Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
Zwaar off topic, maar het is jammer genoeg al meerdere gebleken dat gloednieuwe forumleden die veel noten op hun zang hebben, gewoon mensen blijken die graag wat trollen. De voorbeelden zijn legio: 'takstakstaks', 'EFGX', 'Jeannedarm', 'SvenMannaerts', ...haelewyn schreef: Eerder vroeg ik me hier ook al af of men van nieuwe leden onderdanigheid verwacht. Het antwoord : gewoon veel posten .. dan wordt je iets meer gerust gelaten als je na een tijd een minder nieuw lid bent geworden![]()
Ik zeg niet dat dit het geval is bij pastr, maar ik begrijp de terughoudendheid van satsurfer, ik heb namelijk diezelfde terughoudendheid bij nieuwe leden.
Bovendien zei Inmaken gewoon dat er wel een verschil zichtbaar was, en maakte hij een analogie met Mercedes en Dacia.
De post van pastr gaat - zoals hij in andere draadjes al gezegd heeft - gewoon over óf je het allemaal wel nodig hebt, die overbodige luxe, en dat je wel veel met de fiets kan doen. Totaal naast de kwestie dus.
-
- Full Member
- Contacteer:
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... estel-fluo
FLUO is voorbehouden voor ondernemers en zelfstandigen die beschikken over een ondernemingsnummer.
Mountaintop, als ik zeg dat je als particulier fluo kan nemen, dan is dit zo!
Hier de feiten:
Niet alles letterlijk nemen van de Telenet site!
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=40207

Hier de feiten:
Niet alles letterlijk nemen van de Telenet site!

