopen en de concurrenten schaakmat te zetten.
Die ene extra speler die een 4G licentie had is er ook nooit wat mee begonnen, of enkel maar een WIMAX projectje dat niet veel voorstelt. Het zou me niet verwonderen als Telenet ook hier achter de schermen de touwtjes in handen hield (via een Chinees bedrijf).
Multinationals worden in de huidige politieke sfeer beschermd en bevoordeeld, dus Telenet heeft niets te vrezen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Klopt, in NL zijn er 16 miljoen inwoners in België 11 miljoen. Maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat de kosten hier lager gaan zijn: véél meer aansluitingen per m² en een véél kleinere oppervlakte voor een volledige draadloze dekking. Mooi woord trouwens.haelewyn schreef:@ Spruitekop : In NL en in UK zijn de prijzen beter. Maar de schaal waarop producten verkocht worden is groter.

Ik heb de indruk dat het systeem van lintbebouwing in BE ook niet echt helpt, daar waar woongebieden meer geconcentreerd zijn in NL.
De markt in BE is kleiner dan dat. Telcomoperatoren zien het Franstalige landsgedeelte als 1 klantengroep en Vlaanderen als een tweede. Er is een meerkost om paketten in verschillende talen te onderhouden.
Telenet ... in Wallonie VOO... ze hebben elk maar een stuk van die 11.000.000 Belgen.
Of zijn die twee ondertussen bijna getrouwd ?
Maar dat is misschien al spijkers op laag water zoeken. Het is niet de grootste oorzaak van 'de miserie' van de hoge prijzen hier.
De markt in BE is kleiner dan dat. Telcomoperatoren zien het Franstalige landsgedeelte als 1 klantengroep en Vlaanderen als een tweede. Er is een meerkost om paketten in verschillende talen te onderhouden.
Telenet ... in Wallonie VOO... ze hebben elk maar een stuk van die 11.000.000 Belgen.
Of zijn die twee ondertussen bijna getrouwd ?
Maar dat is misschien al spijkers op laag water zoeken. Het is niet de grootste oorzaak van 'de miserie' van de hoge prijzen hier.
-
- VIP member
- Contacteer:
Oplossing is dan toch makkelijk? We hebben een speler nodig die beide landen bedient (en niet het andere land als melkkoe beschouwt).
Gelukkig straks geen roaming kosten meer dan is iig mijn telefoon rekening al een stuk makkelijker.
Gelukkig straks geen roaming kosten meer dan is iig mijn telefoon rekening al een stuk makkelijker.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Je kan wel nog Scarlet Trio nemen, kan misschien een alternatief zijn. Maar is totaal niet te vergelijken met de kwaliteit van Telenet.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De Telenet-groep bedient beide landen. In Nederland onder de naam Ziggo.
Mja ... nu voel ik me zelf al als een vis in het water.
Waar je de cijfers haalt, Sven ... Ik weet niet wat ze op jouw rollen toiletpapier drukken hoor. Hier enkel reclame voor politieke partijen (en ik koop er altijd van hetzelfde merk).
In 2015 had NL 16.934.000 inwoners.
Vlaanderen had er 6.437.685 (Gewest, 2015) / / 7.605.631 (met Brussel, 2015)
België 10.449.361 in 2014 wat een daling was tov 2011.
Bron voor Vlaanderen, België en NL : wikipedia
Waar je de cijfers haalt, Sven ... Ik weet niet wat ze op jouw rollen toiletpapier drukken hoor. Hier enkel reclame voor politieke partijen (en ik koop er altijd van hetzelfde merk).

In 2015 had NL 16.934.000 inwoners.
Vlaanderen had er 6.437.685 (Gewest, 2015) / / 7.605.631 (met Brussel, 2015)
België 10.449.361 in 2014 wat een daling was tov 2011.
Bron voor Vlaanderen, België en NL : wikipedia
Laatst gewijzigd door haelewyn op 13 januari 2016, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Oeps! Het T-woord is weer gevallen. 

En de verhelderende bijdrage van Sven is verdwenen...
Wij maar zeggen dat er niet gemodereerd wordt.
Wij maar zeggen dat er niet gemodereerd wordt.

TV met CI+ en harde schijf en gooi die (stroomvretende) digicorder de deur uit.
Bij de telenet shop gaat men wel u proberen te overtuigen om toch maar die digicorder te behouden.
Bij de telenet shop gaat men wel u proberen te overtuigen om toch maar die digicorder te behouden.