Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Terugdraaiende teller of subsidies 2021 voor zonnepanelen

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
620 berichten
  • Pagina 3 van 42
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 42
  • Volgende
dave1976
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer dave1976
Verstuur privébericht

Re: Terugdraaiende teller of subsidies 2021 voor zonnepanelen

• Citeer

Bericht door dave1976 » 9 juni 2020, 18:07

Lukske schreef: ↑9 juni 2020, 15:01 Verlies heb ik evenwel niet gemaakt, vroeger was het inderdaad OK. Maar dan had je de prosumententax (achteraf bijgekomen), vervolgens terugdraaiende teller weg, en what's next?
Vind ik ook Lukske. Bij mijn offerte is er ook inderdaad gesproken over terugverdientijd, en ook een rekening gekregen mede gebaseerd op die terugverdientijd, maar toen was er nog geen sprake van het prosumententarief. Dus de investering werd al slechter zonder dat we er iets aan kunnen doen. Daarom ligt niet alle verantwoordelijkheid bij ons.
Persoonlijk zal ik niet te vlug nog iets aangaan met de staat want afspraken kunnen in een wip verdwijnen.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 9 juni 2020, 18:12

Lukske schreef: ↑9 juni 2020, 15:01 en what's next?
Capaciteitstarief, kwartieruurmeting, afrekening volgens elektriciteitsprijs van het ogenblik (pokkeduur in de winter en op piekmomenten, bijna nul in de zomer en tijdens variërende daluren,..... ).
dave1976 schreef: ↑9 juni 2020, 18:07 Persoonlijk zal ik niet te vlug nog iets aangaan met de staat want afspraken kunnen in een wip verdwijnen.
Gezien het bovenstaande is dat juist het slechtste wat je kan doen.
Diegenen die niets doen en zich neerleggen bij de bestaande situatie zijn de eersten die ze te grazen nemen.

Een offerte wordt overigens opgesteld door een verkoper. Die is er op getraind alles zo voordelig mogelijk voor te stellen. Niet door de overheid. Die past het beleid aan volgens de noodwendigheden of de waan van de dag. Dat is toch geen nieuws? Nooit anders geweest.
De overeenkomsten die contractueel zijn vastgelegd (bv. GSC's) zullen ze tot de laatste cent en de laatste minuut moeten blijven ophoesten.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 11 juni 2020, 09:55

Lila B schreef: ↑8 juni 2020, 13:56 Ik denk aan een volledig nieuwe installatie, met een nieuwe omvormer.
De keuring van mijn eerste installatie dateert van 2011 en ik ben heel tevreden over die investering. Vorige week weer een GSC ingegeven. 2020 is tot nu toe een heel productief jaar voor zonne-energie.
Ik wil echt wel een nieuwe, bijkomende installatie. Ik twijfel over 2020 of 2021. Daarom is het dat ik hier volg.
Dan heb je al helemaal geen recht op een premie. Je kan geen premie aanvragen voor een nieuwe installatie als er al een andere PV-installatie op de woonunit aanwezig is.
Quote uit de voorwaarden waar de premieaanvraag aan moet voldoen:
Per woning of wooneenheid kan maar 1 premie voor een pv-installatie worden toegekend, op voorwaarde dat nog geen andere pv-installatie aanwezig is.
Lukske schreef: ↑8 juni 2020, 14:09 Hoe gaat dat gaan met de combinatie van een installatie met terugdraaiende teller en één zonder?
Hoe gaan ze nu weten hoeveel de teller is teruggedraaid door de ene dan door de andere installatie???
Met één meter is dat ook geen probleem.
Het recht op 15 jaar terugdraaiende teller begint te lopen vanaf de datum van de keuring van de eerste installatie.
De terugdraaiende teller voor de eventuele nieuwe installatie van LillaB, geplaatst in 2020, zal dus niet in 2035 ten einde zijn maar al in 2026, net zoals haar huidige installatie.
Voor haar groenestroom certificaten die nog lopen op de eerste installatie maakt het niet uit. Die worden afgerekend via een geijkte GSC-meter die alleen gekoppeld is aan de eerste installatie waar tot 2031 niets aan mag gewijzigd worden.

