Telenet koopt zichzelf
TIP
Re: Telenet koopt zichzelf
De technologie/snelheid/kwaliteit van Telenet is stukken beter dan die van Belgacom...
En dat zie je ook in het aandeel Telenet vs Belgacom ;-)
En dat zie je ook in het aandeel Telenet vs Belgacom ;-)
Euh… Zelfs als gij al een paar keer euromillions gewonnen hebt, vrees ik dat ge daar weinig aan gaat kunnen veranderen. Hooguit zal je een minderheidsaandeelhouder worden, die dan “vast” zit aan aandelen die amper nog verhandeld worden, en niet meer beursgenoteerd zijn. Dan kunt ge den Amerikaan op de duur nog gaan smeken om u te willen uitkopen.glenn86 schreef:Als klant van Telenet betaal ik nog liever iets meer dan over te stappen naar Belgacom!
Ben ook aan het kijken om andere aandelen te verkopen en aandelen van Telenet te kopen... ik wil niet dat USA mannen Telenet in handen krijgen!
Maar de Amerikaan kan niet aan zichzelf uitkeren zonder U ook geld te geven.djtw schreef:Euh… Zelfs als gij al een paar keer euromillions gewonnen hebt, vrees ik dat ge daar weinig aan gaat kunnen veranderen. Hooguit zal je een minderheidsaandeelhouder worden, die dan “vast” zit aan aandelen die amper nog verhandeld worden, en niet meer beursgenoteerd zijn. Dan kunt ge den Amerikaan op de duur nog gaan smeken om u te willen uitkopen.glenn86 schreef:Als klant van Telenet betaal ik nog liever iets meer dan over te stappen naar Belgacom!
Ben ook aan het kijken om andere aandelen te verkopen en aandelen van Telenet te kopen... ik wil niet dat USA mannen Telenet in handen krijgen!
Het is daarom dat we moeten zorgen dat hun plan niet lukt

Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Als kleine belegger ( zelfs niet als grote ) ga je die Amerikanen niet kunnen tegenhouden. Integendeel zelfs, je zal het slachtoffer worden zoals iemand al schrijft.
Onze politiekers hadden beter de mensen aangemoedigd om te beleggen in Telenet en zo dat juweeltje in Belgie gehouden. Nu ontmoedigen ze elke belegging op de beurs en dan zie je het resultaat.
Ze hebben ons dat gelapt met Electrabel en nu met Telenet en er zullen nog wel voorbeelden zijn: arm Vlaanderen.
Onze politiekers hadden beter de mensen aangemoedigd om te beleggen in Telenet en zo dat juweeltje in Belgie gehouden. Nu ontmoedigen ze elke belegging op de beurs en dan zie je het resultaat.
Ze hebben ons dat gelapt met Electrabel en nu met Telenet en er zullen nog wel voorbeelden zijn: arm Vlaanderen.
djtw schreef: Euh… Zelfs als gij al een paar keer euromillions gewonnen hebt, vrees ik dat ge daar weinig aan gaat kunnen veranderen. Hooguit zal je een minderheidsaandeelhouder worden, die dan “vast” zit aan aandelen die amper nog verhandeld worden, en niet meer beursgenoteerd zijn. Dan kunt ge den Amerikaan op de duur nog gaan smeken om u te willen uitkopen.
Ik ben blij te lezen dat er nog mensen verstand van zaken hebben. Dat mensen hier Telenet willen kopen om de verkoop aan Amerika tegen te houden of kopen aan meer dan 35 euro om zogezegd winst te maken, tart bij mij alle verbeelding.Al Fonds schreef:Als kleine belegger ( zelfs niet als grote ) ga je die Amerikanen niet kunnen tegenhouden. Integendeel zelfs, je zal het slachtoffer worden zoals iemand al schrijft.
Wat gebeurd er eigenlijk met je aandelen als je ze niet verkoopt aan Liberty Global?
Krijg je dan nog steeds automatisch een eventueel dividend?
Krijg je dan nog steeds automatisch een eventueel dividend?
Wat er juist gebeurd, dat moet dan maar eens iemand met ervaring komen utleggen.
Je gaat alleen geen koers ( geen prijsbepaling ) meer hebben, je aandelen hebben eigenlijk geen waarde meerwant wie zal ze nog willen kopen: ook die Amerikaan niet want wat kunnen die laatste tientallen aandelen hem nog schelen.
En de coupons ? Waar ga je de info vinden en hoe ga je aan die centen geraken ? Er misschien omgaan naar Amerika ?
Je gaat alleen geen koers ( geen prijsbepaling ) meer hebben, je aandelen hebben eigenlijk geen waarde meerwant wie zal ze nog willen kopen: ook die Amerikaan niet want wat kunnen die laatste tientallen aandelen hem nog schelen.
En de coupons ? Waar ga je de info vinden en hoe ga je aan die centen geraken ? Er misschien omgaan naar Amerika ?
Telenet heeft in augustus een plan bekend gemaakt, dat feitelijk het volgende inhoudt.
De leningslast verhogen, om aandelen op te kopen, en te vernietigen, wat voor de aandeelhouder een meerwaarde betekent, zeggen zij. Tussen de lijnen kan men lezen dat het dividend terzelfder tijd dan verdwijnt.
Dus meer schulden, minder of geen dividend, wat men nu reeds ziet in de koersen, sedert augustus.
Indien het bod niet slaagt, moet ge volgens mij geen dividend meer verwachten. Want de Amerikaan heeft voor het bod reeds de meerderheid. Hij kan ze dus rustig verder opkopen.
Naar ik gelezen heb geniet hij van een regeling die nu blijkbaar niet meer kan.
