termijn rekeningen/kasbons
TIP
-
Gwendoline1
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: termijn rekeningen/kasbons
Inderdaad, er zijn er blijkbaar veel die dat denken, gisteren nog bij de bank gehoord ook van mensen die voor me stonden en uitleg vroegen.
Ter info:
Wat is een rentevoet? Een rentevoet of intrestvoet is een vergoeding die je moet betalen wanneer je geld hebt geleend of die je ontvangt als je zelf geld uitleent. Een rente wordt steeds uitgedrukt in een percentage. In de meeste gevallen gaat het om een jaarlijkse rente.
Wat is een rentevoet? Een rentevoet of intrestvoet is een vergoeding die je moet betalen wanneer je geld hebt geleend of die je ontvangt als je zelf geld uitleent. Een rente wordt steeds uitgedrukt in een percentage. In de meeste gevallen gaat het om een jaarlijkse rente.
Op een jaar is 2,75% toch goed voor een termijnrekening? Ik bedoel, tot 100K is dit eveneens met kapitaalgarantie en de inleg is vrij laag. Buiten staatsobligaties zit je nog steeds met een risico.
2,75 bruto / 1,925 netto, daar zet ik mijn geld geen jaar voor vast. Noch voor een klein, noch voor een groot bedrag. Tenminste als er opties zijn om bijna het dubbele over te houden op eenzelfde termijn. Soit, ik val in herhaling, maar 'jullie' ook, vrees ik.
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Inderdaad.
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Welke opties zijn dat dan die gegarandeerd 1,925 netto opbrengen op 1 jaar?pukkie007 schreef: ↑7 maart 2023, 12:46 2,75 bruto / 1,925 netto, daar zet ik mijn geld geen jaar voor vast. Noch voor een klein, noch voor een groot bedrag. Tenminste als er opties zijn om bijna het dubbele over te houden op eenzelfde termijn. Soit, ik val in herhaling, maar 'jullie' ook, vrees ik.
Ik vergelijk een termijnrekening, eerder met een spaarboekje dan met een obligatie. Om je getrouwheidspremie te verwerven op een spaarboekje, moet je je geld het toch ook 12 maanden laten staan. Ik heb termijnrekeningen van alle looptijden, van 1 maand tot 5 jaar. Ze zijn zo aangekocht, dat er elke maand wel eentje afloopt. En ja, de laatste jaren was de opbrengst laag, maar dat was op de spaarboekjes nog lager. Ik ben vroeger ook veel met andere beleggingen (obligaties en aandelen) bezig geweest, maar dat bezorgde mij alleen maar stress. Gisteren nog een termijnrekening geopend aan 3,20% voor 11 maanden, en ik ben daar tevreden mee.
FR0014001N46
Voilà. Heb je nog wat extra voor de aankooplosten.
Voilà. Heb je nog wat extra voor de aankooplosten.
Alle begrip voor de 'tactiek' van Torro. Elke maand een intrest op je rekening, soms laag, dan wat hoger. Als je weet wat je wil en het uiteindelijk ook krijgt, mooi toch.
kan je delen welke dat was?Torro schreef: ↑7 maart 2023, 19:47 Ik vergelijk een termijnrekening, eerder met een spaarboekje dan met een obligatie. Om je getrouwheidspremie te verwerven op een spaarboekje, moet je je geld het toch ook 12 maanden laten staan. Ik heb termijnrekeningen van alle looptijden, van 1 maand tot 5 jaar. Ze zijn zo aangekocht, dat er elke maand wel eentje afloopt. En ja, de laatste jaren was de opbrengst laag, maar dat was op de spaarboekjes nog lager. Ik ben vroeger ook veel met andere beleggingen (obligaties en aandelen) bezig geweest, maar dat bezorgde mij alleen maar stress. Gisteren nog een termijnrekening geopend aan 3,20% voor 11 maanden, en ik ben daar tevreden mee.
Veel valt er niet te delen, het is een termijnrekening op 11 maanden bij ING. Tarieven kunnen dagelijks veranderen.
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Weet iemand de rente bij ING voor 1,2,3,4,5 en 6 maand?
Sinds de rente terug aan het stijgen is gaat de helft van de vragen op Spaargids over "Waar vind ik de hoogste rente" of "Hoe bekom ik de hoogste rente?"
Toch logisch Yaris? Voor het geld dat mensen niet wensen te beleggen in hun gediversifieerde portefeuille, wensen ze een zo hoog mogelijke rente en voor een termijn dat voor hun het meest schikt op dit moment.
Momenteel bedraagt de netto-rente voor een termijnrekening van 1 jaar bij DB 2,16%.
Inleg is minimaal 100.000 euro (was enkele weken geleden nog 50.000 euro).
Vermits m.i. de kortetermijnrente nog zal stijgen stel ik me de vraag of het niet beter is van te wachten
Inleg is minimaal 100.000 euro (was enkele weken geleden nog 50.000 euro).
Vermits m.i. de kortetermijnrente nog zal stijgen stel ik me de vraag of het niet beter is van te wachten