Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
Te overwegen als je eventueel basic internet zou willen (27 eur 80 cent):boonpwnz schreef: ↑2 juli 2017, 15:51
Dat kan ik niet. Als je een game download op steam zit je snel aan die 150 GB.
Maar andere keren zit ik maar aan 90 GB per maaand maar om daar mijn tv en telefonie voor op te zeggen heb ik geen zin.
Ik betaal voor men tv en telefoon en internet 39 euro en dat is ook al goed.
Tenzij je me kan overtuigen.
Gamen is ook wel verleden tijd bij mij grotendeels merk ik.-
tussen middernacht en 10 uur ’s morgens (nachtsurfen)
Je internetverbruik telt maar voor de helft (1 GB = 0,5 GB). Dat betekent dat je…
Telemeter ‘s nachts maar de helft van je verbruik bijhoudt
's nachts dubbel zoveel kunt versturen en ontvangen als overdag
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... st-volume/
Ok das ook mooi.Jamesken schreef: ↑4 juli 2017, 21:45Te overwegen als je eventueel basic internet zou willen (27 eur 80 cent):boonpwnz schreef: ↑2 juli 2017, 15:51
Dat kan ik niet. Als je een game download op steam zit je snel aan die 150 GB.
Maar andere keren zit ik maar aan 90 GB per maaand maar om daar mijn tv en telefonie voor op te zeggen heb ik geen zin.
Ik betaal voor men tv en telefoon en internet 39 euro en dat is ook al goed.
Tenzij je me kan overtuigen.
Gamen is ook wel verleden tijd bij mij grotendeels merk ik.-
tussen middernacht en 10 uur ’s morgens (nachtsurfen)
Je internetverbruik telt maar voor de helft (1 GB = 0,5 GB). Dat betekent dat je…
Telemeter ‘s nachts maar de helft van je verbruik bijhoudt
's nachts dubbel zoveel kunt versturen en ontvangen als overdag
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... st-volume/
Ik zie net dat edpnet ook een formule onbeperkt internet voordelig bellen en internet aan 20 Mbps heeft voor 25 euro per maand.
Is 20 Mbps goed?
volgens edpnet zou ik zeker 16,5 Mbps moeten halen. Ik zit nu aan 50.
Ik ben alleen bang dat ik programmas van op tv niet meer zal zien maargoed meeste zijn engels programmas.
Zou daar echt mee te leven vallen?
Ik heb die edpnet besteld en met activatie 16 augustus dus hopelijk goed 

Is een fiets goed? Is een brommer goed? Is een auto goed? Is een vliegtuig goed? Dat hangt ervan af hoe ver je wil raken en hoe snel.
20Mbps is in principe genoeg voor gewoon te mailen, wat te surfen en eventueel wat Netflix te kijken in HD (5Mbps), maar niet in 4K (25Mbps).
In principe is de "supersnelheid" (naar Belgische normen) van Telenet van 200 Mbps niet nodig voor dagdagelijks gebruik. In de praktijk is de snelheid heel wat lager en wordt die bepaald door de internetdienst waar je beroep op doet of door een slecht aangelegd netwerk (ik zou de mensen niet te eten willen geven die een 200Mbps verbinding hebben met Telenet, maar een intern Fast Ethernet netwerk hebben waar de snelheid hoogstens 100Mbps bedraagt ipv een Gigabit netwerk).
Ik ben alleszins tevreden met mijn 62 Mbps sinds de "downgrade" naar Proximus. Ik merk geen verschil.
Momenteel betalen wij bij Telenet €53.70 per maand voor Digitale TV en internet (basic internet).
Bellen doen we enkel via GSM, dus geen vaste lijn. Ik betaal per maand €5 (Proximus, via werkgever) en mijn vriendin €10 (Proximus).
Komt dus per maand op €68.70, wat in mijn ogen vrij goed mee valt voor ons 2.
Hebben jullie een idee voor goedkopere opties? Per maand gebruiken we ongeveer 20GB (150 beschikbaar...) internet.
Bellen doen we enkel via GSM, dus geen vaste lijn. Ik betaal per maand €5 (Proximus, via werkgever) en mijn vriendin €10 (Proximus).
Hebben jullie een idee voor goedkopere opties? Per maand gebruiken we ongeveer 20GB (150 beschikbaar...) internet.
Is orange easy internet @ home dan geen optie? 30 GB per maand 20 euro of scarlet poco 50 GB 23 euro. Tv kan je bij tv vlaanderen halen voor 15 euro per maand.Arnold schreef: ↑16 juli 2017, 16:13 Momenteel betalen wij bij Telenet €53.70 per maand voor Digitale TV en internet (basic internet).
