Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Te dure Telenet-tarieven

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1020 berichten
  • Pagina 20 van 68
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • …
  • 68
  • Volgende
anonymous

Re: Te dure Telenet-tarieven

• Citeer

Bericht door anonymous » 25 januari 2016, 11:58

Volgens die data wel.
Het volume dat je maandelijks kan verbruiken is 100GB.
Je zit nu aan +/- 80 GB. Je zal dan wel wat in het oog moeten houden dat je er niet over gaat.
Langs de andere kant: Als je er eens een keer per jaar overgaat, kost het 5€ voor 25 GB extra.
Met hetgeen je de overage maanden uitspaart...

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reteiP » 25 januari 2016, 12:40

satsurfer schreef:
netwerken schreef:Je kan nog altijd digitale tv erbij nemen + Basic Internet is nog altijd minder dan zo een Whop/Whoppa.
misschien de onwetende thomassen hier de link voor hun neus presenteren.
https://www2.telenet.be/nl/alles-in-een ... gitale-tv/
43.8 €/maand voor 100 GB. (opgelet voor Haelewyn: dit is vanaf 14 februari 2016 00:00 u., mocht je mij willen corrigeren :o )

zoonlief zit op playstation te gamen, youtube filmpkes kijken, dochter idem...en papa wat downloaden (geen massa's) en updates installeren van windows, soms eens een oudere pc van iemand updaten met nieuwe windows (> 10GB/sessie)
dus zit makkelijk aan 200-300 GB (vakanties 400-500 GB) en daarmee ben ik voor geen MB illegaal bezig!!! :o

Ik netflix (nog?) niet!!!!
Hoog (beste videokwaliteit, tot 3 GB per uur voor HD, 7 GB per uur voor Ultra HD), dus een standaard film van 2 u. op UHD = 20 GB

Dus de mens die met 100 GB toekomt is de (brug)gepensioneerde doorsnee spaargidser die denkt het warm water uitgevonden te hebben ;D of een alleenstaande zonder kinderen die gewoon wat bankiert, surft, af en toe iets downloadt, maar niet te veel,..
Ik download, kijk netflix (hoogste instelling), stream Spotify of internet radio en surf dagelijks maar ik heb nog nooit 100GB gehaald in een maand. (als ik vaker Netflix zou kijken zou ik daar wel aan komen)
Dus ik denk dat je serieus overdrijft.

(en ik moet het mij niet aantrekken want heb bij Scarlet geen limiet, dus daar ligt het ook niet aan. En als ik iets download via torrent, dan upload ik het ook nog eens dus dat is dataverbruik x2)
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash

netwerken
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer netwerken
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door netwerken » 25 januari 2016, 13:09

na middernacht telt je verbruik bij Telenet maar voor de helft.

fid509
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer fid509
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fid509 » 25 januari 2016, 13:15

netwerken schreef:na middernacht telt je verbruik bij Telenet maar voor de helft.
Dan lig ik al lang in mijn bed of ik raak mijn bed niet uit als ik de dag nadien moet gaan werken. Dus 99% van mijn verbuik is aan de volle pot.

aristoteles
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer aristoteles
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door aristoteles » 25 januari 2016, 13:17

Satsurfer, Jezus man. Als er iemand bij deze aantoont dat die niet op een volwassen manier kan discussiëren, ben jij het wel. Het énige wat ik aanhaalde is dat MV een gelijkaardig voorstel heeft lopen dan Mobistar. Jij reageert in je gat gebeten en doet alsof de wereldvrede ervan afhangt.
Zeg ik daarmee dat de aanbieding van Mobistar slecht is ? Nee. Zeg ik daarmee dat jij, als je tevreden bent bij mobistar, moet overschakelen ? Nee. Alleen dat er nog gelijkaardige aanbiedingen op de markt zijn. (en ik heb me blijkbaar vergist in de prijs. Ik zal me daarvoor - nogmaals - verontschuldigen: sorry sorry sorry. 3 keer zelfs. Nu goed ?)

