Ter Beke
TIP
Re: Ter Beke
is zo'n bedrijf daar niet voor verzekerd ?
Ja maar bij pakweg Greenyard waren er 30M extra kosten die boven op de verzekering kwamen. En dan zit je nog met imagoschade etc.
Paniek niet, gewoon weer een zure.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier zelfde situatie, straffe is dat ik ook Greenyard in port had. Ik hoop dat de schade beperkt blijft maar vrees een verlies meer dan 30%
Ja, deze zaak gaat op z'n minst een aantal weken wegen op de beurskoers!
Zo, ik heb beet.
Voorlopige inschatting management is dus een impact op de REBITDA van 10% of circa €5m. Er wordt wel niet gespecificeerd wat juist in die €5m is inbegrepen. En het is raar om in deze omstandigheden van REBITDA te spreken. Hou er ook rekening mee dat de procentuele impact op de nettowinst een stuk groter zal zijn dan die 10% door de operating leverage.
Reactie bedrijf is volgens mij goed. CEO komt zeer menselijk over. Zou me niet verbazen als hij zelf een signaal geeft over de koers. Veiligheid is nu prioriteit.
Voorlopige inschatting management is dus een impact op de REBITDA van 10% of circa €5m. Er wordt wel niet gespecificeerd wat juist in die €5m is inbegrepen. En het is raar om in deze omstandigheden van REBITDA te spreken. Hou er ook rekening mee dat de procentuele impact op de nettowinst een stuk groter zal zijn dan die 10% door de operating leverage.
Reactie bedrijf is volgens mij goed. CEO komt zeer menselijk over. Zou me niet verbazen als hij zelf een signaal geeft over de koers. Veiligheid is nu prioriteit.
Hier ook opgevist aan 90euro. 2de order aan 80 was blijkbaar te opportunistisch

Indien geen verdere complicaties is dit een mega koopje geweest.
Vergelijking met Greenyard gaat volgens mij ook niet op. (zie ook artikel in de tijd nu).
@Poldermol, 2/3de van die 30M was de cash kost bij Greenyard als ik me niet vergis.
Heb ook gevist deze morgen, maar niet op Ter Beke, wel op Mitra en een paar andere.
Zeer mooie prijs, gaan vandaag nog aan €99 komen ziet het er naar uit.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Hoerenchance ja. Ik was mijn order net aan het verlagen naar €85 toen ie werd uitgevoerd.
Zelf blijf ik daarin geloven, maar bij kleine bedrijven die van 1 soort producten afhangen, weet je dat het risico vééél groter is
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
En ik dacht nog "Mieledju, diene Jens is goed. Die wéét gewoon waar we gaan openen en dat direct aan de laagste prijs van de dag...