Telenet - Belgacom, kan er niet meer aan uit
Re: Telenet - Belgacom, kan er niet meer aan uit
Ik overweeg bij mijn terugkomst een Snow-abonnement te nemen.
Kan iemand mij laten weten over welke problemen het juist gaat?
Misschien zijn die voor mij persoonlijk niet belangrijk genoeg om geen Snow-klant te worden...
Kan iemand mij laten weten over welke problemen het juist gaat?
Misschien zijn die voor mij persoonlijk niet belangrijk genoeg om geen Snow-klant te worden...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Op userbase.be kan je veel over snow lezen.
Problemen tot nu toe:
Voor aansluitingen zijn ze afhankelijk van belgacom en/of hun onderaannemers. Praktisch wil dat zeggen dat de activeringsdatum vrij laat kan zijn.
Zenders staan vast op nummer , het zou niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld canvas op 1 te zetten. Wel kan je je 'beginscherm' aanpassen met de door u meest bekeken zenders.
Sommige mensen krijgen te horen dat ze niet aansluitbaar zijn, terwijl ze toch VDSL hebben. Als belgacom tv beschikbaar is is snow dat ook...maar er zitten blijkbaar nog kinderziekten in hun systeem, vermoedelijk kijken ze naar het 2de paar omdat het 1ste bezet is, maar vaak wil men dat abbo opzeggen voor snow.
Voor de rest hoor ik positieve dingen , het zappen zou vlotter gaan dan bij bgc.
Nog wat afwachten naar meer reviews. De interactieve diensten (heb ze niet nodig) zouden pas vorige week in dienst gezet zijn geweest.
mvg,
Problemen tot nu toe:
Voor aansluitingen zijn ze afhankelijk van belgacom en/of hun onderaannemers. Praktisch wil dat zeggen dat de activeringsdatum vrij laat kan zijn.
Zenders staan vast op nummer , het zou niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld canvas op 1 te zetten. Wel kan je je 'beginscherm' aanpassen met de door u meest bekeken zenders.
Sommige mensen krijgen te horen dat ze niet aansluitbaar zijn, terwijl ze toch VDSL hebben. Als belgacom tv beschikbaar is is snow dat ook...maar er zitten blijkbaar nog kinderziekten in hun systeem, vermoedelijk kijken ze naar het 2de paar omdat het 1ste bezet is, maar vaak wil men dat abbo opzeggen voor snow.
Voor de rest hoor ik positieve dingen , het zappen zou vlotter gaan dan bij bgc.
Nog wat afwachten naar meer reviews. De interactieve diensten (heb ze niet nodig) zouden pas vorige week in dienst gezet zijn geweest.
mvg,
Ik vind bij snow de installatie + activering + gebruik van snowbox nogal aan de hoge kant. (199€ - nu tijdelijk voor 99€). Hierdoor ben je al even bezig voordat je er financieel winst uit haalt.
Ik wacht nog even af. En hoop dat volgend jaar daadwerkelijk de kabel opengaat. Mobistar is al aan de deur aan het rammelen om er op te mogen. En als ze wat klant willen dan moeten ze wel onder de prijs van telenet gaan.
Als ik om wil gaan naar snow moet ik mijn telefoonkabels nog omvormen naar netwerkkabels. Heb momenteel telenet. Dus het tv gebeuren gaat via de coax. Netwerkkabel heb ik niet aangesloten aan de digibox.
Ik wacht nog even af. En hoop dat volgend jaar daadwerkelijk de kabel opengaat. Mobistar is al aan de deur aan het rammelen om er op te mogen. En als ze wat klant willen dan moeten ze wel onder de prijs van telenet gaan.
Als ik om wil gaan naar snow moet ik mijn telefoonkabels nog omvormen naar netwerkkabels. Heb momenteel telenet. Dus het tv gebeuren gaat via de coax. Netwerkkabel heb ik niet aangesloten aan de digibox.
Jurgen, als je je Digibox niet aansluit via de netwerk kabel, heb je niet veel meer dan een dure digitale decoder. Je kan dan geen gebruik maken van de digitale diensten, zoals 2 weken EPG, de hele videotheek,... Is dat een bewuste keuze? Bij mij kwam er ook geen netwerkkabel bij de tv in de buurt, dus hebben wij met van die speciale stekkers gewerkt, zodat het netwerksignaal via de elektriciteit tot in de buurt van onze digicorder kon komen, super handig.
'k Heb ook van die adapters liggen. Maar omdat die zo warm worden steken ze zelden in. Digibox wordt inderdaad enkel gebruik als digitale decoder. Maar ook handig om op te nemen, te pauzeren. Netwerk heb je enkel nodig om films af te halen. En dat doe ik nooit. Misschien nu met de nieuwe yelotv dat ik hem wat meer ga insteken. En EPG is zonder netwerkkabel 2 dagen. Is voldoende voor mij.
Laatst gewijzigd door JurgenC79 op 5 maart 2013, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeft telenet je gebrainwashed ?Levine schreef:Je kan dan geen gebruik maken van de digitale diensten, zoals 2 weken EPG, de hele videotheek,... Is dat een bewuste keuze?
Hier is dat wel degelijk een bewuste keuze. Nooit geen extra's op de rekening van hun rode knop zever. Waarom maken mensen geen onderscheid tussen enerzijds digitale tv (digitaal signaal dat binnenkomt) en de hardware anderzijds (digibox, digicorder)
Het voordeel van digitale tv voor mij is de beeldkwaliteit, het voordeel voor telenet zijn de dure extra's aanrekenen.
