Ter Beke
TIP
Re: Ter Beke
optibear,
Daar antwoord ik niet op.
Daar antwoord ik niet op.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Als je bij de grafieken ( bij volumes )bij binckbank naar Ter Beke kijkt,kan je je een indruk daarvan vormen wat zich gisteren heeft afgespeeld ( ongeveer ).
Of Euronext, dat alle orders netjes oplijst.
Voor een geduldige valuebelegger zit je erg kort op de koersgrafiek, gpv1. Waarom?
Hoe langer het duurt voor de waarde erkend wordt, hoe langer ik van goedkope prijzen kan profiteren. Leve de underperformance!
Voor een geduldige valuebelegger zit je erg kort op de koersgrafiek, gpv1. Waarom?
Hoe langer het duurt voor de waarde erkend wordt, hoe langer ik van goedkope prijzen kan profiteren. Leve de underperformance!
jens,
Die hoge spread (dikwijls >3%) ligt me dwars. Het zou me niet verbazen indien de forse onderwaardering deels te maken heeft met die hoge spread, wat kopers afschrikt en verkopers aanmoedigt. Momenteel ligt hij uitzonderlijk op een lage 0,4%. Wou de koers gewoon een zetje geven, al ben ik niet van plan om dat regelmatig te doen. En by the way, aan de huidige koersen koop ik nog altijd zeer goedkoop, dus het is geen weggesmeten geld.
Heb gisteren ook een mail gestuurd naar de CEO, om het probleem aan te kaarten. Dat zal misschien zonder resultaat blijven, maar ik kan maar proberen.
Die hoge spread (dikwijls >3%) ligt me dwars. Het zou me niet verbazen indien de forse onderwaardering deels te maken heeft met die hoge spread, wat kopers afschrikt en verkopers aanmoedigt. Momenteel ligt hij uitzonderlijk op een lage 0,4%. Wou de koers gewoon een zetje geven, al ben ik niet van plan om dat regelmatig te doen. En by the way, aan de huidige koersen koop ik nog altijd zeer goedkoop, dus het is geen weggesmeten geld.
Heb gisteren ook een mail gestuurd naar de CEO, om het probleem aan te kaarten. Dat zal misschien zonder resultaat blijven, maar ik kan maar proberen.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Om nog even terug te komen op die aandelenkoop van de CEO begin juli voor €300322: ik vind het verleidelijk om te denken dat dit kan wijzen op een sterk tweede kwartaal. We zullen nog 2 maanden moeten wachten voor we het weten.
Wow, de weerstand van €80 is zonet doorbroken. Had niet gedacht dat het zo snel ging zijn. De weg ligt volgens mij nu open naar €90 en hoger. De spread is sinds gisteren ook duidelijk verminderd, misschien heeft mijn mail naar de CEO toch iets opgeleverd.
Het is weer zover. Tot deze middag kleine spread en relatief drukke handel in het aandeel. Tot wanneer plots, na enkele kooporders die werden uitgevoerd nota bene, de biedkoers fors verlaagd werd, met een spread van 2,5% tot gevolg. Resultaat: de handel ligt sindsdien volledig plat. Gezien de onzekerheid die dit creëert verlaagt de aantrekkelijkheid om te kopen en verhoogt de aantrekkelijkheid om te verkopen. Heb nog maar eens een mail naar de CEO verstuurd. Als er nog aandeelhouders zijn die vinden dat dit niet kan: dirk.goeminne@terbeke.be
-
Svennovitch
- Jr. Member

- Contacteer:
Misschien een domme vraag: maar wat kan die brave man daaraan veranderen? Het is toch niet zijn schuld dat die spread zo hoog is?
Als er een liquiditeitsverschaffer is aangesteld dan kan hij die op de vingers tikken.
Daar begrijp ik niets van
En wij simpele zielen maar denken dat de markt de prijs bepaalt?
En wij simpele zielen maar denken dat de markt de prijs bepaalt?
JW1,
Het zou niet de eerste keer zijn dat liquiditeitsverschaffers het koersverloop manipuleren, en dan met name bij kleine, weinig verhandelde aandelen. Het zou me niet verbazen dat dit bij Ter Beke, dat de hoogste spread heeft onder de Euronext Bel Small-aandelen, het geval is.
Het zou niet de eerste keer zijn dat liquiditeitsverschaffers het koersverloop manipuleren, en dan met name bij kleine, weinig verhandelde aandelen. Het zou me niet verbazen dat dit bij Ter Beke, dat de hoogste spread heeft onder de Euronext Bel Small-aandelen, het geval is.
Dit geeft ook enige duidelijkheid https://nl.wikipedia.org/wiki/Liquiditeitsverschaffer
Ik denk dat ik het nu iets beter begrijp
Ik denk dat ik het nu iets beter begrijp
Man man ... waar jij je toch druk in maakt. Wat dacht je nu ik koop een deel van de laat weg dan zal de koers vlugger gaan stijgen?gpv1 schreef:Het is weer zover. Tot deze middag kleine spread en relatief drukke handel in het aandeel. Tot wanneer plots, na enkele kooporders die werden uitgevoerd nota bene, de biedkoers fors verlaagd werd, met een spread van 2,5% tot gevolg. Resultaat: de handel ligt sindsdien volledig plat. Gezien de onzekerheid die dit creëert verlaagt de aantrekkelijkheid om te kopen en verhoogt de aantrekkelijkheid om te verkopen. Heb nog maar eens een mail naar de CEO verstuurd. Als er nog aandeelhouders zijn die vinden dat dit niet kan: dirk.goeminne@terbeke.be
Dat wist je toch op voorhand een aandeel dat niet veel verhandeld wordt heeft in zeer vele gevallen een hoge spread.
Idd. En het helpt (voorlopig).laeka schreef:Man man ... waar jij je toch druk in maakt. Wat dacht je nu ik koop een deel van de laat weg dan zal de koers vlugger gaan stijgen?
Ik vrees dat je slecht geïnformeerd bent.laeka schreef:Dat wist je toch op voorhand een aandeel dat niet veel verhandeld wordt heeft in zeer vele gevallen een hoge spread.
Heb het ook nog eens bekeken.
Ter Beke is me te klein: Slechts 1,7 miljoen aandelen.
Sioen bv 19,8. Greenyard 44,3. Euronav 159,2 miljoen.
Ter Beke is me te klein: Slechts 1,7 miljoen aandelen.
Sioen bv 19,8. Greenyard 44,3. Euronav 159,2 miljoen.