Telenet - Belgacom, kan er niet meer aan uit
Re: Telenet - Belgacom, kan er niet meer aan uit
Dit is niet correct.Betreft de CI kaart: het zal een CI+(plus) kaart zijn dwz NIET mogelijk om op te nemen; de CI+ kaart zal dat verhinderen.
Dus die digicorder is bijlange nog niet afgeschaft. Ze zal enkel dienen voor een tweede TV of zo.
Een CI+ kaart is wel degelijk geschik om mee op te nemen indien de hardware het toelaat (TV of digitale recorder met hard disk).
Met CI+ kan de provider wel enkele zaken opleggen. Zo kunnen er bepaalde programma's verboden worden om op te nemen, of zet men beperkingen op het doorspoelen van reclame, of beperkingen hoe lang je een opname kan kijken.
Al deze beperkingen zijn ook van toepassing op de digirecorder.
Ik gebruik nu reeds de opnamemogelijkheid op de ongecodeerde zenders (VRT, zelfs in HD). Handig voor de talloze Ketnet opnames voor mijn dochter, en werkt 10x beter en sneller dan de digiboxen.
Klopt niet :Lukske schreef:Betreft de CI kaart: het zal een CI+(plus) kaart zijn dwz NIET mogelijk om op te nemen; de CI+ kaart zal dat verhinderen.
Dus die digicorder is bijlange nog niet afgeschaft. Ze zal enkel dienen voor een tweede TV of zo.
Test-Aankoop maakt uitdrukkelijk het onderscheid tussen de CI-kaart en de CI+(plus)-kaart :
Deze laatste (CI+ "plus", aangekondigd door Telenet) wordt door TA "het minderwaardige broertje" genoemd, waarmee opnamemogelijkheden kunnen verloren gaan.
De door TA bedoelde smartcard is de CI-kaart die reeds lang gebruikt wordt in onze buurlanden :
Met deze kan men perfect digitaal TV kijken én uitzendingen opnemen via TV zónder decoder.
Maar in België wordt deze mogelijkheid geboycot door de operatoren.
Juist daarom doet TA een oproep om hun actie "Weg met overbodige decoders!" te steunen via een wedstrijd en een petitie.
In Nederland (Ziggo, Upc,...), alsook Duitsland gebruikt men CI+ kaarten.De door TA bedoelde smartcard is de CI-kaart die reeds lang gebruikt wordt in onze buurlanden :
Met deze kan men perfect digitaal TV kijken én uitzendingen opnemen via TV zónder decoder.
Ook daar kan men perfect opnemen, maar is er een restrictie op welke hardware je dat kan/mag gebruiken. Zo wordt ook, net als bij de digirecorder, de opnames gecodeerd opgenomen zodat je niet zomaar de schijf kan uitlezen op een andere plaats.
Nu stel ik mij nog altijd de vraag waarom het nodig is. Men zou beter de zenders van het basispakket (vb. degene die men nu reeds analoog uitzend) onversleuteld uitzenden. Nu is dat enkel zo voor VRT en nog een klein aantal minder populaire zenders.
Maarja, men wil controle hebben over de uitzendingen. Het zou mij niet verbazen dat je binnekort de reclame niet meer kan doorspoelen (en degenen met digicorder zullen hieraan niet ontsnappen).
Denk je nu echt dat Telenet vrij opnemen zal toestaan???
Vergeet niet dat het niet alleen Telenet is dat die dat niet wil.
Men wil ons de reclame door de strot jagen want het brengt o zo veel geld op.
Men zegt soms dat commerciele zenders ons niks kosten; niks is minder waar natuurlijk. Door teveel betalen op onze producten betalen we onrechtstreeks voor VTM, VIER en aanverwanten. Reclame is een soort belasting voor de consument.
Vergeet niet dat het niet alleen Telenet is dat die dat niet wil.
Men wil ons de reclame door de strot jagen want het brengt o zo veel geld op.
Men zegt soms dat commerciele zenders ons niks kosten; niks is minder waar natuurlijk. Door teveel betalen op onze producten betalen we onrechtstreeks voor VTM, VIER en aanverwanten. Reclame is een soort belasting voor de consument.
Nee, zeker niet.Denk je nu echt dat Telenet vrij opnemen zal toestaan???
Een CI+ interface is ook niet "vrij" hé. Het komt erop neer dat je dezelfde spelregels volgt als bij de digicorder.
Een opname via een CI+ komt gecodeerd op een schijf terecht, die je enkel kan afspelen op (identieke) hardware met dezelfde smartcard. Ma.w. de opnames en schijf zijn niet bruikbaar op een PC (tenzij misschien na wat ge-hack).
En die kaart ter beschikking stellen zal wel ook niet gratis zijn.
Dus ik blijf wel met mijn digicorderbakje waar ik pakken films op kwijt kan.
Ik heb het voordeel dat het een digicorder van de laatste generatie is; een met 500GB harde schijf en lekker snel.
Ik heb het voordeel dat het een digicorder van de laatste generatie is; een met 500GB harde schijf en lekker snel.
Daar gaat men inderdaad wel geld voor vragen. Ik verwacht dat dit richting €100 kan gaan.Lukske schreef:En die kaart ter beschikking stellen zal wel ook niet gratis zijn.
Nu ja.. Op 3 jaar tijd heb je de electriciteitskosten er al uit (verbruikt de modem + digicorder al niet gemakkelijk €35 stroom per jaar?).
Voor degenen waar de huur van de digicorder reeds in een shake zit, is dit financieel minder interessant. Degenen die huren of willen kopen, hebben dan wel een alternatief.
