termijnrekening DB in AUD aan 4.34 netto
TIP
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
termijnrekening DB in AUD aan 4.34 netto
Op de site van [font=]verwijderd door webmaster geen reclame aub[/font] vindt men een tabel over termijnrekeningen
url verwijderd, geen reclame aub
Op die tabel kan men zien dat termijnrekeningen, o.a. van DB, een netto intrest van meer dan 4% geven.
Ik veronderstel dat iedereen dan hiervoor zou kiezen, des te meer omdat het maar over een termijn van 1 jaar gaat.
... Of misschien heb ik iets gemist en zijn er toch ergens nadelen aan verbonden. Heeft de munt AUD (Austr $) ergens invloed op?
Op die tabel kan men zien dat termijnrekeningen, o.a. van DB, een netto intrest van meer dan 4% geven.
Ik veronderstel dat iedereen dan hiervoor zou kiezen, des te meer omdat het maar over een termijn van 1 jaar gaat.
... Of misschien heb ik iets gemist en zijn er toch ergens nadelen aan verbonden. Heeft de munt AUD (Austr $) ergens invloed op?
Re: termijnrekening DB in AUD aan 4.34 netto
Termijnrekeningen in andere munten zijn altijd risicovol. Na een jaar moet je ofwel een rekening hebben in AUD waar de waarde op gestort kan worden, ofwel wordt het direct omgewisseld in EUR. Vermoedelijk zit je in het laatste geval en dan moet je tevreden zijn met de wisselkoers op de dag van de terugbetaling en deze kan nogal heftig schommelen (om je een idee te geven: had je deze termijnrekeningen begin dit jaar geopend, dan zat je nu met een netto verlies van 18%, want de waarde van de AUD ten opzichte van de EUR is met 22% gezakt). Misschien denk je nu wel dat dit niet zo erg is, een beetje risico mag wel. Ik ben het daar mee eens, maar dan hooguit voor een klein bedrag. Dit lukt ook niet, want termijnrekeningen in AUD hebben vaak een minimum inleg nodig van 20 000 EUR of meer. Kortom: geen aanrader voor de kleine belegger.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Best correcte cijfers geven he...kvaruni schreef:(om je een idee te geven: had je deze termijnrekeningen begin dit jaar geopend, dan zat je nu met een netto verlies van 18%, want de waarde van de AUD ten opzichte van de EUR is met 22% gezakt).
De AUD is tov de EUR sinds begin dit jaar met 18% in waarde GESTEGEN! Uw rendement zou dus +22% zijn, wat niet slecht is op 1 jaar.
.
De AUD is inderdaad het afgelopen jaar enorm gestegen en staat nu flink boven zijn langetermijngemiddelde

Het is dus niet uitgesloten dat deze terug zal dalen (met flink verlies voor wie nu instapt). Banken raden de klanten met belegginging in AUD aan om nu winst te nemen.
Je kan natuurlijk ook de redenering maken dat de AUD/EUR verhouding verder zal stijgen indien de EURO crisis verder blijft duren en onze munt verder blijft ontwaarden.
Eén ding heb ik al lang geleerd, dat is dat het onmogelijk is om in te schatten wat munten gaan doen. Maar nu nog in de AUD instappen lijkt me toch niet aangewezen, gezien deze dus boven het langetermijngemiddelde AUD/EUR staat.
De AUD is inderdaad het afgelopen jaar enorm gestegen en staat nu flink boven zijn langetermijngemiddelde
Het is dus niet uitgesloten dat deze terug zal dalen (met flink verlies voor wie nu instapt). Banken raden de klanten met belegginging in AUD aan om nu winst te nemen.
Je kan natuurlijk ook de redenering maken dat de AUD/EUR verhouding verder zal stijgen indien de EURO crisis verder blijft duren en onze munt verder blijft ontwaarden.
Eén ding heb ik al lang geleerd, dat is dat het onmogelijk is om in te schatten wat munten gaan doen. Maar nu nog in de AUD instappen lijkt me toch niet aangewezen, gezien deze dus boven het langetermijngemiddelde AUD/EUR staat.
Ik herinner mij dat eind de jaren 80 sommigen obligaties kochten in deze munt, met zeer mooie rendementen, boven de 10 procent, tot op een gegeven moment de koers van de munt tov de Belgische frank begon te dalen.deenigekeuze schreef:Op de site van [font=]verwijderd door webmaster geen reclame aub[/font] vindt men een tabel over termijnrekeningen
Dan zei men dat men in dit geval de vrijgekomen gelden diende te herinvesteren. Dus te blijven in de AUD en deze pas om te wisselen op het moment dat de koers tov de Belgische frank opnieuw was gestegen.
Hoe het dan uiteindelijk verder is verlopen met deze investeringen weet ik niet, er werd na enige tijd niet meer over gesproken.
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
OK. Bedankt voor al die inlichtingen. Ik ben nl. een leek in het beleggen en zoek de beste manier om geld op de beste manier te beleggen, zonder te veel risico's
ow, sorryFoxy schreef:Best correcte cijfers geven he...
De AUD is tov de EUR sinds begin dit jaar met 18% in waarde GESTEGEN! Uw rendement zou dus +22% zijn, wat niet slecht is op 1 jaar.