Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
Ik heb die mail van Telenet ook ontvangen en ik heb alleen maar een kabel-TV abonnement bij Telenet: 17,90 € gefactureerd op de 12de van elke maand.
Ik ben nieuwsgierig hoe ze dat gaan aanpassen.
In plaats van de periode aan te rekenen van 12 mei tot 12 juni gaan ze de rekening maken tot 1 juli en daarna altijd maandelijks. Althans : dat is mijn vermoeden.
De rekening zal er dan eentje worden voor ongeveer 48 dagen in plaats van 30 dagen.
Laat maar weten als ik het juist geraden heb.
De rekening zal er dan eentje worden voor ongeveer 48 dagen in plaats van 30 dagen.
Ze zijn wel zo (leep) slim om de datum voorruit te zetten zodat je moet bijbetalen.
Ze hadden evengoed de datum naar onder kunnen doen, zodat je terugkreeg,of de volgende maand iets minder moest betalen.
Ze hadden evengoed de datum naar onder kunnen doen, zodat je terugkreeg,of de volgende maand iets minder moest betalen.
-
MountainTop
- Full Member

- Contacteer:
Bedankt voor de info fropskottel, haelewyn & woodpeckerbird. 
Sorry voor de domme vraag maar kan je een telenet router vervangen door een fritzbox (7590) en is dat nodig voor VOIP?
Edit: Even eraan toevoegen dat ik graag wil bellen via een bedrade of hands-free VOIP telefoon toestel.
@ woodpeckerbird Is er een VOIP operator die je eventueel wel kan aanraden voor thuisgebruik.
@ fropskottel Wat een ellende. Ongelooflijk.
Sorry voor de domme vraag maar kan je een telenet router vervangen door een fritzbox (7590) en is dat nodig voor VOIP?
Edit: Even eraan toevoegen dat ik graag wil bellen via een bedrade of hands-free VOIP telefoon toestel.
@ woodpeckerbird Is er een VOIP operator die je eventueel wel kan aanraden voor thuisgebruik.
@ fropskottel Wat een ellende. Ongelooflijk.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Ik zou Ovh aanraden. Heb het zelf al jaar en dag. Fritzbox kan telenet router niet vervangen. Het beste is bij telenet een modem only te vragen en die dan met de Fritz te verbinden. De Fritz kan telefonie doen en al de routing. De telenet modem kan dat niet.
Je kunt ook een gewone hgw telenet modem gebruiken maar dan is het dubbel op met de Fritz. Zeker dan bij telenet de wifi uitzetten en wifi van Fritz gebruiken.
Je kunt ook een gewone hgw telenet modem gebruiken maar dan is het dubbel op met de Fritz. Zeker dan bij telenet de wifi uitzetten en wifi van Fritz gebruiken.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Dit soort vragen passen beter op userbase.be of iets dergelijks.MountainTop schreef: ↑2 mei 2019, 19:55 Bedankt voor de info fropskottel, haelewyn & woodpeckerbird.
Dat gezegd zijnde... Je kan altijd een goedkope Chinese "Linksys PAP2T" ATA kopen. De ene kant gaat in je bestaande vaste lijn-telefoon, de andere in je bedrade thuisnetwerk. Dan ben je ook gesteld.
Of je komt een professionele voip-telefoon halen bij mij thuis :p Heb er hier een paar liggen, tijdje geleden eens opgekocht op een veiling. Die prik je rechtstreeks in je bedrade thuisnetwerk. Wel een goed flesje wijn meebrengen dan voor de milde schenker :p
-
MountainTop
- Full Member