De leningslast verhogen, om aandelen op te kopen, en te vernietigen, wat voor de aandeelhouder een meerwaarde betekent, zeggen zij. Tussen de lijnen kan men lezen dat het dividend terzelfder tijd dan verdwijnt.
Dus meer schulden, minder of geen dividend, wat men nu reeds ziet in de koersen, sedert augustus.
Indien het bod niet slaagt, moet ge volgens mij geen dividend meer verwachten. Want de Amerikaan heeft voor het bod reeds de meerderheid. Hij kan ze dus rustig verder opkopen.
Naar ik gelezen heb geniet hij van een regeling die nu blijkbaar niet meer kan.
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... er-RNBTRKZ#" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik houd mijn aandelen nog goed vast, zeker weten
!
Ik houd mijn aandelen nog goed vast, zeker weten

Ik zei het toch? Het bod is veel en veel te laag.
Zelf 42 euro is belachelijk.
Zelf 42 euro is belachelijk.
Groeten Bas.
Veel analisten vinden het een fair bod. Koop gerust aan 35 of hoger, ik denk niet dat er een hoger bod gaat komen.
Denk het wel hoor.
Als je weet dat Telenet 2,3 miljoen abonnees heeft, doe dat minimaal maal 50 euro per maand.
Dan hebben ze een omzet van minimaal 115 miljoen per maand, per jaar geeft dat: 1380 miljoen (in BTW).
Kortom, het bod is veel te laag.
Telenet is een goudmijn, voor de belegger en voor die Amerikanen.
Bovendien kan ik geen enkele analist vinden die verkopen aanbeveelt aan 35 euro, allemaal zeggen ze houden of kopen.
Aangezien Telenet bijna geen investeringen meer hoeft te doen, is het gewoon een jackpot....die ze voor een schijntje willen inlijven.
Er komt nog een veel en veel beter bod, domweg omdat die amerikanen het geld nodig hebben om andere bedrijven op te kopen en als je hun cijfers bekijkt zie je dat ze niet veel geld op overschot hebben om dat te doen.
Zodra ze Telenet ingelijfd hebben gaan ze een overschot van iets van 500 miljoen per jaar hebben...kijk daar kan je iets mee doen.
Telenet is Electrabel van de kabel!!! Wie dat bod aanvaard gaat het nog bezuren, want er gaat wel degelijk een veel hoger bod volgen domweg omdat ze het geld nodig hebben.
Waarom denk je dat die Amerikaan zelf geen aandelen bijkoopt??? Omdat ze het geld niet hebben, daarom.
Als je weet dat Telenet 2,3 miljoen abonnees heeft, doe dat minimaal maal 50 euro per maand.
Dan hebben ze een omzet van minimaal 115 miljoen per maand, per jaar geeft dat: 1380 miljoen (in BTW).
Kortom, het bod is veel te laag.
Telenet is een goudmijn, voor de belegger en voor die Amerikanen.
Bovendien kan ik geen enkele analist vinden die verkopen aanbeveelt aan 35 euro, allemaal zeggen ze houden of kopen.
Aangezien Telenet bijna geen investeringen meer hoeft te doen, is het gewoon een jackpot....die ze voor een schijntje willen inlijven.
Er komt nog een veel en veel beter bod, domweg omdat die amerikanen het geld nodig hebben om andere bedrijven op te kopen en als je hun cijfers bekijkt zie je dat ze niet veel geld op overschot hebben om dat te doen.
Zodra ze Telenet ingelijfd hebben gaan ze een overschot van iets van 500 miljoen per jaar hebben...kijk daar kan je iets mee doen.
Telenet is Electrabel van de kabel!!! Wie dat bod aanvaard gaat het nog bezuren, want er gaat wel degelijk een veel hoger bod volgen domweg omdat ze het geld nodig hebben.
Waarom denk je dat die Amerikaan zelf geen aandelen bijkoopt??? Omdat ze het geld niet hebben, daarom.
Groeten Bas.
En eerlijk gezegd hoop ik dat de regering daarna dezelfde weg als met electrabel opgaat. Kabel monopolie breken en verplichten lagere tarieven te geven. Het geld moet inderdaad niet naar America gaan maar voor een deel hier blijven bij de Belgische aandeelhouder. De manier waarop het spel momenteel gespeeld wordt vind ik nogal vuil. De meerderheid aandeelhouder vraagt aan het bedrijf om andere aandelen op te kopen en te vernietigen zodat hun participatie in Telenet stijgt. Eens het hen gelukt is en de belgische aandeelhouder geplukt hebben moet de staat ingrijpen en de winsten van Telenet minimaliseren en verplichten om een deel van de winst aan de consument terug te storten.
Was er enkele weken geen uitspraak dat de kabel open moet gesteld worden?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ja maar dat maakt niets uit, want het netwerk is van Telenet dus ook al zit er een andere speler ze moeten nog altijd een flinke som aan Telenet betalen.Vaganzza schreef:Was er enkele weken geen uitspraak dat de kabel open moet gesteld worden?
Net zoals Belgacom met ADSL/VDSL/TELEFONIE.
Bij Belgacom is het nog erger, eigen klanten krijgen RAW-COPPER gratis terwijl andere spelers moeten betalen voor RAW-COPPER.
Van concurrentie is dus amper tot geen sprake, de kabel zal precies hetzelfde verlopen.
Zodra ze het hebben overgenomen zal iedereen dit merken, de aandeelhouders en de klanten.
Enige manier om dit te stoppen is aandelen kopen zodat ze het niet kunnen inlijven.
Telenet is veel meer waard dan die 35 euro per aandeel.
Groeten Bas.