termijn rekeningen/kasbons
TIP
Re: termijn rekeningen/kasbons
rentetarieven zijn afhankelijk van vele factoren en zijn onmogelijk om met zekerheid te voorspellen wat er zal gebeuren met de rentes op de korte termijn.
Beleggers vluchten in staatsobligaties zowel op korte als lange termijn. Dit heeft tot gevolg dat de korte termijn rente en de lange termijn rente dalen.
Ingetekend bij ING, 11 maanden. 3,34%
@bryanv
Over welke bedragen spreek je dan om zo een mooie rentevoet te bekomen?
0-25d
25-100d
100-...
Over welke bedragen spreek je dan om zo een mooie rentevoet te bekomen?
0-25d
25-100d
100-...
Vandaag bij Belfius 2,75% voor 15K op 1 jaar
-
- Full Member
- Contacteer:
Ben eens benieuwd hoeveel ze bij KBC gaan geven. Is via het kantoor in aanvraag.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +500%
Ik begin me af te vragen wat al die banken met dat geld gaan doen. Voor de meeste banken is het 'vers' geld en moet er iets mee gedaan worden. Het is toch niet dat het een goedkope financiering is voor hen. Uitnenen brengt idd meer op maar het is niet dat de kredietaanvragers staan aan te schuiven. Het gaat dan nog vaak over korte termijnen, dat maakt het helemaal moeilijk om mee te werken en er nog iets aan te verdienen.
Tenzij dat de bedragen beperkt zijn, dan kan ik het nog wat begrijpen. Maar als het over tientallen miljarden gaat?
Tenzij dat de bedragen beperkt zijn, dan kan ik het nog wat begrijpen. Maar als het over tientallen miljarden gaat?

-
- Hero Member
- Contacteer:
Het is niet echt vers geld. Het komt niet uit de lucht gevallen. Eerder een verschuiving van spaarboekjes naar termijn rekeningen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ze zullen het op de Deposito- en Consignatiekas storten misschien 

Als het van KBC naar ING gaat, dan wordt het daar wel 'vers' ...Orakel van Brakel schreef: ↑14 maart 2023, 19:21 Het is niet echt vers geld. Het komt niet uit de lucht gevallen.

De Belgische staat lijkt me de grote winnaar met hun RV.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De herfinancieringsrente, die banken betalen om geld te lenen bij de ECB, stijgt naar 3 procent. Dat is het hoogste niveau sinds november 2008. De depositorente gaat naar 2,5 procent. Dat is de rente die banken krijgen als ze overtollig geld kort parkeren bij de ECB.02 Feb 2023
Ja als je ziet hoeveel banken nog onder die 2,5% blijven dan verdienen ze er gewoon geld aan. Slapend rijk worden
Ja als je ziet hoeveel banken nog onder die 2,5% blijven dan verdienen ze er gewoon geld aan. Slapend rijk worden