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=40207
PumbaaH op 30 Jan 2014 schreef:Particulieren kunnen evenzeer een fluo abo nemen. Enkel rekening houden dat op de telenet site de fluo prijzen exclusief btw zijn.
tompie2009 schreef:Hoi Tom,
Ik heb als particulier ook telenet fluo genomen en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met snelheid (117 MB/s) en 500 gig per maand.
Geen gekweddel met de telemeter meer !!
Bestellen via internet ging niet aangezien je daar een BTW nummer moet ingeven.
Ben naar een Telenet shop gegaan en daar de upgrade gedaan. Modem is inderdaad een all-in modem
Business Klantendienst is ook verschillend, moet wel zeggen dat deze veel rapper is als de gewone
Inderdaad zwaar off topic, maar : bij de nieuwe trollen voel je het met je ellebogen. Er is een verschil tov andere nieuwe leden die misschien wat afwijken van het onderwerp (ben ik vaak zelf ook schuldig aan en iedereen wel eens) doordat ze sterk in een bepaalde visie geloven. Ik denk dat tot nu toe de posts van 'pastr' redelijk steek houden.Maarten schreef:Zwaar off topic, maar het is jammer genoeg al meerdere gebleken dat gloednieuwe forumleden die veel noten op hun zang hebben, gewoon mensen blijken die graag wat trollen.haelewyn schreef: Eerder vroeg ik me hier ook al af of men van nieuwe leden onderdanigheid verwacht. Het antwoord : gewoon veel posten .. dan wordt je iets meer gerust gelaten als je na een tijd een minder nieuw lid bent geworden![]()
Als je dan de ouwe getrouwen ziet die stellen dat veel leden hier veel afweten van iets maar niets van alles... zonder enig zelfbesef of zelfreflectie..
Of anderen die de geschreven variant van 'brullen' toepassen om mensen de mond te snoeren, genre : 'En wie zou dat dan wel gezegd hebben .... wat ik schrijf weet ik van ne kameraad en die weet het wel beter dan gij' of 'dat heeft hier nog maar 10 posts geschreven en ik zou daar moeten naar luisteren'.. Verkeerd bezig dan he jongens. Niet zweven he.. als de batterijen op zijn kunt ge wel ineens diep vallen.
Een klein beetje bescheidenheid siert iedereen. Het zou niet verkeerd zijn van dat pakje bescheidenheid dagelijks mee te nemen als je de deur uitgaat of zelfs als je binnen blijft.
Of er veel of weinig sterren onder de naam staan of niet, doet er niet eens toe. Die sterren zijn geen symbool van wijsheid.
Ik voel geen terughoudendheid tov nieuwe leden, zolang ze maar zinnige dingen schrijven. Terughoudendheid is nog geen synoniem van minachtende reacties. Ik ben zelf nog voor minstens de helft een nieuw lid, dus ja.. ik sta aan die kant van de lijn.
[/quote]TNTim schreef:Als je een gsm hebt, dan heb je toch geen vaste telefoon meer nodig?
Terug on topic : de vaste lijn heeft veel voordelen.
1. subjectief (?) : minder vermogen in zendkracht, dus minder straling .. Ik ben gek maar ik vind dat belangrijk !
Ik voel me veiliger als ik bel met de vaste lijn, zij het draadloos.
2. Tarifering : tenzij je een unlimited abonnement hebt, kan de vaste lijn nog best zijn geld waard zijn.
Bij de 2 grote spelers bel je namelijk gratis tijdens de daluren (gunstiger gekozen bij TN) naar vaste lijnen en gsm. Ik maak daar ruim gebruik van en ik meen dat de vaste lijn qua gebruikscomfort en tarief nog altijd een plaats heeft in mijn gezin.
Ik bel met die vaste lijn tussen de 600 en de 800 minuten per maand, waarvan rond de 100 naar gsm.
Ieder zijn belprofiel zeker he ...
Mijn kinderen en de ganse familie (broer en 3 zussen) bel ik altijd na 16 uur met de vaste lijn of op hun gsm of vaste lijn. Daardoor zijn de gsm kosten voor mij en m'n vrouw beperkt tot 1euro/maand voor 2 gsm samen.
Ik bel altijd via wifi met viber-out,goedkoper bestaat niet.geen vaste lijn geen gsm.per jaar ongeveer 10 euro opgeladen.
tja, als je dit als waardig alternatief beschouwt om te bellen naar een vaste lijn. De bestemmeling zal U op een duur herkennen.
metaalklank, echo, je valt soms weg....
http://www.buitenlandsepartner.nl/archi ... 56623.html
"Ik heb Viber een paar keer gebruikt maar inderdaad werkt slecht als het al werk"
Ik gebruik OVH.fr (voip) met een degelijke router waar voip in zit. Perfecte geluidskwaliteit (niet te onderscheiden van bellen via pstn lijn). Ken iemand die dit bedrijf in rusthuizen installeert als hoofdlijn! (ook noodnummers kunnen hiermee gebeld worden).
Tja, sommigen zijn met héél weinig tevreden.
metaalklank, echo, je valt soms weg....
http://www.buitenlandsepartner.nl/archi ... 56623.html
"Ik heb Viber een paar keer gebruikt maar inderdaad werkt slecht als het al werk"
Ik gebruik OVH.fr (voip) met een degelijke router waar voip in zit. Perfecte geluidskwaliteit (niet te onderscheiden van bellen via pstn lijn). Ken iemand die dit bedrijf in rusthuizen installeert als hoofdlijn! (ook noodnummers kunnen hiermee gebeld worden).
Tja, sommigen zijn met héél weinig tevreden.

1. +1haelewyn schreef:1. subjectief (?) : minder vermogen in zendkracht, dus minder straling .. Ik ben gek maar ik vind dat belangrijk !
Ik voel me veiliger als ik bel met de vaste lijn, zij het draadloos.
Ieder zijn belprofiel zeker he ...
via voice-over-ip bellen is ook met mijn ECO DECT (Autom. reduction of transmission power, Radiation-free in standby mode, Low energy consumption) handset
Standby time up to : 320 u., Talk time up to: 14 u. (kan een smartphone ook zo lang mee?)
Waarom heb ik nog een vaste lijn nodig??? Soit, binnenkort mobistar, en zij bieden gelukkig geen vaste telefonie meer aan. In Duitsland zijn binnen 2 jaar geen analoge lijnen meer (uw oude Proximus telefoonlijn), alles via voip!haelewyn schreef:2.kan de vaste lijn nog best zijn geld waard zijn.
Bij de 2 grote spelers bel je namelijk gratis tijdens de daluren (gunstiger gekozen bij TN) naar vaste lijnen en gsm.
http://www.focus.de/digital/tarife/anal ... 09360.html Nee, hier proberen ze alles er nog eens uit te persen....
voor vaste nummers en topkwaliteit: (ook fungerend als incoming calls op een vast nr.!)
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/fo ... duelle.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
gratis 24/7 naar 99 verschillende nummers over 40 landen bellen. => premium kwaliteit (want vb. rusthuizen gebruiken dit), niet vergelijkbaar met skype, viber, whatsapp,....
naar gsm bellen: 24/24 7/7
http://www.telbo.com/calling_rates/#/#letter-B
0.007 € (0.3 BEF/min.)
hier kan je instellen dat jullie nr. 050****** weergegeven wordt
Je laadt hier 10 € op, en kan je maanden mee weg...
OF (lange gesprekken naar gsm)
https://www.cosmovoip.com/rates/calling-rates
€ 0.001 (0.04 BEF)/min.!! + 0.039 Euro (1.56 BEF) connectie kost (dus deze is goed voor langere gesprekken +6')
onlangs had mijn vrouw gemist, overdag via telenet gebeld 20' of zo.....3 €!!!

