Termijnrekening op Credit Europe
TIP
Re: Termijnrekening op Credit Europe
Als ik het goed begrepen heb is de verhoging tot 100.000 euro tijdelijk voor 1 jaar, daarna wordt er (tenzij anders beslist) teruggevallen op de Europese garantieregel, en deze is 50.000 euro.
@stier,
ik heb dat ergens gelezen, maar weet niet meer waar.
Op het forum van Tros radar kan je er wel nog iets van terugvinden.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 37ab72a2d8
ik heb dat ergens gelezen, maar weet niet meer waar.
Op het forum van Tros radar kan je er wel nog iets van terugvinden.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 37ab72a2d8
....ik denk niet naar 50.000 €! Men spreekt van tijdelijk voor één jaar ....daarna , denk ik ,de oude voorwaarden. Ik heb nergens gevonden dat die 50.000 defintief is, indien wel , zou ik het ook graag willen weten!bruce1 schreef: Als ik het goed begrepen heb is de verhoging tot 100.000 euro tijdelijk voor 1 jaar, daarna wordt er (tenzij anders beslist) teruggevallen op de Europese garantieregel, en deze is 50.000 euro.
@Stier, ik denk dat met banken zoals Credit Europ, DHB.....die nu nog met hoge rentes en termijnrentes zwaaien , het oppassen geblazen is. Ze zoeken duidelijk naar geld bij de partikulieren en dat herinnert inderdaad te veel aan Kauphting!!
Argenta, Ethias wat denken jullie?
Om het even hoeveel je hebt : spreiden is nu de boodschap.
Zelfs al heb je "maar" 20.000, dan nog best 10.000 bij 2 banken zodat je niet zonder geld komt als er eentje problemen geeft.
Zelfs al heb je "maar" 20.000, dan nog best 10.000 bij 2 banken zodat je niet zonder geld komt als er eentje problemen geeft.
De termijnrekening van CE oogt inderdaad zeer aantrekkelijk. Het K verhaal heeft mij al dan niet terecht zeer argwanend gemaakt.
Voorlopig geen stortingen bij CE, DHB,...tot de financiële storm is gaan luwen. Daarna zien we wel. En inderdaad zoveel mogelijk spreiden blijft voor mij de boodschap.
Voorlopig geen stortingen bij CE, DHB,...tot de financiële storm is gaan luwen. Daarna zien we wel. En inderdaad zoveel mogelijk spreiden blijft voor mij de boodschap.
Ik heb identiek hetzelfde gevoel.ZeeW schreef:
De termijnrekening van CE oogt inderdaad zeer aantrekkelijk. Het K verhaal heeft mij al dan niet terecht zeer argwanend gemaakt.
heb vorige week een 25000 euro op termijnrekening van 1 jaar gezet bij CE.
mijn denkwijze daarachter is, als de Nederlandse banken in de shit zitten dan zitten de Belgische banken er al een paar maand in
ik heb ook gespreid bij andere banken
grtjs
mijn denkwijze daarachter is, als de Nederlandse banken in de shit zitten dan zitten de Belgische banken er al een paar maand in
ik heb ook gespreid bij andere banken
grtjs
-
- Jr. Member
- Contacteer:
@ Torro
ik citeer uit tros forum
"ik zou maar een beetje oppassen met Credit Europe Bank. Deze bank heeft buiten Nederland liquiditeits problemen (!) en heeft o.a. een aflopende bond van 250.000.000 USD in december van dit jaar ...
zie ook de halfjaar cijfers:
https://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl ... 30.06.2008
"
ik citeer uit tros forum
"ik zou maar een beetje oppassen met Credit Europe Bank. Deze bank heeft buiten Nederland liquiditeits problemen (!) en heeft o.a. een aflopende bond van 250.000.000 USD in december van dit jaar ...
zie ook de halfjaar cijfers:
https://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl ... 30.06.2008
"
Op 12/12 een termijnnrek. aangevraagd bij CE. Papieren ontvangen 17/12. Een papier voor een top interest spaarrek en een voor een termijndeposito. Ik wil dus een termijndeposito openen. Moeten ik dan beiden documenten ondertekenen en terugsturen? Vervolgens overschrijven van (Rabo) naar Top interest en van Topinterest naar termijndeposito? Hoe zeg je op naar 1 jaar?
Best een week voor vervaldag CE contacteren en vragen kap+interest terug op topinterest te storten.Vraag een schriftelijke bevestiging.nomoney schreef: Op 12/12 een termijnnrek. aangevraagd bij CE. Papieren ontvangen 17/12. Een papier voor een top interest spaarrek en een voor een termijndeposito. Ik wil dus een termijndeposito openen. Moeten ik dan beiden documenten ondertekenen en terugsturen? Vervolgens overschrijven van (Rabo) naar Top interest en van Topinterest naar termijndeposito? Hoe zeg je op naar 1 jaar?
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
als je een termijnrekening afsluit voor 1 jaar dan wordt het initieel bedrag + intresten automatisch op je CE spaarrekening gestort. Je hoeft hier dus niet voor op te zeggen.nomoney schreef: Op 12/12 een termijnnrek. aangevraagd bij CE. Papieren ontvangen 17/12. Een papier voor een top interest spaarrek en een voor een termijndeposito. Ik wil dus een termijndeposito openen. Moeten ik dan beiden documenten ondertekenen en terugsturen? Vervolgens overschrijven van (Rabo) naar Top interest en van Topinterest naar termijndeposito? Hoe zeg je op naar 1 jaar?
Je kan uiteraard steeds een e-mail naar de klantendienst hiervoor sturen mocht je twijfelen. Alle vragen per e-mail bij CE werden tot op heden binnen het half uur duidelijk beantwoord!
Als het goed is mogen we het ook zeggen he?
Je hebt inderdaad de (gratis) Top interest rekening nodig om van daaruit een (ook gratis) termijndeposito te kunnen openen.nomoney schreef: Moeten ik dan beiden documenten ondertekenen en terugsturen? Vervolgens overschrijven van (Rabo) naar Top interest en van Topinterest naar termijndeposito?
Dus moet je beide formulieren ondertekenen en terugsturen.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 20 december 2008, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kan ook gewoon een Top interest rekening openen en dan online zelf je deposito openen.