Een digirecorder is maar een brak ding. De interface op mijn tv (ja, ook de tv-gids is beschikbaar op digitaal) en het zappen gaat een stuk sneller dan eenders welke box. Je moet ook niet prutsen met 2 toestellen als je tv wil kijken.
De liefhebbers kunnen nog altijd een 2 Terabyte schijf aan hun TV hangen

Met een CI(+) interface krijg ik zelfs digitale tv verkocht aan mijn bomma ! (zet tv aan en zap van Mooi en meedogenloos naar Thuis,... net zoals bij analoge tv). Hiermee heeft men op termijn wel een alternatief voor het analoge aanbod.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Telenet - Belgacom,mss wel Snow...
Als je de prijzen in het buitenland bekijkt betalen we 55% teveel en dan durft VandeLanotte nog beweren dat we op vlak van telecom bij de goedkoopste van Europa zitten. Volgens mij mag hij daar dan eens een site voor oprichten om de goedkoopste provider uit te zoeken en d'er dan tevens het goedkoopste tarief naast plaatsen uit de ons omringende landen.dries944 schreef:Nieuwe telecom provider Snow op de markt met een topprijs van 39 euro voor een pakket digitale tv,internet en vaste telefonie.
Alles gaat via de telefoonlijn dus geen hoge internetsnelheden zoals bij de kabel.
Voor deze prijs heb je een beperkt aantal zenders,gratis bellen naar mobiele netwerken in de daluren niet mogelijk tenzij je een optie meekoopt. Voor meer info: http://snow.be/nl/packs" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij komt er pas echte concurentie als de kabel opengesteld zal zijn!
Voorbeeld: Free (Frankrijk) 15,99 € (bij abonnement)
* ongelimiteerd bellen naar vaste lijnen, Frankrijk, Europa en VS.
* ongelimiteerd SMS, MMS, Wifi
* internet: 3GB
* TV 185 kanalen
* spelconsole en NAS inbegrepen in de "Freebox".
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
En zelfs een blu-ray speler, meteen aangepast voor DECT telefoon'lopers',...
Man, en dan komen ze hier trots hun 'HD Digicorder met 3 tuners' voorstellen...
Man, en dan komen ze hier trots hun 'HD Digicorder met 3 tuners' voorstellen...
Als men over een dvd recorder beschikt ,is het dan mogelijk om die dan aan te sluiten aan een digibox of digicorder en er digitale programma's mee op te nemen op je dvd recorder?? Want een digibox aankopen aan 99 euro lijkt veel goedkoper dan een digicorder te huren aan 8,20 euro de maand en met 2 jaar garantie heb je de kostprijs er al uitgehaald! Tis van telenet.
Dat zal waarschijnlijk maar moeilijk lukken. Je zal waarschijnlijk wel er in kunnen slagen van het beeld van je digibox eerst via je dvd-recorder te sturen, maar dan zal je alleen maar 1:1 kunnen opnemen. Versta daaronder, je zal kunnen opnemen wat er op dat moment afspeelt op je digibox. Dus je kan daarmee niet op EEN Thuis opnemen terwijl je op VTM naar Familie kijkt.
Momenteel heeft Telenet een promotie dat als je in de triple-play instapt (TV-Internet-Telefonie) je een jaar lang korting krijgt, die nu eens toevallig zo goed als overeenkomt met de prijs van de huur van de digicorder ;-) Als je het online bestelt krijg je er ook nog eens €20- extra korting bovenop.
Momenteel heeft Telenet een promotie dat als je in de triple-play instapt (TV-Internet-Telefonie) je een jaar lang korting krijgt, die nu eens toevallig zo goed als overeenkomt met de prijs van de huur van de digicorder ;-) Als je het online bestelt krijg je er ook nog eens €20- extra korting bovenop.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat je wel kan doen is dan het digitale signaal opnemen (bvb. op Eén, laat ons zeggen: Thuis) en dan analoog naar VTM (laat ons dan zeggen "Familie" kijken. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bij ZDnet kan je alvast een eerste indruk van SNOW terugvinden.
Het lijkt weer 'n ferme uitdaging voor Telenet en Belgacom.
Nu graag nog het Franse Free dat ze het vuur aan de schenen komt leggen.
Het lijkt weer 'n ferme uitdaging voor Telenet en Belgacom.
Nu graag nog het Franse Free dat ze het vuur aan de schenen komt leggen.
Ivm Snow: ik lees daar ook vele problemen mee. Ik hoop voor hen dat het kinderziekten zijn. Ook Facebook staat er vol van.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
natuurlijk zullen dat wel kinderziektes zijn, dat is toch altijd standaard. Ik heb nog nooit van een digitaal product lancering gehoord waarbij daarna er geen enkele klacht te bespeuren viel.
Daarom dat voor mij momenteel SNOW nog niet echt als een volwaardige speler kan beschouwd worden. Het aanbod is interessant, maar dat was het Mobistar Star Pack ook... wanneer is de laatste keer dat je daar van hoorde?
Voor echt totaal vernieuwende producten (of betere spaarrekeningen
) wil ik mij gerust bij de Early Adopters of Early Majority zijn, eigenlijk zelfs bij de Innovators als de prijs het toelaat. Maar voor een (in deze dagen toch) basisdienst als TV en internet moet het eerst werken voordat ik er mijn vertrouwen in ga geven.
Daarom dat voor mij momenteel SNOW nog niet echt als een volwaardige speler kan beschouwd worden. Het aanbod is interessant, maar dat was het Mobistar Star Pack ook... wanneer is de laatste keer dat je daar van hoorde?
Voor echt totaal vernieuwende producten (of betere spaarrekeningen