Telenet mail.
Re: Telenet mail.
De emails op je telenet emailbox komen aan bij telenet. Als je die niet naar jouw eigen computer haalt dan moet je niets wissen! Lees de berichten hoger hoe je kan vermijden dat jij! De email van telenet naar jouw computer haalt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
en Ludo is nog bezig aan het wissen
Geen tijd om zijn helpers te bedanken.

Als hij werkt met een POP3 mailbox laadt hij die automatisch binnen. Maar we gaan het maar niet te ingewikkeld maken zeker ?
Kort samengevat : zoek de inkomende mailserver op in je emailprogramma en wis die van telenet gewoon.
Probleem opgelost. Er komt dan niets meer binnen.
Prettig Nieuwjaar voor iedereen !
Kort samengevat : zoek de inkomende mailserver op in je emailprogramma en wis die van telenet gewoon.
Prettig Nieuwjaar voor iedereen !
Ik ken en snap niets van heel die uitleg.. Mijn zoon zal dit als hij het snapt moeten oplossen. Wat hieronder staat klopt volgens mijn zoon niet en gaat niet werken..
Als hij werkt met een POP3 mailbox laadt hij die automatisch binnen. Maar we gaan het maar niet te ingewikkeld maken zeker ?
Kijk gewoon niet naar die mailbox. Je computer zal er niet door vastlopen.
Zoon terug naar school sturen...ludo schreef: ↑2 januari 2023, 11:34 Ik ken en snap niets van heel die uitleg.. Mijn zoon zal dit als hij het snapt moeten oplossen. Wat hieronder staat klopt volgens mijn zoon niet en gaat niet werken..

OF het zou moeten zijn dat ik de vraag niet begrepen heb. Dat kan ook.

Misschien werk je al met de IMAP server van TN. Maar in wezen blijft de oplossing dezelfde.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 januari 2023, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Al zoveel oplossingen voorgesteld en we staan nog even ver.
Tja, als je niemand in je kenniskring hebt die dit eenvoudig op te lossen probleem voor jouw kan fiksen, dan blijven er nog 2 opties, er mee leren leven of een nieuwe PC kopen (en daar geen e-mail account van Telenet op instellen)ludo schreef: ↑2 januari 2023, 11:34 Ik ken en snap niets van heel die uitleg.. Mijn zoon zal dit als hij het snapt moeten oplossen. Wat hieronder staat klopt volgens mijn zoon niet en gaat niet werken..

Of je laat iemand van het forum langskomen en in ruil voor een 'druppel' regelt die dat in een minuut of zo voor jou.
Ik geloof dat satsurfer soms de derde leeftijd helpt met hun pc. Geen idee of hij druppels drinkt.
Ik geloof dat satsurfer soms de derde leeftijd helpt met hun pc. Geen idee of hij druppels drinkt.
Toetsenbord voor digibeten: "Press any key to start."

Da's het enige dat telt, maar die mensen hebben 'geen tijd' om 3 namiddagen les te volgen.
https://www.seniornetvlaanderen.be/menu ... inners.htm