Dus dat telenet+Belgacom hun 'gratis bellen in de daluren' steekt waar de zon nooit schijnt.
Haelewyn, da's toch beter dan uw so called 'gratis' bellen met Telenet.
zolang telenet monopolie heeft zijn ze te duur
er zijn genoeg alternatieven om het goedkoper te maken, maar velen zijn te gemakzuchtig.
Zij zijn het nieuwe electrabel. Hoogmoed komt ooit voor de val.femke68 schreef:zolang telenet monopolie heeft zijn ze te duur
Wat een gelameer, Telenet is nu éénmaal een privé bedrijf, oorspronkelijk was het wel een overheidsinitiatief van Vlaanderen, maar nu al jaren in de handen van Amerikanen dacht ik. Logisch toch dat ze zoveel winst proberen te maken, ze hebben destijds een zwaar verouderd en onnodig uitgebreid kabelnet duur betaald en jarenlang was een faillissement nooit ver af. Nu boeren ze goed, so what. En prijzen vergelijken met Nederland en Frankrijk is appelen met peren vergelijken, in Nederland is het kabelnetwerk beperkt tot de bebouwde kommen en in Frankrijk tot de grotere steden, dus veel minder uitgebreid en goedkoper per woonunit gemiddeld.
En zoals hierboven gezegd, er zijn in België alternatieven maar voor mij hoeft het niet, ben content.
En zoals hierboven gezegd, er zijn in België alternatieven maar voor mij hoeft het niet, ben content.
het gras is altijd groener aan de overkant
Mijn gratis bellen is via Proximus.satsurfer schreef: Haelewyn, da's toch beter dan uw so called 'gratis' bellen met Telenet.
Het zal wel zijn omdat ik traditioneel in elkaar zit zeker, dat ik daardoor die vaste lijn nog niet wil buiten gooien.
Ik WORD er ook makkelijk op gebeld door anderen..
Voip : ik gebruik zelf Skype voor overdag naar vaste lijnen. Ik betaal iets meer dan 3 euro per maand.
Ik gebruik Skype al meer dan tien jaar. Tot over een jaar of 2 a 3 was dat ook vaak met klachten van de tegenpartij : slechte verbindingen en verstaanbaarheid. Ondertussen heb ik een paar vrienden die via VOIP alles doen - Over het algemeen werkt dat goed maar niet altijd. Het is niet dezelfde look and feel dan bij een gewone verbinding. De prijs is wel veel lager natuurlijk.
Het is mogelijk dat ik over 3 jaar de stap zet naar een combinatie van de vaste lijn buiten en de VOIP volledig binnen. Maar op dit moment heb ik daar nog geen zin in.
Voor mijn abonnement dat ik nu heb bij Proximus betaal ik 21 euro of zoiets. Ik bel per maand 600-800 minuten waarvan een 100-tal naar mobiel + waarschijnlijk word ik 400 minuten gebeld.. Ik ben tevreden met die prijs. Doordat de vaste lijn in een pack zit met internet krijg ik meer downloiadvolume op internet (150 ipv 100 GB) al ga ik nooit boven de 100 GB. Zeer subjectief voordeel of zelfs onbestaand.
A propos , Satsurfer : Ik zie dat je mijn posts niet meer negeert.. Ik hoop maar dat dat goed blijft gaan !

Maar toch bedankt voor de VOIP-tips. Die zijn in dank aanvaard.