Als je eigen hardware mag gebruiken kan je yelo zelf maken... Ik kan overal ter wereld al mijn opgenomen programma's bekijken ,live tv kijken , programma's opnemen (via tablet/pc/smartphone) door in te loggen op mijn mediacenter pc. Geen stevie of yelo voor nodig... Yelo werkt bij mijn weten enkel via internet van telenet.
Maak u geen zorgen om mijn hersentoestand, die is vrij nuchter hoor ;-) ik vind het gewoon wat raar om gebruik te maken van de diensten van Telenet, maar dan wel niet gewoon er volledig gebruik van te maken. Dat is alsof je een Bugatti Veyron koopt, maar er alleen mee in de dorpskern rondrijdt (sorry, ik had zin in een belachelijke vergelijking om de dag te beginnen
).
En die rooie knop, daar volg ik je in. De 'extra' diensten zijn echt wel te duur, extra tv-zenders, sport, films, series, meedoen aan 'wedstrijden',... hoeft voor mij ook niet altijd. Het enige wat ik super handig vind is dat ik nooit meer een tv-gids moet kopen en dat ik af en toe eens een film kan huren als er echt echt echt niets meer op tv is en ik geen tienduizend opgenomen dingen meer moet bekijken.
Yelo werkt via elk netwerk, maar je kan alleen je opgenomen programma's bekijken via je eigen wifi netwerk. Ik neem aan dat je anders wel serieus bandbreedte gaat beginnen gebruiken als je je opnames via je wifi naar de backbone naar het GSM netwerk zou proberen te jagen om op de trein 'Komen Eten' te bekijken
.
En die rooie knop, daar volg ik je in. De 'extra' diensten zijn echt wel te duur, extra tv-zenders, sport, films, series, meedoen aan 'wedstrijden',... hoeft voor mij ook niet altijd. Het enige wat ik super handig vind is dat ik nooit meer een tv-gids moet kopen en dat ik af en toe eens een film kan huren als er echt echt echt niets meer op tv is en ik geen tienduizend opgenomen dingen meer moet bekijken.
Yelo werkt via elk netwerk, maar je kan alleen je opgenomen programma's bekijken via je eigen wifi netwerk. Ik neem aan dat je anders wel serieus bandbreedte gaat beginnen gebruiken als je je opnames via je wifi naar de backbone naar het GSM netwerk zou proberen te jagen om op de trein 'Komen Eten' te bekijken
Ondertussen kun je via yelotv overal naar je opgenomen programma's kijken waar je kunt inloggen via een telenet homespot.Moet dus niet langer op je eigen wifi zitten.
Maar je kan nog altijd geen opgenomen programma's van 'vlaamse' zenders bekijken en daardoor heeft het voor mij vrij weinig nut. 
De CI+ kaart van telenet komt er vanaf 24 juni! De moeite??
http://blogs.tijd.be/tzine/2013/06/tele ... gibox.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blogs.tijd.be/tzine/2013/06/tele ... gibox.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie ook Test-Aankoop website :
"Nieuws, 13 juni 2013
Eindelijk digitale tv zonder bijkomende decoder"
http://www.test-aankoop.be/hightech/tv- ... en-kaartje" onclick="window.open(this.href);return false;
.
"Nieuws, 13 juni 2013
Eindelijk digitale tv zonder bijkomende decoder"
http://www.test-aankoop.be/hightech/tv- ... en-kaartje" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Bwa, nut in die zin dat het leuk is dat je geen volledige digicorder meer moet kopen/huren om digitaal tv te kijken (in HD?), maar voor mij is de vraag dan eerder: kan ik dat ding in een HTPC of HDD-recorder steken om naar mijn eigen goesting dingen op te nemen? Of kan dat alleen in TV's die Telenet zal goedkeuren?
Telenet heeft vandaag 2 nieuwe formules gelanceerd: Whop (61,25€) en Whoppa (71,70€)
http://telenet.be/nl/alles-in-een/whop" onclick="window.open(this.href);return false;
http://telenet.be/nl/alles-in-een/whoppa" onclick="window.open(this.href);return false;
http://telenet.be/nl/alles-in-een/whop" onclick="window.open(this.href);return false;
http://telenet.be/nl/alles-in-een/whoppa" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Klassieke shakes zijn niet meer beschikbaar.
Voor mij in ieder geval niet voordeliger.
Door kabel abo in de prijs te steken wel beter te vergelijken met concurrentie.
Prijs huur digicorder valt er nu buiten (goed voor diegenen die de digicorder niet nodig hebben)
Voor mij in ieder geval niet voordeliger.
Door kabel abo in de prijs te steken wel beter te vergelijken met concurrentie.
Prijs huur digicorder valt er nu buiten (goed voor diegenen die de digicorder niet nodig hebben)
Wat is dit nu weer? Geen shakes meer, alleen die whoppa-toestanden?
Je hebt nog de keuze tussen een 61€ of 71€/maand (met huur digi erbij), telefonie en YeloTV erbij te nemen, of je het nu nodig hebt of niet?
Qua klantvriendelijkheid kan dit tellen..
Je hebt nog de keuze tussen een 61€ of 71€/maand (met huur digi erbij), telefonie en YeloTV erbij te nemen, of je het nu nodig hebt of niet?
Qua klantvriendelijkheid kan dit tellen..