Termijnvisie oude appartementen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Termijnvisie oude appartementen
Wij wonen hier té graag daarom dat we zeker niet gaan verhuizen na 10-15j.ChristophePaus schreef: Daarom ligt het in mijn bedoeling de appartementen die ik verhuur (en waarom ook niet die ik zelf bewoon), te verkopen vooraleer de grote kosten beginnen. 10 tot 15 jaar.
Qua verhuurpanden hanteer ik jouw redenering ook want na 10j is een keuken en bdkm nog mee met de tijd, na 20j is het verouderd.
Alleen mijn garages hou ik wel langer bij, de enige kost die ik daar heb is eens de poort vooraan en die gaat dan ook door X aantal staanplaatsen.
Da's natuurlijk ook simplistisch. Als iedereen overtuigd is dat dat een goede strategie is, zal de verkoopprijs van zo'n app ook laag zijn.ChristophePaus schreef: Daarom ligt het in mijn bedoeling de appartementen die ik verhuur (en waarom ook niet die ik zelf bewoon), te verkopen
vooraleer de grote kosten beginnen. 10 tot 15 jaar.
Elke verkoop moet een koper vinden en omgekeerd.
-
- Newbie
Wat jij simplisme noemt, is bij mij ervaring. Een ervaring bovendien die ik opdeed in twee buitenlandse gebieden en met 1 woonhuis in Vlaanderen. Deze ervaring heeft me geen windeieren gelegd! Mensen die deze strategie volgen, weten wel waarover het gaat. Hoe zit het overigens met jouw ervaring terzake?netwerken schreef: Da's natuurlijk ook simplistisch. Als iedereen overtuigd is dat dat een goede strategie is, zal de verkoopprijs van zo'n app ook laag zijn.
Elke verkoop moet een koper vinden en omgekeerd.
Lange tenen precies
, als je niet openstaat voor andere meningen zit je beter niet op een discussieforum. Het zal jezelf en andere leden frustratie besparen. Mijn punt blijft: als iedereen overtuigd is dat de beste financiële strategie is om na 10-15j appartementen te verkopen, wie staat er dan aan de koperskant.
Zie de parallel met aandelen: voor elke koper is er ook een verkoper. Wanneer iedereen een aandeel wil verkopen, zakt de prijs drastisch omdat de kopers dun gezaaid zijn.

Zie de parallel met aandelen: voor elke koper is er ook een verkoper. Wanneer iedereen een aandeel wil verkopen, zakt de prijs drastisch omdat de kopers dun gezaaid zijn.
-
- Newbie
Mijn tenen kunnen wel een stootje verdragen ... Maar ik hou het liever bij echte argumenten, niet op een pathetische poging tot liquidatie.netwerken schreef:Lange tenen precies, als je niet openstaat voor andere meningen zit je beter niet op een discussieforum. Het zal jezelf en andere leden frustratie besparen.
Dit gezegd zijnde; ik herhaal: graag enige info over jouw ervaring met vastgoed in het kader zoals hierboven geschetst.
En jouw parallel met aandelen slaat nergens op. Bij vastgoed gaat het over tastbare zaken op een welgesitueerde locatie Het evenwicht tussen een globaal aantal kopers/verkopers is hier irrelevant. Dus netwerken, kom op met jouw ervaring!
Bij nadere beschouwing vrees ik dat dit eens te meer een vergeefs verzoek zal zijn.
Om te eindigen schaar ik mij aan de zijde van alle newbies die de laatste tijd door de "anciens" onder jullie schaamteloos als aangeschoten wild worden behandeld. Is het al niet genoeg dat waardevolle forumleden bij bosjes het voor gezien houden?
ChristophePaus schreef: En jouw parallel met aandelen slaat nergens op. Bij vastgoed gaat het over tastbare zaken op een welgesitueerde locatie Het evenwicht tussen een globaal aantal kopers/verkopers is hier irrelevant.

- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
ChristophePaus schreef:Om te eindigen schaar ik mij aan de zijde van alle newbies die de laatste tijd door de "anciens" onder jullie schaamteloos als aangeschoten wild worden behandeld. Is het al niet genoeg dat waardevolle forumleden bij bosjes het voor gezien houden?netwerken schreef:Lange tenen precies, als je niet openstaat voor andere meningen zit je beter niet op een discussieforum. Het zal jezelf en andere leden frustratie besparen.
Elke lid van dit forum ( newbies evenals anciëns ) kan en is een aanwinst voor dit forum want ieder zal iets van ervaring kunnen delen met een ander.
Sta steeds open voor een VOLWASSEN discussie onder elkaar met respect voor ieders mening,wat de anciëns hier in het verleden al meermaals bewezen hebben.