edit: genderaanpassing op verzoek van de getroffene.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 11 juni 2020, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Lila B
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Lila B
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lila B » 11 juni 2020, 11:21

Jefdewit schreef: ↑11 juni 2020, 09:55
Het recht op 15 jaar terugdraaiende teller begint te lopen vanaf de datum van de keuring van de eerste installatie.
De terugdraaiende teller voor de eventuele nieuwe installatie van LillaB, geplaatst in 2020, zal dus niet in 2035 ten einde zijn maar al in 2026, net zoals zijn huidige installatie.
Voor zijn groenestroom certificaten die nog lopen op de eerste installatie maakt het niet uit. Die worden afgerekend via een geijkte GSC-meter die alleen gekoppeld is aan de eerste installatie waar tot 2031 niets aan mag gewijzigd worden.
haar huidige installatie, haar groenestroomcertificaten. :)

JulusCesar
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JulusCesar
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JulusCesar » 11 juni 2020, 21:30

Dat kan je hier lezen.
"vanaf 2022 een (groter) deel van de distributienettarieven aan te rekenen op basis van capaciteit (kW) in plaats van op basis van afname (kWh)"
https://www.vreg.be/nl/toekomst-nettari ... eitstarief

Het zal de bedoeling zijn om geen pieken meer te hebben op momenten dat iedereen met een piekverbruik zit.

"Hoe zullen de distributienettarieven voor elektriciteit vanaf 2022 worden aangerekend voor een gezin en kmo? Hoe zal het capaciteitstarief worden berekend?
De ‘netkosten’ – dit zijn de kosten die effectief gerelateerd zijn aan het aanleggen, beheren en onderhouden van de elektriciteitsnetten en het vervoer van elektriciteit – zullen grotendeels op basis van capaciteit worden aangerekend. Ook een deel van de transmissiekosten willen we zo doorrekenen, meer bepaald de kosten gerelateerd aan de ontwikkeling en het beheer van de transmissienetinfrastructuur.

We stellen voor om het capaciteitstarief aan te rekenen op basis van de ‘gemiddelde maandpiek (kW)’.

Deze gemiddelde maandpiek zal berekend worden als het gemiddelde van uw 12 laatste ‘maandpieken’. De maandpiek is het hoogste kwartiervermogen (ofwel ‘piekvermogen’) dat u in een maand hebt gebruikt. Het wordt geregistreerd door de
digitale meter.
Het maakt hierbij niet uit hoe vaak (tijdens 1 kwartier of tijdens meerdere kwartieren) u dit piekvermogen heeft gebruikt. Als er nog geen meetgegevens van 12 maanden beschikbaar zijn, bv. na de vervanging van een klassieke meter door een digitale meter, zal de gemiddelde maandpiek berekend worden op basis van alle beschikbare maandpieken.

Wanneer een maandpiek kleiner is dan 2,5 kW, zal voor die maand een minimumwaarde van 2,5 kW worden verondersteld. Hierdoor zal élke netgebruiker een minimale jaarlijkse bijdrage betalen in de netkosten. Deze bijdrage zal gelijk zijn aan 2,5 kW vermenigvuldigd met het tarief voor de gemiddelde maandpiek.

De andere kosten opgenomen in de distributienettarieven, met name de kosten voor
openbaredienstverplichtingen, de toeslagen en de overige transmissiekosten, zullen blijven aangerekend worden op basis van de afgenomen kWh."

Zelf heb ik hierbij deze opmerkingen:
-op één kwartier piekverbruik per maand lijk mij nogal arbitrair. Ze zouden moeten nakijken of dit valt op een moment van algemeen hoog verbruik. Piekverbruik op het moment dat er teveel stroom is lijkt me geen probleem.
Tja zij bekijken het meer vanuit het netwerk. En ja je kan de stroom op zulke momenten goedkoper maken maar de prijs van den elktriek zelf is maar een klein deeltje van het plaatje.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 12 juni 2020, 09:29

