templeton global bond
TIP
templeton global bond
zou dit obligatiefonds ("templeton global bond"van franklin templeton inv.) een goede keus kunnen zijn om op middellange termijn (5j.) te beleggen? (via ING)
Re: templeton global bond
Ik heb al mijn bond gerelateerde fondsen 2 jaar geleden buitengegooid.
Ik zou het laten schieten.
Ik zou het laten schieten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Even opgezocht: LU0152980495. In vergelijking met andere obligatiefondsen scoort het zeer goed (in koersgrafiek hierboven de rode lijn). MAAR: de beste tijd van obligaties en obligatiefondsen is achter de rug omdat de rente in Amerika waarschijnlijk gaat stijgen. Stijgende rentes doen de waarde van bestaande obligaties afnemen. Je ziet het al in het jaar 2015 dat de opwaartse energie eruit was. Als je het fonds maar vijf jaar gaat bijhouden zou ik het niet nemen. Veel rendement gaat het in die periode niet opleveren.
Bedankt ☺
In US stijgt de rente toch ook, waarom stijgt de TLT dan? Obligaties zijn echt niet zo'n slechte keuze als iedereen denkt, met negatieve rentes straks....
Het is niet omdat er in de naam "global" staat dat het een doorsnee/gemiddeld obligatiefonds is.
Ik ken het niet maar uit het analystenrapport van morningstar blijkt:
-duration 0,0x dus ze houden rekening met stijgende rentes en dekken zich in, daar ligt het grootste risico niet
-beleggen vooral in obligaties van overheden wereldwijd vb oekrainse obligaties dus op dat vlak nemen ze duidelijk wel risico.
En de muntenspreiding is zwaar overwogen in dollar.
Ik ken het niet maar uit het analystenrapport van morningstar blijkt:
-duration 0,0x dus ze houden rekening met stijgende rentes en dekken zich in, daar ligt het grootste risico niet
-beleggen vooral in obligaties van overheden wereldwijd vb oekrainse obligaties dus op dat vlak nemen ze duidelijk wel risico.
En de muntenspreiding is zwaar overwogen in dollar.
Beter in dollar dan bijvoorbeeld in roebel. Aangezien ze wereldwijd beleggen is het niet vreemd dat Oekraïne er ook bij zit. Het zou niet wereldwijd zijn indien ze enkel West-Europa en Amerika in portefeuille hadden.
Hieronder de samenstelling eind december, West-Europa en verenigde Staten zitten ergens in de restcategorie, negatieve blootstelling aan euro en yen. Het rendement zal dus vooral afhangen van de specifieke keuzes die ze maken en niet de globale evolutie van de obligatiemarkt.
Geografische spreiding
Percentage van het
totaal
Mexico 20.31
Zuid-Korea 17.41
Maleisië 10.78
Brazilië 10.02
Polen 7.61
Indonesië 6.74
Hongarije 5.39
Oekraïne 4.59
Valutaspreiding
Percentage van het
totaal
VS Dollar 96.50
Mexicaanse peso 20.76
Zuid-Koreaanse Won 17.37
Maleisische ringgit 15.58
Braziliaanse real 10.02
Poolse zloty 7.61
Indonesische roepia 6.74
Japanse yen -33.12
EURO -50.66
Geografische spreiding
Percentage van het
totaal
Mexico 20.31
Zuid-Korea 17.41
Maleisië 10.78
Brazilië 10.02
Polen 7.61
Indonesië 6.74
Hongarije 5.39
Oekraïne 4.59
Valutaspreiding
Percentage van het
totaal
VS Dollar 96.50
Mexicaanse peso 20.76
Zuid-Koreaanse Won 17.37
Maleisische ringgit 15.58
Braziliaanse real 10.02
Poolse zloty 7.61
Indonesische roepia 6.74
Japanse yen -33.12
EURO -50.66
Welke is het juist? Er zijn 26 "templeton global bond..." volgens Morningstar. Er zit namelijk nog al wat verschil tussen bv LU0294219869 en LU0152980495.danny15 schreef:zou dit obligatiefonds ("templeton global bond"van franklin templeton inv.) een goede keus kunnen zijn om op middellange termijn (5j.) te beleggen? (via ING)
Ikzelf denk er ook aan om wat geld te parkeren in US staatspapier. Bvb de ETF TLThttps://www.google.com/finance?q=TLT&ei ... 3DU6LOlcgNdanny15 schreef:zou dit obligatiefonds ("templeton global bond"van franklin templeton inv.) een goede keus kunnen zijn om op middellange termijn (5j.) te beleggen? (via ING)
Ik weet wel niet hoe je dit kan aankopen? Lijkt niet beschikbaar te zijn bij Degiro of Medirect. Iemand tips over hoe deze aan te kopen?