Termijnrekening op Credit Europe
TIP
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Termijnrekening op Credit Europe
@ LieveLieve schreef: ik heb er eentje van 1 jaar voor 30000 opgezet is dat veilig? Heb nog wat schrik, na mijn 20000 die bij kaupthing op de zichtrekening staat.
CE valt onder het Nederlandse garantiestelsel, bijgevolg zouden de gelden tot €100 000,- moeten 'verzekerd' zijn. Je hebt minder dan een derde van dit bedrag ingezet en zodoende een supplementaire zekerheid in geval van problemen. Als het dan nog fout gaat is er een rampscenario bezig dat geen zinnig mens vandaag zou kunnen bedenken.
Ik wil niemand bang maken maar ik meen ergens gelezen te hebben dat die 100.000 maar voor 1 jaar zou gelden.
Daarna zou er terug naar de oude regeling gaan (100% voor de 1e 20000 en 90 voor de 2e 20000).
Daarna zou er terug naar de oude regeling gaan (100% voor de 1e 20000 en 90 voor de 2e 20000).
Dat klopt. Zie hier: http://www.crediteurope.be/fb/sites/be/ ... index.htmlHilarius schreef: Ik wil niemand bang maken maar ik meen ergens gelezen te hebben dat die 100.000 maar voor 1 jaar zou gelden.
De boodschap (indien je zeker wil spelen) is dus dat je beter geen termijnrekening afsluit voor een jaar als je daarmee boven de 20.000 gaat...
Hou er wel rekening mee dat alles boven de €20 000,- maar voor 90% recupereerbaar is. Het gaat dus eigenlijk niet om €38 000,- in totaal maar wel degelijk over 1 schijf tot € 20 000,- voor 100% en slechts 90% van de inzet boven de 1ste schijf.Hilarius schreef: Daarna zou er terug naar de oude regeling gaan (100% voor de 1e 20000 en 90 voor de 2e 20000).
Goeiemorgen,
Ik heb een termijdeposito van 15000 eur op 5j genomen bij credit europe, ik heb gekozen om de interesten te laten kapitaliseren.
Na 5j betekent dit dat er een beetje minder dan 20000 eur opgespaard is.
Na de Kaupthing affaire lijkt het mij toch belangrijk om niet meer dan 20000 eur per bank te sparen (inclusief intrest)
Niet vergeten dat de 100000 eur in NL een tijdelijke maatregel is.
Ik heb een termijdeposito van 15000 eur op 5j genomen bij credit europe, ik heb gekozen om de interesten te laten kapitaliseren.
Na 5j betekent dit dat er een beetje minder dan 20000 eur opgespaard is.
Na de Kaupthing affaire lijkt het mij toch belangrijk om niet meer dan 20000 eur per bank te sparen (inclusief intrest)
Niet vergeten dat de 100000 eur in NL een tijdelijke maatregel is.
Heb voor de moment een spaarpotje bij Rabobank (gewone spaarrek). Ben nu aan het overwegen om een deel bij credit europe te zetten (termijnrekening). Wat denken jullie hiervan?
Laatst gewijzigd door nomoney op 20 november 2008, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet of dit nieuws al bekend is maar gisteren kreeg ik van een medewerkster van CE de mededeling dat de klantenactie (termijnrekening 6%) verlengd is tot eind december.
Dan zou ik argwanend worden... Puur mijn gedacht (met K in het achterhoofd)...wim74 schreef: Ik weet niet of dit nieuws al bekend is maar gisteren kreeg ik van een medewerkster van CE de mededeling dat de klantenactie (termijnrekening 6%) verlengd is tot eind december.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik zou niet meer dan 20000€ plaatsen bij Credit Europe Bank. Als ik mij goed herinner, heeft deze bank een aflopende bond van 250.000.000 USD in december van dit jaar ...
idd, alle banken die in die klimaat, van zeer sterk dalende interbancaire rentes, hun eigen lange termijn rentes voor particulieren niet laten dalen, hebben imho een probleem. Dit wil zeggen dat zij van andere banken niet kunnen lenen ...Vaganzza schreef:Dan zou ik argwanend worden... Puur mijn gedacht (met K in het achterhoofd)...wim74 schreef: Ik weet niet of dit nieuws al bekend is maar gisteren kreeg ik van een medewerkster van CE de mededeling dat de klantenactie (termijnrekening 6%) verlengd is tot eind december.
Dan blijf ik nog even bij rabobank en wacht ik af.
Het Nederlands garantiefonds dekt 100% van de eerste 20.000 €, en 90 % van de volgende 20.000 €.centjessparen schreef: Moet ik nu panikeren ik heb er vorig jaar een termijnrekening van 5 jaar geopend voor 40000€ (waarborgfonds dekte dit zijn men althans vorig jaar)
Panikeren hoef je niet , maar ik zou er niet meer zetten....
Van waar heb je deze info ? Je hebt waarschijnlijk 3 nullen teveel staan.Torro schreef: Ik zou niet meer dan 20000€ plaatsen bij Credit Europe Bank. Als ik mij goed herinner, heeft deze bank een aflopende bond van 250.000.000 USD in december van dit jaar ...
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Vraag van mij aan CE op 8 oktober :
Ik lees op uw site :
Het depositogarantiestelsel is van toepassing op Credit Europe Bank N.V. Per 7 october 2008 is de garantie op spaartegoeden verhoogd in Nederland. Het depositogarantiestelsel garandeert nu een bedrag van maximaal € 100.000 per persoon per instelling.
Is dit ook geldig voor uw Belgische klanten ?
Antwoord CE op 9 oktober :
Geachte heer ,
Inderdaad, doordat wij een bijkantoor zijn van een Nederlandse bank, genieten al onze klanten ook van de Nederlandse garantieregeling, die gisteren is opgetrokken tot 100.000 € per persoon.
Met vriendelijke groeten,
Luce Collin
Client Service Representative
Consumer Banking
Ik lees op uw site :
Het depositogarantiestelsel is van toepassing op Credit Europe Bank N.V. Per 7 october 2008 is de garantie op spaartegoeden verhoogd in Nederland. Het depositogarantiestelsel garandeert nu een bedrag van maximaal € 100.000 per persoon per instelling.
Geachte heer ,
Inderdaad, doordat wij een bijkantoor zijn van een Nederlandse bank, genieten al onze klanten ook van de Nederlandse garantieregeling, die gisteren is opgetrokken tot 100.000 € per persoon.
Luce Collin
Consumer Banking
Klopt, maar dat is maar voor 1 jaar, daarna valt het nog te bezien of de oude regeling niet terug in voege gaat. Ik zou dus ook op termijn niet langer dan 1 jaar en onder de 40.000 ( of 38.000 gegarandeerd) blijven!bruce1 schreef: Vraag van mij aan CE op 8 oktober :
Ik lees op uw site :
Geachte heer ,
Luce Collin
Consumer Banking