Dus afhankelijk van de tarieven van dat capaciteitstarief zou het in de toekomst wel interessant kunnen worden om iets van batterij te voorzien. Zelfs zonder zonnepanelen kan je daarmee een buffer slagen tussen het net en je verbruik om die pieken af te vlakken.
Hmmm waar heb ik die laatste zin enkele maanden geleden nog gehoord ??? ;D

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 12 juni 2020, 09:50

JulusCesar schreef: ↑11 juni 2020, 21:30
-op één kwartier piekverbruik per maand lijk mij nogal arbitrair. Ze zouden moeten nakijken of dit valt op een moment van algemeen hoog verbruik. Piekverbruik op het moment dat er teveel stroom is lijkt me geen probleem.
Tja zij bekijken het meer vanuit het netwerk. En ja je kan de stroom op zulke momenten goedkoper maken maar de prijs van den elktriek zelf is maar een klein deeltje van het plaatje.
Is in elk geval al beter dan het eerder voorgestelde capaciteitstarief op basis van het aangesloten vermogen (amperage hoofdzekering). Piekverbruik kan je zelf wat beperken door niet gelijktijdig de grote verbruikers in te schakelen. Langs de andere kan is die ene hoogste kwartierpiek per maand weinig, je moet maar even onoplettend zijn en je zit in een hoog tarief, een kwartierpiek op dag basis zou veel eerlijker zijn. Wie elke dag een 8kW piek maakt moet niet beter af zijn dan één 10kW piek per maand.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 12 juni 2020, 09:54

anonymous schreef: ↑12 juni 2020, 09:29 Dus afhankelijk van de tarieven van dat capaciteitstarief zou het in de toekomst wel interessant kunnen worden om iets van batterij te voorzien. Zelfs zonder zonnepanelen kan je daarmee een buffer slagen tussen het net en je verbruik om die pieken af te vlakken.
Hmmm waar heb ik die laatste zin enkele maanden geleden nog gehoord ??? ;D
Als je in dergelijke zaken moet gaan investeren en alsnog met een dikke factuur zit zal het op den duur interessant worden om off-line te gaan en zelf stroom te maken middels zonnepanelen en een aardgas generator.

merlina
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer merlina
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door merlina » 12 juni 2020, 10:04

vortex schreef: ↑12 juni 2020, 09:50
JulusCesar schreef: ↑11 juni 2020, 21:30
Is in elk geval al beter dan het eerder voorgestelde capaciteitstarief op basis van het aangesloten vermogen (amperage hoofdzekering). Piekverbruik kan je zelf wat beperken door niet gelijktijdig de grote verbruikers in te schakelen. Langs de andere kan is die ene hoogste kwartierpiek per maand weinig, je moet maar even onoplettend zijn en je zit in een hoog tarief, een kwartierpiek op dag basis zou veel eerlijker zijn. Wie elke dag een 8kW piek maakt moet niet beter af zijn dan één 10kW piek per maand.
Je geeft eens een feestje en je hebt al prijs, meestal staan de kookplaten en de oven aan, nog wat lichten en wat muziek, de vaatwas enz. En wat met iemand die nu zeer weinig verbruikt, daar zal de factuur waarschijnlijk duurder worden.
Als ik gewoon kookt gebruik ik meestal 3 kookplaten dus de kwartierpiek zal al aanzienlijk zijn alleen al met koken alleen.

JulusCesar
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JulusCesar
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JulusCesar » 12 juni 2020, 14:38

Dacht dat er wel systemen bestonden om jouw piek af te vlakken; bv in sommige landen waar je maar een kleine hoeveelheid stroom kan krijgen. Zo valt niet voortdurend jouw hoofdzekering uit
Deze gaan dan apparaten tijdelijk uiteschekelen om voorrang te geven aan andere.

Batterij als oplossing; tja dan zal het de meest vervuilende lion type moeten zijn; Deze kan pieken leveren zoals nodig bij wagens. De zoutwaterbatterij niet.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 12 juni 2020, 14:44

Puur om de 2e verblijvers ook nog wat meer te rollen.
Je komt aan in je koud appartement, building met 30 appartementen waar pakweg 3 appartementen op dat moment bezet zijn.
Je zet je elektrische verwarmingen aan, je boiler gaat aan en je maakt je koffie.
Piekverbruik van 15kw? Reken maar eens uit wat ze weer kunnen verdienen op de middenklasse.