Om daar dan meteen te gaan bijsleuren dat ik een newbie ben. Als je je facts eens op een rijtje zou hebben (zonder google, die gaat je daar deze keer niet bij kunnen helpen ;) ), kan je zien dat ik hier al een jaar lid ben. Ik lees gewoon mee, en heb zo al heel veel kunnen opsteken. Ook jouw bijdrages (oa over keytrade) leken mij tot nu toe zinvol en ik probeer overal iets uit te halen. Moet je veel posten op een forum om recht te hebben van spreken ? Er wordt hier - zoals ook hoger aangegeven - nogal snel op de kap gezeten van nieuwe mensen. Iedereen is begonnen aan post 0, denk ik. Ik denk niet dat iemand mocht beginnen op post 300. Evolutief gezien ga je jezelf met deze houding alleen met uitsterven bedreigen. En om nu 'verstand' omgekeerd evenredig te stellen met het aantal posts dat je hier hebt ... dat is hier toch lang niet altijd het geval. (no offence naar andere grootposters ;) )

satsurfer schreef: 4000 sms en 4GB voor 0 € (of in het slechtste geval 5.3 €/maand) noem je gelijklopend? + heb ook al 1 barbecue boek gekregen van 25 € en al verschillende filmtickets, Knack 1 maand gratis en 500 MB. Kan ik nog rekenen?
Je betaalt 15 euro per maand, en zal die toch altijd betalen. OK, je kan misschien een deel recupereren via de betaallijn. Maar daar zie ik geen verschil in tov MV. Als je normaal 15 euro per maand uitgeeft aan bustickets, is het een nuloperatie. (maar dat gaat ook perfect met MV). Als jij normaal 180 euro per jaar uitgeeft aan playstation-spelletjes, is Mobistar voor jou een zeer goede deal. Maar als je playstationspelletjes gaat kopen omdát je toch die waarde hebt staan, dan loop je gewoon in de val die ze zetten om de mensen te doen consumeren. Je hebt dan nog steeds meer uitgegeven als je normaal zou doen. Idem voor apps in de playstore. Het doel bij deze aanbiedingen is net om je meer te doen consumeren dan je anders zou doen.
Bij MV krijg je korting bij oa Coolblue en zalando. Dat kan voor andere mensen dan misschien weer meer interessant zijn als ze deze webshops sowieso gebruiken. En het lijkt voor jou waarschijnlijk haast ongelooflijk: maar je belwaarde blijft voor deze zaken zelfs onaangetast ! 8) En je krijgt er zelfs nog vikingpunten bovenop (waarmee je weer kan bellen etc) ! Het leven kan niet op voor de MV-gebruiker ...
Serieus nu: is wederom alleen interessant voor aankopen die je anders tóch zou doen.

En proficiat met je bbq-boek, maar daar heb ik niks aan. Voorbeeld van dezelfde consumeer-maatschappij: het idee hebben dat je veel krijgt, maar je hebt dat niet nodig. (ook iets waar MV zich aan bezondigt, hoor. Mensen zijn daar blijkbaar vatbaar voor.) Ik wil gewoon een tariefplan dat bij mij past en waar ik zo weinig mogelijk voor betaal zonder in te boeten aan service. (NB: ik heb een tariefplan van 10 euro, ik gebruik toch geen 4 Gb op een maand. Er is namelijk wifi aanwezig op de plaatsen waar ik het vaakst ben. Dat is weer 5 euro per maand gespaard ...)