- Contacteer:
Haha. Ok.
Is misschien idd beter om volgende vragen op userbase.be te stellen.
En dank voor het antwoord.
Is misschien idd beter om volgende vragen op userbase.be te stellen.
En dank voor het antwoord.
Zoals op ieder forum zitten er daar ook gasten die de klok noch de klepel weten hangen. Would be deskundigen die het bakken van brood beter onder de knie denken te hebben dan de bakker. En die vaak door de groep geloofd worden want je moet het maar ingewikkeld aanneembaar kunnen uitleggen met wat Engelse termen er tussen... en alleen iemand die het als zijn job doet ziet nog dat er eigenlijk dik gezeverd wordt.
Verwacht er niet te veel van.
Maar als je enkel VOIP overweegt en geen andere dingen zal je daar ook wel de nodige ideeën krijgen en praktijkervaringen. Net als hier eigenlijk.
Ook hier, op het forum van de spaarders, beleggers en gierigaards, zit menig persoon die omwille van besparingsdrang VOIP belt. Niets mis mee als de kwaliteit die je voor je geld terugkrijgt ook is wat je verwacht.
Verwacht er niet te veel van.
Maar als je enkel VOIP overweegt en geen andere dingen zal je daar ook wel de nodige ideeën krijgen en praktijkervaringen. Net als hier eigenlijk.
Ook hier, op het forum van de spaarders, beleggers en gierigaards, zit menig persoon die omwille van besparingsdrang VOIP belt. Niets mis mee als de kwaliteit die je voor je geld terugkrijgt ook is wat je verwacht.
door Nefertari » 2 Mei 2019, 11:04
Ik heb die mail van Telenet ook ontvangen en ik heb alleen maar een kabel-TV abonnement bij Telenet: 17,90 € gefactureerd op de 12de van elke maand.
Ik snap er niks meer van.haelewyn schreef: ↑2 mei 2019, 11:21 In plaats van de periode aan te rekenen van 12 mei tot 12 juni gaan ze de rekening maken tot 1 juli en daarna altijd maandelijks. Althans : dat is mijn vermoeden.
Zoals verwacht: "Eenmalige aanpassing aanrekeningsperiode" ontvangen van 24,46 € (voordien 17,90€).
Maar hun uitleg is als volgt (dus net andersom):
Aanrekening mei 2019 - Datum 12/05/2019 - Totaal 24,46 € te betalen vóór 01/06/2019.
(totaal abonnement kabel-tv + auteursrechten)
-periode 01/05 tot 11/05 : 6,56 €
-periode 12/05 tot 11/06: 17,90 €
Vergelijking met mijn vorige factuur:
Aanrekening april 2019 - Datum 12/04/2019 - Totaal 17,90 € te betalen vóór 02/05/2019.
-periode 01/04 tot 30/04: 17,90 €
Gisteren was ik even aan het zappen, en kwam toen op de Nederlandse TV een discussie tegen over de kosten van internet & digiale TV.
De kosten zijn er de voorbije 2 jaar blijkbaar spectaculair gestegen, meer dan 17%. Per jaar komt er voor een gezin meer dan 80 euro bij, terwijl de dienstverlening hetzelfde blijft.
Maar als ik zelf even de proef op de som neem, en vergelijk bij verschillende aanbieders, dan blijken de tarieven toch nog goedkoper of maximaal hetzelfde te zijn als wat ik betaal bij Proximus (TV + internet + vaste telefonie).
Nu maar te hopen dat ze ook bij ons de tarieven weer niet gaan optrekken....
De kosten zijn er de voorbije 2 jaar blijkbaar spectaculair gestegen, meer dan 17%. Per jaar komt er voor een gezin meer dan 80 euro bij, terwijl de dienstverlening hetzelfde blijft.
Maar als ik zelf even de proef op de som neem, en vergelijk bij verschillende aanbieders, dan blijken de tarieven toch nog goedkoper of maximaal hetzelfde te zijn als wat ik betaal bij Proximus (TV + internet + vaste telefonie).
Nu maar te hopen dat ze ook bij ons de tarieven weer niet gaan optrekken....
Inderdaad redelijk omgekeerd. Ze trekken je faktuur dus niet gelijk op de eerste van de maand.Nefertari schreef: ↑13 mei 2019, 13:17
Aanrekening mei 2019 - Datum 12/05/2019 - Totaal 24,46 € te betalen vóór 01/06/2019.
-periode 01/05 tot 11/05 : 6,56 €
-periode 12/05 tot 11/06: 17,90 €
Vergelijking met mijn vorige factuur:
Aanrekening april 2019 - Datum 12/04/2019 - Totaal 17,90 € te betalen vóór 02/05/2019.
-periode 01/04 tot 30/04: 17,90 €
Jij HAD al facturatie op de eerste.. Daar was niets aan te verdienen.
Ze geven jou de 'bill cycle' 12 en trekken het daarmee gelijk
Dus : je faktuur (aanrekening noemen ze het tegenwoordig) liep telkens vanaf de eerste. En dat moet je nu toch ook begrijpen : dat was VEEL te ingewikkeld voor jou he Neefje.
Ze hebben het op de twaalfde laten beginnen. VEEL duidelijker, voor jou.. Ze doen het voor jou, voor anders niemand !
Dus Zeker Niet om deze maand gauw eens extra elf dagen abonnement extra te incasseren en daardoor effe een boost in de cashflow te realiseren dankzij de mogelijkheid die extra euro's op grote schaal (alle klanten) aan te rekenen.
Toch fijn gevonden van Telenet!
Ik ben wél nieuwsgierig naar de manier waarop ze het aan hun andere "dikke" klanten hebben uitgelegd.
Het is overduidelijk dat Telenet de datum van " aanrekening " in hun eigen voordeel naar boven heeft geplaatst, inplaats van een " creditnota " toe te passen, zodat je volgende maand iets minder moest betalen.
Maar reclameren zal toch niet helpen,ze doen daar toch gewoon hun goesting,en je kan leggen gelijk de kiekens,zoals ze zeggen.
Maar reclameren zal toch niet helpen,ze doen daar toch gewoon hun goesting,en je kan leggen gelijk de kiekens,zoals ze zeggen.
-
mockingbird
- Jr. Member

- Contacteer:
Begint er echt wel zwaar over te gaan. Is bijna elk half jaar dat ze verhogen. Nu effectief het moment om uit te kijken naar iets anders.