termijnrek DHB op 5jaar
TIP
termijnrek DHB op 5jaar
Ik heb een 8.000€ die de eerste 8 jaar vast mogen staan (geld opzij gezet voor de kids).
In betere tijden zou ik met het geld van de ene spaarrekening naar de andere gevlogen zijn al naargelang hun opbrengst.
Zoals iedereen weet is die tijd voorbij.
-Het moet een veilige belegging zijn = zeker instapkapitaal terug en minimaal 2% intrest (die ik nu ook heb op boekje)
-Spaarrekeningen zijn momenteel niet interessant, beste voor kids lijkt knuffelspaar vanVDK
-Termijnrekeningen langer dan 5 jaar lijken me momenteel niet zo slim
-Met andere beleggingsvormen heb ik weinig of geen ervaring
Mijn gedacht is: DHB bank termijnrekening op 5 jaar = 3,27% netto.
Ziet iemand een betere mogelijkheid?
In betere tijden zou ik met het geld van de ene spaarrekening naar de andere gevlogen zijn al naargelang hun opbrengst.
-Het moet een veilige belegging zijn = zeker instapkapitaal terug en minimaal 2% intrest (die ik nu ook heb op boekje)
-Spaarrekeningen zijn momenteel niet interessant, beste voor kids lijkt knuffelspaar vanVDK
-
spaardertje
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: termijnrek DHB op 5jaar
Voor een termijnrekening van 5 jaar kun je volgens mij momenteel in België niets beter vinden. Ik vermoed dat daar niet op korte termijn veel verandering in zal komen.
De rating van DHB Bank is niet zo goed, maar aangezien je maar een relatief beperkt bedrag zou inleggen en je gedekt bent door de Nederlandse waarborgregeling (momenteel 100.000 eur per bank) lijkt deze termijnrekening van 5 jaar meer dan het overwegen waard.
De rating van DHB Bank is niet zo goed, maar aangezien je maar een relatief beperkt bedrag zou inleggen en je gedekt bent door de Nederlandse waarborgregeling (momenteel 100.000 eur per bank) lijkt deze termijnrekening van 5 jaar meer dan het overwegen waard.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kunt het geld missen voor 8 jaar dus is een Tak 21 te overwegen samen met een termijnrekening op 5 jaar.Kwestie van spreiding.Persuader schreef:Ik heb een 8.000€ die de eerste 8 jaar vast mogen staan (geld opzij gezet voor de kids).
Een Tak 21(Integrale 786) op 8 jaar is vrij van RV.Eénmalige instapkost(1%) en éénmalige taks(1,1%)Gegarandeerde rente van 3,25% + eventuele bonus.Je kunt jaarlijk bijstorten.
Laatst gewijzigd door Davy V op 25 juli 2010, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Let op bij DHB :
* De intresten zijn niet gekapitaliseerd.
En bij Rente jaarlijks
betaalbaar (bruto) zakt het tarief naar 3.75% = 3.1875% netto
En bij Rente jaarlijks
Begrijp ik dit goed.ted schreef:Let op bij DHB :
* De intresten zijn niet gekapitaliseerd.![]()
En bij Rente jaarlijks
Als ik de rente elk jaar op m'n rekening wil krijgen zakt de rentevoet?
Wat moet er dan gebeuren opdat ik de beloofde rentevoet zou krijgen? Moet de rente dan 5 jaar op hun rekening staan zonder dat die voor mij iets opbrengt?
Ik begreep dat de rente niet geherkapitaliseerd werd, maar dit had ik daar niet in verstaan.
Inderdaad lonken ook de TAK21, alleen jammer dat dat 3 jaar langer is dan.
...
Laatst gewijzigd door cp1234 op 26 juli 2010, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt van deze site, overzicht termijnrekeningen: https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... sbons.html" onclick="window.open(this.href);return false;cp1234 schreef: Hoe kom je aan die 3.27% netto ?
Bank Bruto* Netto* Termijn Minimum
DHB Bank 3,85% 3,27% 5 jaar € 2500
Daar begrijp ik uit dat de netto opbrengst 3,27% is en dat ik dus jaarlijks die 3,27% gestort krijg.
Maar blijkbaar klopt dat allemaal niet?
Beste,
Zelf heb ik ook een "tak 21" lopen, dit bij Dexia, het noemt waarschijnlijk nog steeds Dexia Life Invest.
Dit is een verzekeringsproduct, in feite een soort termijnrekening op 8 jaar en één dag, waarbij je rente netto blijft. (als je je geld de ganse looptijd laat staan, betaal je geen 15% RV).
Wel instappremie (doch zeker te onderhandelen met de bank) en verplichte vadertje staat verzekeringspremie van 1%.