satsurfer schreef: ik ben ook altijd bereikbaar met Mobistar hoor. Zelfs beter dan Base, waar er extra antennes in het gebouw staan (ook van proximus trouwens). In de garage op -3 heb ik nog ontvangst :D
batterijduur is ook pak beter.
Dan woon jij waarschijnlijk in een andere regio dan ik. Daar valt toch gewoon niet over te discussiëren ?
satsurfer schreef: sorry, maar ik ben telkens snel en efficiënt geholpen via Facebook bij mobistar en hen ook voor gefeliciteerd. Als het goed is, mag het ook gezegd worden. Vandaar dat ik ook met volle vertrouwen hun tv-avontuur tegemoet ga. Als jij andere ervaring hebt, tja, zal dan zo zijn, maar wat positiever zijn, kan ook helpen.
Dus één positieve ervaring zegt alles over een klantendienst ? ::) Eén negatieve evenmin, maar het is een ervaring die voor mij persoonlijk wél doorslaggevend is. Dat hoeft die voor een ander niet te zijn. (alhoewel, lees het internet - je bent er toch de kenner van - er eens op na, weinig positieve feedback over proximus en mobistar hun klantendienst.)
Ik heb dezelfde positieve ervaring met MV als jij met Mobistar. Reden te meer om te blijven waar we zijn.
satsurfer schreef: die tijd van bellen binnen het netwerk is 'outdated' hoor (sowieso bellen), very 90'ies. Dat je moest denken, dat is nu een proximusnr. of dat is nu een telenetnr. Ik ken geen enkele in mijn omgeving die op MV zit (jonge gasten mss.) Soit, ik ben geen beller, dezer dagen gaat alles via sms/mail/FB/whatsapp, Signal/Secure Messenger, en soms eens bellen. Meestal dan op mijn gemak thuis (hou niet om te bellen zoals die johnny's die graag vertellen wat ze gaan eten s'avonds, bla bla bla...'

"constructies": wederom misverstand. Via callback heb je geen voip, maar een reguliere gsmverbinding. Gewoon uw contactpersoon opbellen zoals gewoonlijk, automatisch word je teruggebeld, je neemt op, en dan belt de server naar uw contactpersoon. Net zoals je via het reguliere gsmnetwerk belt. piece of cake.
Ik ken meer mensen met een data-abonnement bij MV dan bij Mobistar, maar ik zal dan van een jongere generatie zijn, zeker ? Als zelfs de jongeren de 'constructies' die jij maakt niet willen maken, dan zal het oudere deel van de bevolking dat zeker niet meer doen.
Vraag aan de gemiddelde bevolking of die zin heeft om jouw uitleg uit te voeren, en meer dan 90% zegt 'nee dank u'. Als jij met dat gedoe nog 50 cent spaart per maand, proficiat. Maar ik ben net zoals jij geen frequente beller, dus voor die euro per maand dat ik opbel, hoeft al dat gedoe niet. Als ik een telefoonnummer op mijn telefoon intik, dan belt die. Daar dient een telefoon oa voor, niet ?

Btw, je zal het misschien niet graag horen, maar MV is net bezig met VOIP te integreren in hun dienst zonder dat je er zelf achter moet zoeken en zonder extra moeite. Voor de domme gebruikers zoals ik. ;)
satsurfer schreef:Ik vind mij objectief, heb jaren bij base gezeten (alditalk, simyo, MV), dan 3 jaar proximus generation connect, en nu Mobistar IOM (tijdelijk dolfijn 15, omdat ik enkel zo gratis internet+tv kan testen voor hen, nadien schakel ik asap terug over naar IOM). Ik surf van provider als hun aanbod/dekking mij niet aanstaat. Maar op een dag wil je niet meer met een Dacia rijden, maar overstappen op een Duits merk (opel/audi/mercedes) waar toch van enige degelijkheid uitgegaan wordt (als de prijs correct is). Sommigen vergelijken appels met peren hier.
Dus omdat je bij de 3 grote spelers hebt gezeten, ben je objectief ? Ik ben dan even objectief als jij ... :D

Soit, voor ik als 'newbie' nog beschuldigd wordt dat ik teveel offtopic ga:
Ik heb ook Telenet basic internet met 100 Gb. Ondanks wat satsurfer vermoedt, zit ik wel degelijk regelmatig op internet. Ik heb ook nog nooit boven de limiet van 100 Gb gezeten, dus dat lijkt - zoals hierboven aangehaald - ruimschoots voldoende als je geen kroost gamende kinderen hebt rondlopen. (lees: voldoende voor een gemiddeld vlaams gezin)