https://www.seniornetvlaanderen.be/menu ... inners.htm
----------------haelewyn schreef: ↑2 januari 2023, 11:46Zoon terug naar school sturen...ludo schreef: ↑2 januari 2023, 11:34 Ik ken en snap niets van heel die uitleg.. Mijn zoon zal dit als hij het snapt moeten oplossen. Wat hieronder staat klopt volgens mijn zoon niet en gaat niet werken..
OF het zou moeten zijn dat ik de vraag niet begrepen heb. Dat kan ook.![]()
Misschien werk je al met de IMAP server van TN. Maar in wezen blijft de oplossing dezelfde.
Antwoord van mijn zoon..
Jou telenet komt niet binnen via een mailprogramma … dat icoontje is van je webmail (wordt online bewaard door telenet op hun servers).
Die instellingen staan daar dus los van.
Je kan geen webmail verwijderen tenzij je telenet daar opdracht toe geeft.
Uit je mailprogramma is hij al verwijdert zodoende je daar niks meer binnenkrijgt (die pop3 server inkomende mails is verwijdert).
Wat jij opendoet en telkens over spreekt is online webmail / niet via een mailprogramma geinstalleerd dus en dat kan ik niet verwijderen.
Doorgaans verwijder je het gele icoontje van je webmail, log je daar niet meer op in. Wil je toch uitdrukkerlijk dat ook je inkomende mails niet meer daar naartoe gaan zul je telenet zover moeten krijgen om de gehele email te verwijderen en niet alleen verzenden onmogelijk te maken.
Eigenlijk, Ludo, ...
Wil 'webmail' zeggen dat de mails op hun server blijven staan. Ze komen niet op jouw computer.
Je ziet de mails wel op jouw scherm maar ze worden er niet opgeslagen.
Dat wil dan ook zeggen dat, als er nog HEEEL veel mails zouden bijkomen in jouw account, dat alleen een probleem is voor Telenet.
Jouw computer lijdt er niet onder , je opslagcapaciteit vermindert dan niet. Dus : er is geen nadeel voor de PC van Ludo.
Je kan die mails dan eigenlijk gerust negeren, er nooit meer naar kijken.. en op een dag in de verre toekomst zal Telenet dat wel eens afsluiten.
En ondertussen is er niets op jouw PC terecht gekomen. En heb je er dus ook geen last van gehad.
Hopelijk helpt dat jou een beetje verder.
Wil 'webmail' zeggen dat de mails op hun server blijven staan. Ze komen niet op jouw computer.
Dat wil dan ook zeggen dat, als er nog HEEEL veel mails zouden bijkomen in jouw account, dat alleen een probleem is voor Telenet.
Jouw computer lijdt er niet onder , je opslagcapaciteit vermindert dan niet. Dus : er is geen nadeel voor de PC van Ludo.
Je kan die mails dan eigenlijk gerust negeren, er nooit meer naar kijken.. en op een dag in de verre toekomst zal Telenet dat wel eens afsluiten.
En ondertussen is er niets op jouw PC terecht gekomen. En heb je er dus ook geen last van gehad.
ludo schreef: ↑2 januari 2023, 12:35 Antwoord van mijn zoon..
Jou telenet komt niet binnen via een mailprogramma … dat icoontje is van je webmail (wordt online bewaard door telenet op hun servers).
Uit je mailprogramma is hij al verwijdert zodoende je daar niks meer binnenkrijgt (die pop3 server inkomende mails is verwijdert).
Wat jij opendoet en telkens over spreekt is online webmail / niet via een mailprogramma geinstalleerd dus en dat kan ik niet verwijderen.
Doorgaans verwijder je het gele icoontje van je webmail, log je daar niet meer op in. Wil je toch uitdrukkerlijk dat ook je inkomende mails niet meer daar naartoe gaan zul je telenet zover moeten krijgen om de gehele email te verwijderen en niet alleen verzenden onmogelijk te maken.
en met de rode vulpen

JouW telenet komt niet binnen via een mailprogramma … dat icoontje is van je jouw webmail (wordt online bewaard door telenet op hun servers).
Uit je mailprogramma is hij al verwijdertD zodoende je daar niks meer binnenkrijgt (die pop3 server inkomende mails (zonder S) is verwijdertD).
Wat jij opendoet en telkens over spreekt is online webmail / niet via een mailprogramma gei(ï)nstalleerd dus en dat kan ik niet verwijderen.
Doorgaans verwijder je het gele icoontje van je webmail, log je daar niet meer op in. Wil je toch uitdrukkerlijk dat ook je inkomende mails niet meer daar naartoe gaan zul je telenet zover moeten krijgen om de gehele email (gewoon: de é-mailaccount) te verwijderen en niet alleen verzenden onmogelijk te maken.
Zover heb ik het hier wel begrepen dat als Teleslet dit niet verwijderd ik dus nog steeds alle spam kan bekijken die op mijn Teleslet account terechtkomen.haelewyn schreef: ↑2 januari 2023, 12:53 Eigenlijk, Ludo, ...
Beter dit dus misschien niet meer aanklikken of openen om te vermijden dat er iets in mijn pc binnensluipt wat ik niet wil en voor boel zorgt.. Dat was mijn punt of schrik..