termijn rekeningen/kasbons
TIP
Re: termijn rekeningen/kasbons
Kan iemand me zeggen hoeveel momenteel de netto-rente bedraagt bij ING voor het plaatsen van 190.000 euro op een termijnrekening van 1 maand?
Indien mogelijk ook de netto-rente voor een termijnrekening van 2 maanden en 3 maanden voor een geplaatst bedrag van 190.000 euro bij ING.
Met dank voor de info.
Indien mogelijk ook de netto-rente voor een termijnrekening van 2 maanden en 3 maanden voor een geplaatst bedrag van 190.000 euro bij ING.
Met dank voor de info.
Wie kan me info geven over een termijnrekening op 1 maand bij plaatsing van 200K?
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Dat is per bank verschillend. En zelfs per kantoor. Telefonisch of via mail zal je weinig info krijgen. DB geeft publiek zijn rentes weer op hun website. Ik zou dat afprinten en enkele banken mee aflopen. En zien wie beter doet.
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/a ... 87845.htmlArgenta lanceert concurrent voor staatsbon
De Antwerpse bankgroep pakt uit met een termijnrekening die netto evenveel opbrengt als de nieuwe staatsbon.
(...)
De bank verhoogt ook de rente op haar andere termijnrekeningen: de formule met een looptijd van drie jaar levert een nettorendement van 2,52 procent op. Wie zijn geld voor vijf jaar vastzet, kan rekenen op een vergoeding van netto 1,89 procent. Dat is dus na aftrek van de roerende voorheffing van 30 procent.
(...)
Vandaag bij Belfius op 6 maand: 3,01% bruto en op 1 jaar 3,205% bruto voor een bedrag van 10.000 euro
Veel te weinig , verander van bank.
Qua termijnrekeningen is 3,20% bruto best wel een mooie rente in vergelijking met de concurrentie. Enkel Deutsche Bank biedt met 3,30% nog iets meer.
-
Gwendoline1
- Sr. Member

- Contacteer:
Vind ik ook. Belfius geeft steeds een redelijk goede rente op hun termijnrekeningen. Op 26 juni 2023 sloot ik een termijnrekening op 9 maanden af aan een rente van 3,30 % bruto (2,31% netto) en daarmee ben ik nog steeds tevreden. Tesamen met de recente termijnrekening van Argenta en wat staatsbons, heb ik over dit alles een gemiddeld rendement van 2,66% netto. Toch duidelijk een beter rendement voor het teveel aan cash op mijn spaarrekeningen, en maar belegd op een korte termijn...
Iemand recente ervaringen met termijnrekeningen ING (1 of 3 maanden)?
-
Matroos1958
- Full Member

- Contacteer:
Wat te doen met 450K uit erfenis? Neen, liefst geen vastgoed meer.
Gewoon een veilige belegging.
Dank voor jullie input.
Gewoon een veilige belegging.
Dank voor jullie input.
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Hangt ervan af wanneer en waarom je het nodig hebt.
Een mix van spaarrekeningen, termijnrekeningen, obligaties, brede aandelen-etfs (bv. IWDA) en goud.
-
Matroos1958
- Full Member

- Contacteer:
Niet snel…Orakel van Brakel schreef: ↑18 september 2023, 20:25 Hangt ervan af wanneer en waarom je het nodig hebt.