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 25 januari 2016, 14:27

satsurfer schreef: ga uw onzin (want dat is het) wederom tegenspreken (echt voor de laatste keer)
Stellen dat Mobistar geen prijsbreker is maar wel één goed product heeft qua prijs (op zijn minst !) is geen tegenspraak op zich.
Mercedes is een dure auto. Sommige wisselstukken zijn er betrekkelijk goedkoop.
satsurfer schreef: vb. buiten het IOM verhaal, heb je vb. voor 12 €
https://www.mobistar.be/nl/aanbod/shop/ ... dolfijn-12
Ikzelf heb bij Base een aankoopkorting wegens abonnement online besteld. Die bedraagt 3 euro, levenslang (?), op de Base 15.
Ik heb 150 min, 1GB en onbeperkt sms. Voor MIJ dus een beter aanbod. Dat het nu op dit moment niet meer kan met die korting is voor mij van geen belang. Voor anderen kan een ander tariefplan best zijn.
satsurfer schreef: We gaan een reseller van Base (uw favoriete provider) eens toetsen
En daarna begin je over Aldi Talk. Dat is weer een voorbeeld van mosselen met paling vergelijken als je op restaurant zou gaan.
Het aanbod van Aldi Talk heeft nul komma nul te maken met het aanbod van Base.
satsurfer schreef:Sommigen vergelijken appels met peren hier.
Ja .. dat zei ik net.
satsurfer schreef: ja, want zeggen dat daar 'zelfverklaarde deskundigen' zitten, zegt veel over uw -bedenkelijk- EQ/IQ.
Dat is juist jongen. Zeggen dat het bij Userbase veel beter is dan hier is de absolute waarheid van jou. Zeggen dat ze ginder ook niet alles weten en dat hun leden bestaan uit alledaagse mensen die net als ik en jij gewoon een mening hebben over alles : dat is waarschijnlijk fout ;D
satsurfer schreef:Er zijn daar veel minder ruzies, omdat mensen op een zinnige manier discussiëren
En jij komt daar vaak ? Dan gedraag je je daar vast anders dan hier.
satsurfer schreef:hier kan je in een thread over telenet, beginnen lullen hoe goed mobistar wel is? :o
20 januari , 17.38 ... post van satsurfer : daar begon de discussie over Mobistar.

satsurfer schreef:
Ik weet niet of jij kan kijken of kleurenblind bent. Ik heb hier 2 schermen voor mij (links proximus dekking 4G en rechts mobistar dekking 4G). Omdat jij niet kan lezen, heb ik ze hieronder gepost. Mensen zoals gij moet ge met de neus op de feiten drukken. Maar dan nog ga je zeggen dat het niet kan.
Volgens de theoretische kaart van Mobistar (hun eigen gegevens !) hebben ze betere bedekking indoor in een paar gebieden.
Soit, ik woon daar niet en ik kom daar nooit.
BIPT geeft de betrouwbaarheid weer van de eigen bedekkingscijfers van de operatoren. Volgens hun test (en dat is zowat het enige dat ze echt getest hebben) zijn de cijfers van Mobistar iets minder accuraat dan die van Proximus en Base.

satsurfer schreef: eigen test??? ??? Als je Test-Aankoop als referentie aanhaalt, tja, wederom bevestiging. Eerst verwijt je Mobistar van demagogie, maar dan ga je plots TA als referentie gaan aanduiden, een voorbeeld van populisme en demagogie.
De test die je zelf doet, waar jij woont en werkt.. en voor de services die jij gebruikt (wel of geen 4G mobiel internet bv) zegt voor jezelf wat je nodig hebt en waar je 't beste mee bent. Ik heb niets voor of tegen eender welke operator. Wie mij het beste aanbod geeft kan me hebben als klant.
TA ? Wel met enige kennis van zaken spreken he sat (een zin die je zelf eerder gebruikte).
Test Aankoop maakt tegenwoordig gebruik van een app waarmee je een test kan draaien genre Ookla speedtest, alleen dat er meer gedetailleerd gekeken wordt naar surfen, downloaden, etc. Daarvan worden de snelheden dan bijgehouden naargelang de plaats waar je je bevindt. Dergelijk systeem van testen is niet slecht..
Wat ben ik bv met een test die in centra van grote steden werd uitgevoerd als ik 's avonds op de trein geen ontvangst heb met de winnaar van eender welke test.
Daarom weer : je eigen test is de enige die telt.
satsurfer schreef:http://www.test-aankoop.be/hightech/gsm ... werkbereik[/url]
is dit het resultaat van een zeer representatieve test? Gebruikers die een enquête invulden over hun ervaringen. LOL ;D
Nee dus .. Je had zonder kennis van zaken gesproken ;D

Deze was wel de test waarover ik sprak : http://www.test-aankoop.be/hightech/gsm ... -netwerken" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog niet van gehoord zeker ?