Nuja eer dat ze die belasting kunnen heffen moet iedereen een nieuwe meter hebben. Succes ermee, kan nog een jaar of 15 duren.

JulusCesar
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JulusCesar
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JulusCesar » 12 juni 2020, 15:04

Alle begrip voor jouw standpunt maar anderzijds betaal ik op dit moment ook solidair mee aan de aansluitingskosten en openbare infrastructuur van jouw 2de verblijf.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 12 juni 2020, 15:16

JulusCesar schreef: ↑12 juni 2020, 14:38 Batterij als oplossing; tja dan zal het de meest vervuilende lion type moeten zijn; Deze kan pieken leveren zoals nodig bij wagens. De zoutwaterbatterij niet.
Er zijn nu al LiFePO4 batterijen op de markt.
Zoutwaterbatterijen zijn te zwaar en omvangrijk. Zullen worden ingehaald door de voordelen van de solid state betterijen waar ook minder zeldzame en schadelijke (waaronder kobalt) stoffen nodig zijn.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 12 juni 2020, 15:19

Maar welke kosten zijn er?
Bij een nieuwbouw passeert de netbeheerder dik langs de kassa. Bij verkavelingen en aansluitingen reken ze gemakkelijk duizenden euro's aan.
We betalen per jaar vaste rechten en vergoedingen zoals iedereen. Alleen zij er voor 2e verblijven geen verminderingen omdat we daar zelf niet wonen.
Een vergoeding voor het gebruik van het net. Dat is zoiets nieuws dat enkele jaren geleden gewoon nog niet bestond. Het is ook niet zo dat het net meer gaat slijten als er veel verbruik is in 1 woning. Integendeel.
Ochja moest dat er ooit doorkomen, dan gaat het misschien interessanter worden om voor 1 building 1 meter te vragen.
Bij nieuwbouw dan hé. Je vraagt 1 meter, samen zonnenpanelen oost-west-zuid + samen warmte pompen voor water en cv. Voor individueel gebruik dan decompteurs. Dat zullen ze dan wel weer gaan verbieden onder het mom 'dat brengt ons te weinig op'.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 12 juni 2020, 15:28

vortex schreef: ↑12 juni 2020, 09:50 Wie elke dag een 8kW piek maakt moet niet beter af zijn dan één 10kW piek per maand.
Dat is zo vanuit het standpunt van de consument.
Maar niet vanuit het standpunt van de netwerkbeheerder.
De overheid heeft zoveel mogelijk consumenten trachten over te halen om de transitie naar elektriciteit te maken (zonnepanelen, wzrmtepompen, elektrisch koken,.....). Met als gevolg dat het elektriciteitsnet steeds moeilijker in evenwicht te houden is. Een elektriciteitsnet kan geen energie opslaan. Produktie en afname moeten dus steeds in evenwicht zijn.
Vergeet niet dat zonnepanelen ook voor een onevenwichtig net zorgen. En prosumenten nog meer. In de zomer pompen ze massaal overschotten elektriciteit op he tnet waar geen vraag naar is. In de winter vragen ze veel capaciteit van het net zonder zelf voldoende bij te dragen aan de prokuktie.
Dan moet je als netbeheerder ofwel investeren in het verzwaren van de netten en externe opslagcapaciteit of vlug modulerende hulpcentrales ofwel de investering afschuiven op de consument door er alles aan te doen om piekverbruiken (die voor onevenwichten zorgen) af te vlakken. Vandaar o.a. een capaciteitstarief.
Hoe dat er uiteindelijk precies zal uitzien is nog niet geweten. Welke tarieven er aan die pieken gekoppeld gaan worden al helemaal niet.

Gelukkig is het huidige voorstel inzake één kwartieruurpiek per maand al een vooruitgang. Het vorige voorstel was een facturatie op basis van de hoogste kwartieruurpiek tussen twee meteropnames. In normale gevallen dus over de periode van een jaar.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

620 berichten
  • Pagina 3 van 42
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 42
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy