Technische Analyse
TIP
-
anonymous
Technische Analyse
In deze thread kunnen alle posts geplaatst worden, over observeringen, vaststellingen, indicatoren, gevolgtrekkingen,... als gevolg van het toepassen van TA op individuele aandelen of op indices, of andere relevante koersen of onderliggende waarden.
BELANGRIJKE REGEL: discussies over de zin of de onzin van TA horen niet hier, maar in de Kroeg thuis.
Of in "De beurs vandaag"
BELANGRIJKE REGEL: discussies over de zin of de onzin van TA horen niet hier, maar in de Kroeg thuis.
Of in "De beurs vandaag"
Re: Technische Analyse
Die nieuwe leider de Russel zit goed, maar is vandaag vermoeid aan het worden, te zien aan de doji van vandaag (= nog doji op dit moment van schrijven).
Na een doji (kaars met kort lichaam) op zo een hoog punt, krijgt men meestal een pullback.
Door de stijgende trend van de Russel nog altijd rotatie naar zwakkere sectoren die nogal zwaar doorwegen in de Russel.
De S&P en de Nasdaq nog altijd bovenaan die 2,5 maand base (aan zware weerstanden dus). Vanaf nu deze 2 goed in de gaten houden dat ze niet terug naar onderaan de base gaan. Ik zie Hedge funds managers daarjuist hedge posities nemen op Nasdaq en S&P.
Gewoon als bescherming op dit gevaarlijk technisch punt.
Ik krijg voor het eerst alarmen van parels van aandelen die gezakt zijn tot op hun 50 MA.
Ik vraag me ook af of de beurs kan blijven stijgen met alleen maar zwakke aandelen.
Als de Nasdaq en SPY wel eens uit die base geraken, zoals de Russel al deed. Dan zal het een zelden geziene parabolisch stijging worden. Wie actief is volgt nu extra de S&P en de Nasdaq. Uiteraard is de grafiek van de futures van deze ook belangrijk.
Na een doji (kaars met kort lichaam) op zo een hoog punt, krijgt men meestal een pullback.
Door de stijgende trend van de Russel nog altijd rotatie naar zwakkere sectoren die nogal zwaar doorwegen in de Russel.
De S&P en de Nasdaq nog altijd bovenaan die 2,5 maand base (aan zware weerstanden dus). Vanaf nu deze 2 goed in de gaten houden dat ze niet terug naar onderaan de base gaan. Ik zie Hedge funds managers daarjuist hedge posities nemen op Nasdaq en S&P.
Gewoon als bescherming op dit gevaarlijk technisch punt.
Ik krijg voor het eerst alarmen van parels van aandelen die gezakt zijn tot op hun 50 MA.
Ik vraag me ook af of de beurs kan blijven stijgen met alleen maar zwakke aandelen.
Als de Nasdaq en SPY wel eens uit die base geraken, zoals de Russel al deed. Dan zal het een zelden geziene parabolisch stijging worden. Wie actief is volgt nu extra de S&P en de Nasdaq. Uiteraard is de grafiek van de futures van deze ook belangrijk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Weverke schreef: ↑18 november 2020, 14:31 In deze thread kunnen alle posts geplaatst worden, over observeringen, vaststellingen, indicatoren, gevolgtrekkingen,... als gevolg van het toepassen van TA op individuele aandelen of op indices, of andere relevante koersen of onderliggende waarden.
Of in "De beurs vandaag"![]()
Wellicht is het dan handig om aan de lezers, zoals ik uit te leggen waarom de zin of onzin van TA niet in uw forum horen, maar in de kroeg?
Kwaliteitsaandeel TMO Thermo Fisher eindelijk veel goedkoper, door die rotatie weg van kwaliteit.
Prachtig aan zijn 50MA (bruine lijn)
Prachtig aan zijn 50MA (bruine lijn)
Dirk,
Kan je zo eens geen lijstje posten van die parels die gedaald zijn tot hun 50 ma?
Verder heb ik begrepen van voorlopig aan de zijlijn te blijven staan.
Tmo momenteel - 4,5%.
Kan je zo eens geen lijstje posten van die parels die gedaald zijn tot hun 50 ma?
Verder heb ik begrepen van voorlopig aan de zijlijn te blijven staan.
Tmo momenteel - 4,5%.
Inderdaad, opletten met die indexen aan weerstanden op een omkeermoment met de doji op de sterke russel.
Maar die TMO zit nu op een ideale koop locatie (ben op de juiste trigger ingestapt waar het draaide op de lagere timeframes, met wijdere stop dan anders), helaas koopwaardig op een moment dat juist de indexen retracen. Dus zeker hier ook money management doen.
Russel nu al aan -1%, zie grafiek. Zie eens hoe de laatste kaars van vandaag al veranderd is van doji tot grotere rode kaars.
Morgen zullen we terug kunnen lachen, met op wat voor nieuws ze het gaan steken. Terwijl dat de daling 100% door TA komt.
Het gemakkelijkst zal zijn om te zeggen dat het door corona komt.