Wat ons de laatste tijd opvalt is dat enkele newbies verkondigen de wijsheid in pacht te hebben waar geen verdere discussie aan mogelijk is volgens hen.
Sluipt het politieke correct denken syndroom langzaam binnen via deze enkelingen

Durf verder kijken dan het plaatje en sta open voor nieuwe dingen ... Wat ik helaas de laatste tijd niet veel meer zie aan de doorstroom van jeugd op professioneel vlak.
-
- VIP member
- Contacteer:
i.v.m. liften: ben zelf totale leek maar stuitte enkele tijd geleden op interessant artikel:
http://www.nicm.be/article/nieuwe-bedre ... n-geworden
Vernam ondertussen van iemand die in een nieuwbouwcomplex in Mechelen werkt de bevestiging van bovenstaande alarmkreet. De lift is er voortdurend defect en raakt zeer slecht hersteld omdat er geen firma aansprakelijk is en de Poolse installateurs met de noorderzon vertrokken zijn.
http://www.nicm.be/article/nieuwe-bedre ... n-geworden
Vernam ondertussen van iemand die in een nieuwbouwcomplex in Mechelen werkt de bevestiging van bovenstaande alarmkreet. De lift is er voortdurend defect en raakt zeer slecht hersteld omdat er geen firma aansprakelijk is en de Poolse installateurs met de noorderzon vertrokken zijn.
-
- Newbie
- Contacteer:
Zoek u een appartement om te verhuren waar geen lift is en liefst geen of zo goed als geen gemeenschappelijke kosten .. ?
Ik heb een appartementje gekocht in een blok van 3 appartementen + garages op gelijkvloers
gekeken naar het dak ; was 3 jaar voor mijn aankoop vernieuwd
enkel verlichting in de hal is gemeenschappelijk , allemaal ledlampen gestoken , 75 euro verbruik per jaar voor de 3 appartementen samen ...
deuren en ramen zelf wat te onderhouden en gang/ hal en je komt al een heel eind zonder zware kosten ..
Nadelen zijn natuurlijk moeilijk aan oude mensen te verhuren of mensen die geen trappen willen doen
en je beschikt best ook over een goede dosis diplomatie aangezien alles moet worden geregeld zonder syndic ..
Ik heb een appartementje gekocht in een blok van 3 appartementen + garages op gelijkvloers
gekeken naar het dak ; was 3 jaar voor mijn aankoop vernieuwd
enkel verlichting in de hal is gemeenschappelijk , allemaal ledlampen gestoken , 75 euro verbruik per jaar voor de 3 appartementen samen ...
deuren en ramen zelf wat te onderhouden en gang/ hal en je komt al een heel eind zonder zware kosten ..
Nadelen zijn natuurlijk moeilijk aan oude mensen te verhuren of mensen die geen trappen willen doen
en je beschikt best ook over een goede dosis diplomatie aangezien alles moet worden geregeld zonder syndic ..
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik snap niet waarom hier gezegd wordt dat 'de grote kosten' er na 10-15 jaar aankomen. Een appartementsblok is toch geen wagen?Isedase schreef:Wij wonen hier té graag daarom dat we zeker niet gaan verhuizen na 10-15j.ChristophePaus schreef: Daarom ligt het in mijn bedoeling de appartementen die ik verhuur (en waarom ook niet die ik zelf bewoon), te verkopen vooraleer de grote kosten beginnen. 10 tot 15 jaar.
Qua verhuurpanden hanteer ik jouw redenering ook want na 10j is een keuken en bdkm nog mee met de tijd, na 20j is het verouderd.
Alleen mijn garages hou ik wel langer bij, de enige kost die ik daar heb is eens de poort vooraan en die gaat dan ook door X aantal staanplaatsen.
Je moet natuurlijk meegaan met de tijd en voldoen aan de steeds strenger wordende normeringen (lift, dakisolatie), maar echt grote kosten (die ik subjectief plaats op +1.000€/jaar) heb ik nog nooit gehad. En het app. dateert trouwens van 1989 (dus 27 jaar oud).
Het hangt ook af van de kwaliteit van de materialen. De keuken die erin steekt is nog steeds de originele. Die vergeelde plastic handvaten zijn weliswaar vervangen door hedendaagse moderne metalen knoppen en de keukenelectronica heb ik 2 jaar geleden vervangen. Die was wel hoognodig aan vervanging toe.
-
- Newbie
Zou het kunnen dat Isedase en ondergetekende spreken vanuit een ruime ervaring met meerdere appartementen/huizen/garages en hetgeen wij zeggen nog zo gek niet is?Cowboy_Bebop schreef: Ik snap niet waarom hier gezegd wordt dat 'de grote kosten' er na 10-15 jaar aankomen. Een appartementsblok is toch geen wagen?
