Te goed om weg te gooien
Te goed om weg te gooien
De App "too good to go" verzamelt supermarkten, hotels, restaurants, bakkers, etc die hun overschotten liever verkopen aan een prijsje dan ze weg te gooien.
Ik ga straks alleszins al eens, om te proberen, een maaltijd oppikken aan 5 euro bij een hotel..
We zullen zien of het zijn 5 euro waard is zeker ?
Ik zie er hier veel die al overschot van het ontbijt voor morgen aanbieden..
Ik ga straks alleszins al eens, om te proberen, een maaltijd oppikken aan 5 euro bij een hotel..
We zullen zien of het zijn 5 euro waard is zeker ?
Ik zie er hier veel die al overschot van het ontbijt voor morgen aanbieden..
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Te goed om weg te gooien
Mooi concept vooral om de verspilling een halt toe te roepen. In Gent was er een andere app die hier 2 jaar geleden al mee begon dacht ik, specifiek voor restaurants om van hun resten af te raken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
mijn schoonmoeder, je mag ze hebben voor 5 euro
"Too good to go" zit in verschillende landen. Voor België werken ze vanuit Gent.
in Gent zit er ook een verzamelaar van "bons", zou die er voor iets tussen zitten ?
Kan je later je bevindingen posten van hoe het gegaan is Haelewyn?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Het was een chique hotel dat voornamelijk catert voor Afrikanen en Chinezen die niet in een ibis of mercure hoeven te gaan zitten. Alhoewel. Schijn bedriegt. Een kamer bleek bij nazicht toch al weg te gaan voor 115 euro op sommige dagen.
Ik had me niet op mijn zondags gekleed en nog een andere man die daar een maaltijd kwam ophalen stond aan de balie te wachten.
Ik droeg een oude jeans en een jas van een jaar of 10 oud.. met wat averij aan.
De andere man droeg precies zijn keukengordijnen.
Je krijgt er een tijdspanne van een half uur om het eten op te halen.
Aanmelden aan de receptie.
Ik had wel het gevoel dat gierigaards (ook op hun kleding) daar niet in het decor pasten.
Het zou me niet verbazen als ze dat soort volk binnenkort gaan vermijden en de actie stopzetten.
De maaltijd zelf en wat het waard was : het was toch wel zijn 5 euro waard.
20 euro zeker niet, voor mijn part.
Ik vermoed dat het de overschot van een buffet was en als klant betaal je daar wel minstens 20 euro voor. Maar je kan ook meer eten ...
Wel redelijk Afrikaans getint (o.a. slaatje met kikkererwten maar ook rode biet, mais, wortel,..) en Aziatisch (gebakken rijst met ei). Zeer mals rundvlees van zeer goede kwaliteit, op zijn Chinees flinterdun gesneden.
Brood en boter.
Een schoteltje van een direct klaar - maaltijd maar goed vol opgevuld.
In een papieren draagtas zelfs.. mooi.
Omwille van het kleine avontuur, eens kijken hoe de keuken van dit hotel eten maakt, etc.. vond ik het wel de moeite waard.
Het was ook een evenwichtige maaltijd, naar mijn idee. Alles zat er op en aan.
Ik had me niet op mijn zondags gekleed en nog een andere man die daar een maaltijd kwam ophalen stond aan de balie te wachten.
Ik droeg een oude jeans en een jas van een jaar of 10 oud.. met wat averij aan.
De andere man droeg precies zijn keukengordijnen.
Je krijgt er een tijdspanne van een half uur om het eten op te halen.
Aanmelden aan de receptie.
Ik had wel het gevoel dat gierigaards (ook op hun kleding) daar niet in het decor pasten.
Het zou me niet verbazen als ze dat soort volk binnenkort gaan vermijden en de actie stopzetten.
De maaltijd zelf en wat het waard was : het was toch wel zijn 5 euro waard.
20 euro zeker niet, voor mijn part.
Ik vermoed dat het de overschot van een buffet was en als klant betaal je daar wel minstens 20 euro voor. Maar je kan ook meer eten ...
Wel redelijk Afrikaans getint (o.a. slaatje met kikkererwten maar ook rode biet, mais, wortel,..) en Aziatisch (gebakken rijst met ei). Zeer mals rundvlees van zeer goede kwaliteit, op zijn Chinees flinterdun gesneden.
Brood en boter.
Een schoteltje van een direct klaar - maaltijd maar goed vol opgevuld.
In een papieren draagtas zelfs.. mooi.
Omwille van het kleine avontuur, eens kijken hoe de keuken van dit hotel eten maakt, etc.. vond ik het wel de moeite waard.
Het was ook een evenwichtige maaltijd, naar mijn idee. Alles zat er op en aan.