Mijn inziens is deze tak 21 veilig en zeker. De intresten zijn over het algemeen hoger dan de termijnrekeningen.
Je hebt bvb 3,25% netto, doch indien bank goeie restultaten haalt (tja... berekening ken ik ook niet) heb je nog een extra winstdeelpremie.
Mijn ervaring met dexia is vrij positief, loopt nu reeds een 5 tal jaar, ook ingestapt aan 3,25% netto, en toch al jaren gehad van boven de 5%.
Geld afhalen kan vanaf het vijfde jaar, doch daar betaal je dan een "kost" op, en je moet hierop ook 15% RV betalen.
Indien je zeker bent van je stuk, en je geld 8 jaar kunt missen, vind ik persoonlijk die Tak 21 wel ok, met een termijnrekening zit je vast op een bepaalde rente. (bruto min 15%). Bij een tak 21 ken je zowieso de MINIMUMintrest van 3,25%, en het kan schommelen, doch enkel in de goeie (hogere) richting.
Vraag wel eens na bij verschillende banken, ze hebben allen wel een tak 21, mogelijks is de één al beter dan de andere.
Ik koos voor Dexia omwille van "huisbank" intertijd, doch is wel nog steeds een héél rendabele belegging, zelfs op vandaag.
Omwille van de bijdrage van 1% verzekeringspremie (die afgetrokken wordt van je ingezette kapitaal) moet je best je looptijd van 8 jaar uitzitten... dus niet stopzetten na één jaar of zo.
groetjes,
Zelf heb ik ook een "tak 21" lopen, dit bij Dexia, het noemt waarschijnlijk nog steeds Dexia Life Invest.
Dit is een verzekeringsproduct, in feite een soort termijnrekening op 8 jaar en één dag, waarbij je rente netto blijft. (als je je geld de ganse looptijd laat staan, betaal je geen 15% RV).
Wel instappremie (doch zeker te onderhandelen met de bank) en verplichte vadertje staat verzekeringspremie van 1%.
Mijn inziens is deze tak 21 veilig en zeker. De intresten zijn over het algemeen hoger dan de termijnrekeningen.
Je hebt bvb 3,25% netto, doch indien bank goeie restultaten haalt (tja... berekening ken ik ook niet) heb je nog een extra winstdeelpremie.
Mijn ervaring met dexia is vrij positief, loopt nu reeds een 5 tal jaar, ook ingestapt aan 3,25% netto, en toch al jaren gehad van boven de 5%.
Geld afhalen kan vanaf het vijfde jaar, doch daar betaal je dan een "kost" op, en je moet hierop ook 15% RV betalen.
Indien je zeker bent van je stuk, en je geld 8 jaar kunt missen, vind ik persoonlijk die Tak 21 wel ok, met een termijnrekening zit je vast op een bepaalde rente. (bruto min 15%). Bij een tak 21 ken je zowieso de MINIMUMintrest van 3,25%, en het kan schommelen, doch enkel in de goeie (hogere) richting.
Vraag wel eens na bij verschillende banken, ze hebben allen wel een tak 21, mogelijks is de één al beter dan de andere.
Ik koos voor Dexia omwille van "huisbank" intertijd, doch is wel nog steeds een héél rendabele belegging, zelfs op vandaag.
Omwille van de bijdrage van 1% verzekeringspremie (die afgetrokken wordt van je ingezette kapitaal) moet je best je looptijd van 8 jaar uitzitten... dus niet stopzetten na één jaar of zo.
groetjes,
NEEPersuader schreef:Komt van deze site, overzicht termijnrekeningen: https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... sbons.html" onclick="window.open(this.href);return false;cp1234 schreef: Hoe kom je aan die 3.27% netto ?
Bank Bruto* Netto* Termijn Minimum
DHB Bank 3,85% 3,27% 5 jaar € 2500
Daar begrijp ik uit dat de netto opbrengst 3,27% is en dat ik dus jaarlijks die 3,27% gestort krijg.
Maar blijkbaar klopt dat allemaal niet?
Op de site van http://www.dhbbank.be" onclick="window.open(this.href);return false; - sparen - klikken op Rentevoeten onder "DHB Advantage" (of /www.dhbbank.com/Belgium/NL/Products/5075.aspx) krijg je de overzicht :
Rentevoeten termijnrekeningen in Euro
in voege vanaf 20-07-2010
Looptijd.....Rentevoeten.....Rente jaarlijks
.................(Euro)..............betaalbaar (bruto)
...
5 jaar.........3.85 % *.............3.75 %
Op de vervaldag wordt automatisch 15% roerende voorheffing afgehouden.
Een minimumbedrag van € 2.500,00 is vereist voor een belegging op termijn.
Deze rentevoeten zijn geldig voor deposito's tot maximaal €500.000.
Heb je al gedacht aan de
http://www.rabobank.be/nl/sparen_betale ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rabobank.be/nl/sparen_betale ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Als tak 21 : BKCP expansion
Geen instapkosten.
Wel de 1.1% taks
Voorlopig nog (vermoedelijk tot 01/10) 3.00 % gegarandeerd minimum
Geen instapkosten.
Wel de 1.1% taks
Voorlopig nog (vermoedelijk tot 01/10) 3.00 % gegarandeerd minimum
Alvast m'n dank voor alle suggesties, ik bekijk ze zeker.
Zie niet in hoe die GIFT voor mij interessant kan zijn.
Met 2,6% zit het beduidend lager. Enig voordeel lijkt me beschikbaarheid van het geld.
Het geld blijft trouwens op onze naam tot ze verstandig genoeg zijn, ze hebben al een spaarboek op hun eigen naam die op 18 jaar van hen wordt. Dit is iets anders.
Betreffende DHB op 5 jaar ben ik (het spijt me echt) nu helemaal niet meer mee.
Wat krijg ik 5 jaar lang, elk jaar nu werkelijk op m'n rekening gestort?
3,1875% ? Dat lijkt me ook nog niet slecht.
Akkoord dat er geen herkapitalisatie is, maar met die intresten doen we dan wat we willen.
tak 21 : BKCP expansion
3% gegarandeerd lijkt me mooi.
Wil niet hebberig lijken, maar waarom niet deze dan:
Integrale 786 3,25 % gegarandeerd
Credimo CredoSecure 3,25 % gegarandeerd
Zie niet in hoe die GIFT voor mij interessant kan zijn.
Met 2,6% zit het beduidend lager. Enig voordeel lijkt me beschikbaarheid van het geld.
Het geld blijft trouwens op onze naam tot ze verstandig genoeg zijn, ze hebben al een spaarboek op hun eigen naam die op 18 jaar van hen wordt. Dit is iets anders.
Betreffende DHB op 5 jaar ben ik (het spijt me echt) nu helemaal niet meer mee.
Wat krijg ik 5 jaar lang, elk jaar nu werkelijk op m'n rekening gestort?
3,1875% ? Dat lijkt me ook nog niet slecht.
Akkoord dat er geen herkapitalisatie is, maar met die intresten doen we dan wat we willen.
tak 21 : BKCP expansion
3% gegarandeerd lijkt me mooi.
Wil niet hebberig lijken, maar waarom niet deze dan:
Integrale 786 3,25 % gegarandeerd
Credimo CredoSecure 3,25 % gegarandeerd
-
spaardertje
- Jr. Member

- Contacteer:
Nog een suggestie:
Credit Europe Bank - termijnrekening van 7 jaar - netto 3,61 %
Credit Europe Bank - termijnrekening van 7 jaar - netto 3,61 %
Bij de "gift rekening" laat je het geld 12 maanden en 1 dag staan (tot een nieuwe getrouwheidsperiode begint). en dan kan een nieuwe evaluatie gebeuren volgens de rente van juli 2011.
"U wilt de datum waarop de begunstigde het geld krijgt na verloop van tijd wijzigen? Of de begunstigde zelf wijzigen? Ook dat is geen probleem. Tot 4 weken vóór de einddatum kunt u de parameters van uw Rabo Gift Account aanpassen. U vindt de nodige documenten om dit te doen in ons Document Center.
"U wilt de datum waarop de begunstigde het geld krijgt na verloop van tijd wijzigen? Of de begunstigde zelf wijzigen? Ook dat is geen probleem. Tot 4 weken vóór de einddatum kunt u de parameters van uw Rabo Gift Account aanpassen. U vindt de nodige documenten om dit te doen in ons Document Center.
Tak 21 :
Hier dient rekening gehouden met factoren zoals
Instapkosten : als die te hoog zijn heeft dat invloed op het effectieve rendement
Beheerskosten : idem
winstdeelname : al kan men alleen kijken naar vorige prestaties die zoals bekend "geen garantie vormen voor de toekomst"
Soepelheid van het contract : wanneer mag je uitstappen en tegen welke voorwaarden
Kortom het product is hier een stuk ingewikkelder dan een termijnrekening.
voor meer informatie is er hier op het forum al veel ter sprake gekomen.
Hier dient rekening gehouden met factoren zoals
Instapkosten : als die te hoog zijn heeft dat invloed op het effectieve rendement
Beheerskosten : idem
winstdeelname : al kan men alleen kijken naar vorige prestaties die zoals bekend "geen garantie vormen voor de toekomst"
Soepelheid van het contract : wanneer mag je uitstappen en tegen welke voorwaarden
Kortom het product is hier een stuk ingewikkelder dan een termijnrekening.
voor meer informatie is er hier op het forum al veel ter sprake gekomen.