Als je eenmalige kosten bijrekent kost het bij orange met tv vlaanderen zo'n 42 euro en bij scarlet met tv vlaanderen 45 euro en + 15 euro van je abbonementskosten

Dan spaar je nog eens minstens 9 tot 12 euro uit en dat per maand.
@inversor ik ga het toch proberen nog te annuleren. Zit nu goed bij scarlet dus waarom veranderen.
Scarlet heeft alleszins een zeer goed aanbod met zijn Trio. Het zenderpakket is wel beperkt en wie veel buitenlandse posten kijkt doet geen voordeel, maar de meerderheid van de mensen zit OK. Je hebt wel geen hotspots of leuke zaken als TV op je tablet.
Ik vraag me af waarom je niet eerst rustig alles overweegt en dan pas beslist ipv omgekeerd. Dat is vragen om administratieve problemen.
Ja ik overweeg het wel maar teveel en dan twijfel ik en neem ik toch een verkeerde beslissing achteraf gezien. Edpnet was niet echt blij maar ik zat nog in mijn bedenktermijn.Inversor schreef: ↑17 juli 2017, 08:28Scarlet heeft alleszins een zeer goed aanbod met zijn Trio. Het zenderpakket is wel beperkt en wie veel buitenlandse posten kijkt doet geen voordeel, maar de meerderheid van de mensen zit OK. Je hebt wel geen hotspots of leuke zaken als TV op je tablet.
Ik vraag me af waarom je niet eerst rustig alles overweegt en dan pas beslist ipv omgekeerd. Dat is vragen om administratieve problemen.
na hier een paar reacties in verschillende topics van boonpwnz te lezen,
kan ik alleen maar denken dat elk bedrijf dergelijke klant graag zal zien komen.
Dingen aankopen en bestellen zonder nadenken, dan pas beginnen denken en alles stopzetten of terugsturen
als iets naar zijn zin is. Topklant !
Pas maar op dat je niet hier of daar op een zwarte lijst terecht komt...
kan ik alleen maar denken dat elk bedrijf dergelijke klant graag zal zien komen.
Dingen aankopen en bestellen zonder nadenken, dan pas beginnen denken en alles stopzetten of terugsturen
Dat besef ik moet er echt wel aan werken. Zeker nu het de laatste tijd wat uit de hand loopt.Boogje schreef: ↑17 juli 2017, 10:41 na hier een paar reacties in verschillende topics van boonpwnz te lezen,
Maargoed ik ga hier niet meer verder op in want het gaat hier over dure tarieven van telenet.
Nou zo duur vind ik dat nog niet.
Voor max. 30€ per maand heb ik 24/7 internet, kijk ik digitale TV , kijk ik de nieuwste digitale films, SMS ik naar hartelust met mijn gsm ben er 24/7 op bereikbaar en kan terugbellen naar de beperkte kring waar naar ik het de moeite vind. Vanaf deze maand zelfs in geheel de EU.
Meer heb ik echt niet nodig. Er zijn duurdere dingen waar ik minder aan heb.
Voor max. 30€ per maand heb ik 24/7 internet, kijk ik digitale TV , kijk ik de nieuwste digitale films, SMS ik naar hartelust met mijn gsm ben er 24/7 op bereikbaar en kan terugbellen naar de beperkte kring waar naar ik het de moeite vind. Vanaf deze maand zelfs in geheel de EU.
Meer heb ik echt niet nodig. Er zijn duurdere dingen waar ik minder aan heb.
Formeel gezien heb je met Internet@home van Orange , 15 euro via 4G, ook onbeperkt internet. Wel is dat beperkt tot 256kbps na 15gb. En dat is zeer triestig. Maar het is wel 'onbeperkt'.
Zou dat genoeg zijn voor een voip-verbinding? Denk het wel, nipt.
Zou dat genoeg zijn voor een voip-verbinding? Denk het wel, nipt.
Ik heb edpnet afgezegd maar toch weer aant twijfelen.
Zou het het waard zijn om een 20 Mbps lijntje te nemen?
Zou de activatie en modemkosten op 9 maanden terugverdiend hebben.
Zou het het waard zijn om een 20 Mbps lijntje te nemen?
Zou de activatie en modemkosten op 9 maanden terugverdiend hebben.
Als ik het goed begrijp heb je eerst voor Edpnet gekozen, 't is te zeggen, voordat je het geannuleerd hebt, en overweeg je het nu opnieuw?