Ik herinner me vooral dat je vroeger vaak nuttige info postte Sat. En hopelijk doe je dat terug weer in de toekomst.
Waarom je precies mensen begint uit te schelden als ze een andere mening hebben dan de jouwe.. en waarom je dat altijd op een zondag doet : God mag het weten. Als je zegt dat je minder op fora gaat zitten, kan je zondag misschien naar de mis gaan en bidden dat je een beter mens mag worden.
Mijn probleem is het niet.

gast9876

• Citeer

Bericht door gast9876 » 25 januari 2016, 14:52

Is al enkele maanden bezig hoor (in 'test'fase). Maar iedereen: pas klant, techneut of geen techneut, Haelewyn of geen betweterig persoon ;D , dik of dun, iedereen kan testen, mits gsmabbo Mobistar. ;)

gast9876

• Citeer

Bericht door gast9876 » 26 januari 2016, 11:50

netwerken schreef:Je overdrijft op alle vlak (10GB updates elke maand)
1 update (patch) van GTA5 (PS4) is 8 GB! 2 dagen later crasht die PS4 voor 1 of andere reden, harde reset, mag die update terug uitvoeren. Dus 16 GB voor 1 update (waar ik niets aan kan doen)

Windows 8.1 geïnstalleerd. Die backup ik, om de maand doe ik een restore, dus als er een Service Patch uitkomt, kan dit gerust enkele GB zijn!
http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... indows-8-1
overdrijf ik?
Windows 8.1 (64-bits versie): 2 GB

Dus als ik telkens 'from scratch' mijn herinstallatie doe, van 3 pc's...

Ja, ik heb een UHD tv, moet ik dan in SD-kwaliteit kijken? >:(

Ik sync mijn nas in de cloud (+/- 250 GB), dus bye bye abbo's met limietjes. Ik ben gerust dat zelfs als mijn kot afbrandt, dat ik al mijn belangrijke bestanden heb (facturen, muziekcollectie, foto's, codes..)

alvh
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer alvh
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door alvh » 26 januari 2016, 12:06

satsurfer schreef:Ik sync mijn nas in de cloud (+/- 250 GB)
Off-topic maar: welke service gebruik je hiervoor? Zoek ook zoiets...

gast9876

• Citeer

Bericht door gast9876 » 26 januari 2016, 12:19

onedrive....heb gratis 250 GB ;)

fid509
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer fid509
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fid509 » 26 januari 2016, 12:36

Voor hoelang nog? Ik las onlangs nog dat Microsoft drastisch zou snoeien in de gratis opslagruimte.
http://www.makeuseof.com/tag/move-googl ... orage-cut/" onclick="window.open(this.href);return false;

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 26 januari 2016, 14:34

satsurfer schreef:
netwerken schreef:Je overdrijft op alle vlak (10GB updates elke maand)
1 update (patch) van GTA5 (PS4) is 8 GB! 2 dagen later crasht die PS4 voor 1 of andere reden, harde reset, mag die update terug uitvoeren. Dus 16 GB voor 1 update (waar ik niets aan kan doen)

Windows 8.1 geïnstalleerd. Die backup ik, om de maand doe ik een restore, dus als er een Service Patch uitkomt, kan dit gerust enkele GB zijn!
overdrijf ik?

