Technologieaandelen
TIP
Re: Technologieaandelen
Aandeelhoudersrevoltesintorama schreef: ↑11 juni 2021, 10:45Het is toch wel heel raar de de beurs zo lauw reageert. Wat is daar aan de hand? Puur kijkend naar de financieel resultaten en de strategie dan zou dit aandeel een heel stuk hoger moeten noteren. Ofwel hebben we hier met een enorm ondergewaardeeld aandeel te maken, of wel snap ik er niks van. Of beiden.Mattia schreef: ↑10 juni 2021, 22:10 Prosus ziet zijn verdiensten bijna verdubbelen gedurende de Corona crisis .....
https://finance.yahoo.com/news/dutch-te ... 55557.html
Ondanks de imposante groeicijfers zijn grote aandeelhouders van Prosus niet tevreden. Woensdag ontving Prosus een brief ondertekend door 36 Zuid-Afrikaanse vermogensbeheerders, waaronder de grootste aandeelhouder van moederbedrijf Naspers, The Public Investment Corporation, waarin hun ongenoegen werd verwoord, aldus Afrikaanse media.
Kernprobleem is de structurele onderwaardering van Prosus ten opzichte van de waarde van de verschillende belangen. Ofwel, de waarde van de verschillende onderdelen is veel hoger dan de waardering van Prosus op de beurs, aldus de klagende vermogensbeheerders.
Het grote belang in de beursgenoteerde Chinese groeibriljant Tencent is al tot circa 30 procent meer waard dan de totale beurswaarde van Prosus.
Prosus maakte vorige maand bekend de onderwaardering te willen verkleinen door de overname van bijna de helft van de uitstaande aandelen van zijn moederbedrijf, het Zuid-Afrikaanse mediabedrijf Naspers. Door deze transactie verdubbelt het economische belang van de vrij verhandelbare aandelen Prosus en het bedrijf wordt hierdoor direct één van de top 20 bedrijven in de Stoxx 50 Index, met een marktwaarde van de free float van meer dan 100 miljard dollar.
Indexvolgers worden dan gedwongen meer aandelen te kopen. Ook een aandeleninkoopprogramma moet de koers ondersteunen.
De aandeelhouders bestempelen de constructie echter als complex en onpraktisch en zij geloven niet dat hierdoor de korting zal verminderen. Ook uiten zij kritiek op het beloningssysteem voor het management, dat grotendeels wordt bepaald door de ontwikkelingen bij Tencent. En daar hebben zij volgens de aandeelhouders niet eens invloed op.
(ABM FN-Dow Jones)
Dat nieuws is reeds sinds half mei bekend ....
Probleem dat blijft slepen.
"Beursblik: Prosus wordt een soort Softbank
Door ABM Financial News op 3 juni 2021 07:53
...
Het complexe ruilbod met moederbedrijf Naspers dreigt intussen te mislukken, merkte Jefferies op."
Dus jij bent er gerust in dat dit gewoon in orde komt?
Ik geloof in elk geval ook dat de koers van Prosus de weg naar boven vroeg of laat terugvindt. Anders was ik er ook niet recent aan gemiddeld 86 euro ingestapt
.
...
Het complexe ruilbod met moederbedrijf Naspers dreigt intussen te mislukken, merkte Jefferies op."
Ik geloof in elk geval ook dat de koers van Prosus de weg naar boven vroeg of laat terugvindt. Anders was ik er ook niet recent aan gemiddeld 86 euro ingestapt
mver schreef: ↑11 juni 2021, 12:58 "Beursblik: Prosus wordt een soort Softbank
...
Ik geloof in elk geval ook dat de koers van Prosus de weg naar boven vroeg of laat terugvindt. Anders was ik er ook niet recent aan gemiddeld 86 euro ingestapt.
De beste roeiers( Jefferies) staan altijd aan de kant, feit is dat ze actie ondernemen en dat er een zeer forse onderwaardering is, Naspers kan niet meer stijgen in Johannesburg wegens de daar heersende reglementering en dus moest er iets gebeuren.
Ik heb voorheen reeds verschillende trades gedaan met Prosus maar deze laatste posities heb ik enkel genomen met het oog op de aandelenswaps en dus zal ik langere tijd aandeelhouder blijven.
-
anonymous9
Vroeger was het idd zo dat in de zomermaanden de beurzen het dikwijls minder goed deden. Zoals de oude beurswijsheid het zei: "Sell in may and go away. But remember to come back in september." De reden was dat vele beleggers zich tijdens die maanden geen zorgen wilden maken over hun aandelenposities, terwijl ze ergens op vakantie waren waar ze nauwelijks aan informatie konden geraken, en ze problemen hadden om hun orders door te geven.