De grote jongens staan weer klaar om eruit te stappen.
Inderdaad benieuwd wat het morgen zal zijn.
Tesla niet te stoppen, +10%.
Inderdaad benieuwd wat het morgen zal zijn.
Tesla niet te stoppen, +10%.
Dus je voorspelt een stevige daling morgen -heb ik dat goed begrepen?
Volgens TA zou de daling dus verder doorgaan van TMO ?
Dan zou ik over shorten gesproken hebben. Ik was bezig over hedgen = beschermen.
We hebben na die doji al een daling gehad. Amerika was negatief afgesloten.
Omdat we in die base met 3 dubbele top weerstand zitten bij S&P en QQQ is het opletten.
Hier de base van de Nasdaq. Dat is een wispelturig gedoe met vele soorten partijen, zelfs algo's tegen andere algo's en zo.
De koers gaat soms tot beneden die base. Daarom dat ik zei let op. Bases zie je ook in zelfs goede aandelen bv AMZN zit erin.
Nu zie je dat ze hier halt gehouden hebben aan de roze lijn het 9EMA en zo kan dat de hele nacht verder gaan, dan op de futures. Testen van steun , retest van weerstand enz.
En geraken we echt over die base zoals de Russel al gedaan heeft, dan krijg je een krachtige stijging.
Ik zei het omgekeerde dat dit een koop locatie is, als de beurs het niet laat afweten. Die zit nog in een base gevangen.
Als de indexen onder hun 200 MA gaan, dan gaat deze ook naar daar. Dat is -17% nog. Je moet je veiligheid exits kennen.
Als het zo gemakkelijk zou zijn, dan zou iedereen met de beurs bezig zijn. Risico management is het belangrijkste en dat is ook niet kopen als de koersen aan het stijgen zijn zoals je aan de top van TMO zag. Dat zijn Rookies die op een parabolische hoge risico locatie instappen. Net zoals rookies in paniek TMO verkopen, maar die staan meestal al aan -15%, terwijl wij nog maar ingestapt zijn. Als het bij ons misgaat is dat verlies maar klein (als er geen diepe gap komt).
Met een lijngrafiek zie je alleen maar patronen. Je hebt candles nodig om prijsreacties te zien. Ook je steun en weerstands lijnen kan je alleen maar trekken met kaarsen. Vandaar dat je van de lijngrafiek zou denken dat er geen bodem meer is.
Wie TA echt onder de knie heeft ziet juist nu een enorme bodem locatie. De onwetende verkopen in paniek aan degene die het spel kennen. Die laatste hun grootste risico is de dag erna een gap down (natuurlijk al meegemaakt). Door hun andere goede trades wordt dit gecompenseerd.
En als de indexen het niet houden en Tmo gaat in vrije val, wanneer ben je er dan uit?
Je zet je stop een stuk onder de blauwe lijn. Dit is de volgende steun locatie.
Mijn mentale stop staat ruim onder de blauwe lijn, aan 439,85. Dat is maar 3,1% verlies als het verkeerd uitdraait.
Mensen die beurstaks moeten betalen of die het nog meer op lange termijn zien, kunnen de stop lager plaatsen.
Iedere keer 0,7% beurstaks betalen bij uitstoppen kan ook de bedoeling niet zijn.
De ommekeer op de lagere timeframes kwam op in de 454. Daar was het instap moment met het minste risico, ook al omdat je stop niet ver moet staan. Mensen die koersen achterna lopen moeten hun stop al 10% lager zetten. Daarmee ga je het slechter doen dan de index.
Mijn mentale stop staat ruim onder de blauwe lijn, aan 439,85. Dat is maar 3,1% verlies als het verkeerd uitdraait.
Mensen die beurstaks moeten betalen of die het nog meer op lange termijn zien, kunnen de stop lager plaatsen.
Iedere keer 0,7% beurstaks betalen bij uitstoppen kan ook de bedoeling niet zijn.
De ommekeer op de lagere timeframes kwam op in de 454. Daar was het instap moment met het minste risico, ook al omdat je stop niet ver moet staan. Mensen die koersen achterna lopen moeten hun stop al 10% lager zetten. Daarmee ga je het slechter doen dan de index.
Grappig welke oorzaak ze in de media, voor de daling geven, terwijl dit door een heleboel technische zaken waren. De S&P zat zelfs terug aan zijn top van de base. Ik had het kunnen denken dat ze het op corona gingen steken.
"De oorzaak? We moeten het zoeken in de bezorgdheid over de oplopende coronabesmettingen in de wereld. Blijkbaar overstemt die onrust het hoopvolle nieuws over verschillende performante coronavaccins."
"De oorzaak? We moeten het zoeken in de bezorgdheid over de oplopende coronabesmettingen in de wereld. Blijkbaar overstemt die onrust het hoopvolle nieuws over verschillende performante coronavaccins."
Voorlopig lagere voorbeurs, en voorlopig vinden ze steun aan het 9EMA (roze lijn) bij de S&P.