Je moet natuurlijk meegaan met de tijd en voldoen aan de steeds strenger wordende normeringen (lift, dakisolatie), maar echt grote kosten (die ik subjectief plaats op +1.000€/jaar) heb ik nog nooit gehad. En het app. dateert trouwens van 1989 (dus 27 jaar oud).
Het hangt ook af van de kwaliteit van de materialen. De keuken die erin steekt is nog steeds de originele. Die vergeelde plastic handvaten zijn weliswaar vervangen door hedendaagse moderne metalen knoppen en de keukenelectronica heb ik 2 jaar geleden vervangen. Die was wel hoognodig aan vervanging toe.
De meesten hebben idd slechts ervaring met 1 woongelegenheid.
Wij zouden ook een parallel kunnen maken met mensen die slechts één maal gehuwd zijn versus diegenen die verschillende huwelijken achter de rug hebben.
Goede verstaanders zullen wel begrijpen dat dit laatste slechts een kwinkslag is naar het mede-forumlid dat graag parallelen debiteert en waarvan ik overigens nog steeds tevergeefs uitkijk naar een reactie betreffende zijn ervaring.
Dat is waar. Ik heb er eentje uit 1996 en dat is nog in prima staat. Maar daar begint links en rechts al een kost te komen, en nu moet de lift dit jaar nog aangepast worden, er moet een nieuwe pomp op de voordeur, het bellenbord werkt niet meer naar behoren en er is nog geen videofonie en dat willen ze tegelijk toch ook wel installeren.Cowboy_Bebop schreef: Ik snap niet waarom hier gezegd wordt dat 'de grote kosten' er na 10-15 jaar aankomen. Een appartementsblok is toch geen wagen?
Bij de wissel van huurders 2j geleden heb ik nieuwe klinken moeten zetten, de apparaten in de keuken moeten vervangen en in de badkm de betegeling opnieuw moeten doen. En zo begint het...
Ik heb er ook eentje uit de jaren '70, maar dat gebouw werd op de muren na in 2012 volledig gestript en àlles is volledig vernieuwd van onder tot boven, dus de appartementen werden nadien als 'vernieuwbouw' verkocht. Dat beschouw ik nu dus als een 'jong' appartementje.
De andere zijn allemaal van na 2000.
Een bdkm en keuken zijn de eerste zaken die er toch wel wat verouderd uit kunnen zien en na 15j zie je dat bij sommige toch wel vind ik.
Los daarvan heb ik graag een appartement dat nog altijd hedendaags is op het moment dat ik het terug van de hand doe want ik heb ook graag een beetje winst bij verkoop.
40jaar oudChristophePaus schreef:@ Voodoo,
en hoe oud?
Inderdaad Bonbon, je kan ook voor een rijhuisje gaan, daar krijg je iets meer huur voor en de prijzen zijn niet altijd veel duurder dan een appartement.
Als je echt veel geld hebt kan je een woning bouwen met 3 verdiepen en indelen in3 appartementen of 2 appartementen en een studio.
Ik wou veel vooraleer ik mijn appartement kocht maar uiteindelijk ervoor gekozen om voor de goeiekoop te gaan. Dan kom je bij een oud appartement terecht, dat volledig vernieuwd moet worden.
Voordeel voor mij was toen dat ik geen hypotheek moest bijnemen, wat toch snel 4.000 euro bespaart ofzo.
Als je echt veel geld hebt kan je een woning bouwen met 3 verdiepen en indelen in3 appartementen of 2 appartementen en een studio.
Ik wou veel vooraleer ik mijn appartement kocht maar uiteindelijk ervoor gekozen om voor de goeiekoop te gaan. Dan kom je bij een oud appartement terecht, dat volledig vernieuwd moet worden.
Voordeel voor mij was toen dat ik geen hypotheek moest bijnemen, wat toch snel 4.000 euro bespaart ofzo.
Rijhuis is iets waar ik eigenlijk nooit naar kijk, ik heb zo ergens een vooroordeel denk ik dat je dat moeilijk verhuurd krijgt en nooit echt een goede prijs voor krijgt.voodoo schreef:Inderdaad Bonbon, je kan ook voor een rijhuisje gaan, daar krijg je iets meer huur voor en de prijzen zijn niet altijd veel duurder dan een appartement.
Ik had tot voor kort nog een leuk en volledig gerenoveerd rijhuisje in eigendom (gekocht voor familiaal gebruik) en toen het niet meer nodig was heb ik eigenlijk niet overwogen te verhuren. Heb het gekocht voor 210K, 4 j in bezit gehad en verkocht as it was voor 240K. Ik gokte dat ik er max 6à700 euro huur voor gekregen zou hebben dus ik vond het qua investering niet interessant.
Stom misschien van mezelf ?