Maar die beurswijsheid gaat al een hele tijd niet meer op en dit door natuurlijk het internet. Quasi om het even waar men is op deze wereld, men kan tegenwoordig overal een massa informatie bekomen, en zelfs met een simpele gsm zijn orders naar de markten sturen.
MoreOrLess schreef: ↑12 juni 2021, 20:05Vroeger was het idd zo dat in de zomermaanden de beurzen het dikwijls minder goed deden. Zoals de oude beurswijsheid het zei: "Sell in may and go away. But remember to come back in september." De reden was dat vele beleggers zich tijdens die maanden geen zorgen wilden maken over hun aandelenposities, terwijl ze ergens op vakantie waren waar ze nauwelijks aan informatie konden geraken, en ze problemen hadden om hun orders door te geven.
Maar die beurswijsheid gaat al een hele tijd niet meer op en dit door natuurlijk het internet. Quasi om het even waar men is op deze wereld, men kan tegenwoordig overal een massa informatie bekomen, en zelfs met een simpele gsm zijn orders naar de markten sturen.
Ik denk dat het eerder zo is dat jan modaal bezig is met zijn reis te boeken en dus niet veel geld op overschot heeft om te investeren in de beurs, zeker nu hij laattijdig moesten boeken door corona ......
-
anonymous9
Vandaar natuurlijk ook dat je schreef dat mei en juni "meestal" flauwe beursmaanden zijn ....
"Meestal", dus in het merendeel van de gevallen.....
MoreOrLess schreef: ↑13 juni 2021, 00:33Vandaar natuurlijk ook dat je schreef dat mei en juni "meestal" flauwe beursmaanden zijn ....
"Meestal", dus in het merendeel van de gevallen.....
Is dat dan niet zo dat men in de maanden voordat men op reis gaat een cashbuffer aanlegt om eventuele extra kosten te dekken? Ook als er geen corona is?
In de tijd dat ik nog met mijn kinderen op reis ging deed ik dat toch, en dat was niet meestal maar altijd!
-
anonymous9
Wel dat is juist het punt dat ik maakte, tegenwoordig gaat dat niet meer op. De beurzen doen het in de zomermaanden niet meer slechter dan in andere maanden, en dit sinds de komst van het internet. Ga het maar na.
Verder ga ik niet meer reageren. Uw hardnekkigheid waarmee u keer op keer berichten, van om het even wie, die een kanttekening zetten bij uw post's aanvalt vind ik niet aangenaam.
MoreOrLess schreef: ↑13 juni 2021, 10:24Wel dat is juist het punt dat ik maakte, tegenwoordig gaat dat niet meer op. De beurzen doen het in de zomermaanden niet meer slechter dan in andere maanden, en dit sinds de komst van het internet. Ga het maar na.
Verder ga ik niet meer reageren. Uw hardnekkigheid waarmee u keer op keer berichten, van om het even wie, die een kanttekening zetten bij uw post's aanvalt vind ik niet aangenaam.
Ik vind uw geniepige reacties ook maar niks, ben blij dat dit bij deze geregeld is.
Mei en voorlopig juni zijn dit jaar voor mijn portefeuille toch geen slechte maanden.
Mij hoor je niet klagen.
Mij hoor je niet klagen.
Mattia schreef: ↑28 januari 2021, 09:49 Aanleiding van dit draadje is een aandeel dat ik reeds enkele jaren in mijn portfolio heb waarin ik een kleine positie nam op aanraden van een collega op het werk die daarin absoluut geloofde.
Ik gaf hem het voordeel van de twijfel en kocht er een duizendtal rond de 0.9$ .
Een paar dagen geleden werd het plots 'wakker' en steeg de koers tot 2$.
https://uk.finance.yahoo.com/quote/LWLG?p=LWLG
http://lightwavelogic.com
Ik moet nog opzoeken wat er aan de hand is en of het een begin is van een verdere stijging of een" losse flodder"
De koers van LWLG staat nu op 4,28 USD, toen ik het hier vermelde stond het aan 2 USD, zijn er hier die er ook een pakketje van kochten?
Alleen maar spijtig dat ik er slechts 1000 heb .....maar toch een netto winst van 3380 USD met een inzet van 900 USD
https://finance.yahoo.com/quote/LWLG?p=LWLG
Naspers Foundry Invests $3m In WhereIsMyTransport To Help Emerging Market Commuters
https://www.forbes.com/sites/tobyshapsh ... 1b1bd72537
https://www.forbes.com/sites/tobyshapsh ... 1b1bd72537