Termijnrek/Kasbon kort of lang
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Termijnrek/Kasbon kort of lang
Binnenkort krijg ik een bedrag vrij.
Wat zou ik doen, lang of kort beleggen?
5,6, 8 of 10 jaar.
Hartelijk dank voor de reacties.
Wat zou ik doen, lang of kort beleggen?
5,6, 8 of 10 jaar.
Hartelijk dank voor de reacties.
Re: Termijnrek/Kasbon kort of lang
Ik ga zelf voor lang: tien jaar. De rente die je op tien jaar krijgt is in verhouding veel hoger dan de rente op vijf jaar. Ze zeggen wel dat je maar maximum op vijf jaar moet beleggen omdat de rente weer gaat stijgen, maar dat zeggen ze al jaren.
Heb je al eens gedacht om niet alles in één keer te beleggen maar wel gespreid, bv. maandelijks een deel? Je moet maar de pech hebben om een groot bedrag in een termijnrekening te steken en daags erna wordt de rente verhoogd.
Heb je al eens gedacht om niet alles in één keer te beleggen maar wel gespreid, bv. maandelijks een deel? Je moet maar de pech hebben om een groot bedrag in een termijnrekening te steken en daags erna wordt de rente verhoogd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
gewoon lijstje raadplegen,
https://www.spaargids.be/sparen/termijn ... sbons.html
en beleggen bij de best gerangschikte.
https://www.spaargids.be/sparen/termijn ... sbons.html
en beleggen bij de best gerangschikte.
Keuze tussen korte en lange termijn is meer afhankelijk van uw portefeuille (beschikbare cash, andere zaken die gaan vrijkomen).
Indien je de komende 5 jaar die cash niet nodig hebt is termijn 10jaar goede keuze, enig alternatief is dan een tak21 met hoog gegarandeerd rendement (termijn 8 jaar).
Heb je de cash misschien nodig de komende jaren zou ik opteren voor hoogrentende spaarrekening of gespreid deeltjes storten in een lange termijndeposito (voorbeeld elke semester 10pct van die som). Hopelijk komt er nog wat concurrentie aan de top.
Heb je een hoger risicoprofiel kan je deels investeren in fondsen, aandelen of goud.
Indien je de komende 5 jaar die cash niet nodig hebt is termijn 10jaar goede keuze, enig alternatief is dan een tak21 met hoog gegarandeerd rendement (termijn 8 jaar).
Heb je de cash misschien nodig de komende jaren zou ik opteren voor hoogrentende spaarrekening of gespreid deeltjes storten in een lange termijndeposito (voorbeeld elke semester 10pct van die som). Hopelijk komt er nog wat concurrentie aan de top.

Heb je een hoger risicoprofiel kan je deels investeren in fondsen, aandelen of goud.