Ik sync mijn nas in de cloud (+/- 250 GB), dus bye bye abbo's met limietjes. Ik ben gerust dat zelfs als mijn kot afbrandt, dat ik al mijn belangrijke bestanden heb (facturen, muziekcollectie, foto's, codes..)
Satsurfer,
* Die patch van GTA5 kan gebeuren, maar is 1malig (of 2 keer als hij crasht) en kan misschien nog gebeuren, maar dit is geen maandelijks recurrent gebeuren.
* Als je de moeite doet om elke maand een restore te doen van 3 pc's en dan die update telkens opnieuw te installeren, zou ik die update 1malig downloaden, op een USB zetten en die dan op de 3 uitrollen. Of misschien een restore uitvoeren, update installeren en terug backup nemen, en die de verdere maanden gebruiken?
* Je synced je NAS met de cloud. Maar die gaat toch enkel de aangepaste files syncen neemik aan? Die 250Gb verandert toch niet elke maand?

Soit, Uiteraard dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken welk abo hij nodig heeft. Moest iedereen het eens zijn, zou er nog maar 1 provider overblijven, met 1 abonnement ;-)
Iedereen moet zijn eigen rekening maken. Maar het kan zeker geen kwaad om je behoeften eens te toetsen met je abo.
Ik ben er zeker van dat een grote meerderheid van de mensen die een Telenet abo hebben (Whop of Whoppa), evengoed met een lager abo verder kunnen.
Vroeger had ik ook een Whop, waarbij ik zelfs geen vaste telefoon had gekoppeld. Ik had enkel internet en tv nodig.
Daarna heb ik dat aangepast naar Internet+tv, waarbij ik maandelijks 10€ bespaar. Stel dat ik door omstandigheden eens over mijn limiet ga, dan neem je 1malig een uitbreiding van 5GB voor 5€ extra. Dan nog kom je voordeliger uit.
Maar zoals gezegd: alles hangt van je noden, wensen en gebruik af.

Inmaken
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door Inmaken » 26 januari 2016, 18:39

satsurfer schreef:1 update (patch) van GTA5 (PS4) is 8 GB! 2 dagen later crasht die PS4 voor 1 of andere reden, harde reset, mag die update terug uitvoeren. Dus 16 GB voor 1 update (waar ik niets aan kan doen)

overdrijf ik?

Sorry, maar ik zie hier enkel éénmalige cijfers. Ik wil niet ontkennen dat er zware patches bestaan, maar meestal zijn die éénmalig. Als je OS meermaals zware patches nodig heeft, dan moet je misschien je keuze van OS eens herbekijken. ;D

Nas sync: een goeie nas gaat enkel de gewijzigde bestanden doorsturen. Dus: er is een éénmalige transfer van 250gb, daarna is synchronisatie veel kleiner. Tenzij je natuurlijk elke week je nas lokaal vult met 250gb aan verse data. Maar ja: je kunt zo bezig blijven. Je kunt ook een harde schijf van een paar terabyte kopen. Die kosten niks. Doe daar je backups op. Als je schrik hebt dat je huis afbrandt, koop dan 2 van die schijfjes en leg er eentje in je tuinhuis.

Bij jou cloud provider kan de boel ook crashen. Die kans is klein, maar de kans is ook klein dat je kot afbrandt. 100% veilig is je data nooit.

fid509
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer fid509
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fid509 » 28 januari 2016, 18:13

Na lang twijfelen tussen een Whop en basic internet is de kogel is door de kerk en is de aanvraag gedaan voor een basic internet + digitale tv i.p.v. mijn huidige Whoppa.
Zou voldoende moeten zijn met mijn huidige verbruik en scheelt mij 25 euro per maand. De vaste telefoon zal dan waarschijnlijk wel vervangen worden door Skype out of een andere VOIP oplossing of zelfs gewoon de GSM gebruiken. Ik zie wel wat na een paar maand het beste uitkomt.

gast9876

• Citeer

Bericht door gast9876 » 29 januari 2016, 09:04

gewoon een siemens dec-t voip telefoon kopen & aansluiten op uw router. en accountje bij OVH nemen en heb je 2 vliegen in 1 klap: vaste -niet geografisch- telefoonnummer en voor 1.20 €/maand 24/7 bellen naar vast. Soit, sommige vinden OVH niet goed, ik lees op userbase alleen goede zaken.

Ik heb mobistar internet+tv en onbeperkte limiet en gratis 6 maand. ;)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

1020 berichten
  • Pagina 20 van 68
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • …
  • 68
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy