Tesla cash 5,3 B
TIP
Tesla cash 5,3 B
Er is iets dat ik aan Tesla niet begrijp, volgens de 3Q 2019- resultaten heeft het 5,3 B in cash staan.
Als ik naar de voorgaande jaren kijk (marketscreener), lees ik dat Tesla jarenlang een zwaar negatief free cashflow had.
De leverage staat ook hoog.
Hoe kan het dat er zoveel in cash staat? Boekhoudkundige truc?
Als ik naar de voorgaande jaren kijk (marketscreener), lees ik dat Tesla jarenlang een zwaar negatief free cashflow had.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Re: Tesla cash 5,3 B
Die upfront betalingen voor model 3? Maar nooit 5B..
In de highlights van het kwartaalverslag 3Q '19 lees je dat de cash is gegroeid tot 5,3 B.
Het is voor mij een grote vraagteken hoe Tesla aan dit bedrag komt...
Q3 results => https://ir.tesla.com/static-files/47313 ... 61bce15da4
Hierop staat dat Tesla op 30 sept '19 een schuld heeft van 25,313 M USD heeft. (zie pag 24)
https://ir.tesla.com/static-files/47313 ... 61bce15da4
In het rapport van investopedia (18 sept '19) staat dat er een langetermijnschuld is van 9,4 B
In obligaties...ik neem aan dat deze schulden niet in de "boekhouding" wordt genoteerd vermits er een verschil is tussen hetgeen ik in het rapport van Tesla lees en wat in andere analistenwebsites staat?
https://www.investopedia.com/articles/m ... s-tsla.asp
25B in schulden. Daar zal die 9,4B wel een deel van zijn niet? Je mag niet zomaar schulden niet opnemen in je boekhouding.
-
anonymous9
Ze hebben eerder in 2019 miljarden aan schulden uitgegeven. Dat geld verdwijnt niet hé, dat komt binnen als cash, en verklaart de hogere cash positie (aangezien er meer geleend werd dan aan schulden terugbetaald).
Ge moet het dikwijls echt niet ver zoeken hoor.
Ge moet het dikwijls echt niet ver zoeken hoor.
Ignition, gelijk heb je, ik had moeten zien dat 25,000 M USD zelfde is als 25 B USD.
Poldermol, ook jou moet ik gelijk geven, ik had niet zo ver moeten zoeken!
Bedankt voor jullie bijdrage, ik ben al een pak slimmer geworden!
Poldermol, ook jou moet ik gelijk geven, ik had niet zo ver moeten zoeken!
Bedankt voor jullie bijdrage, ik ben al een pak slimmer geworden!
Bij de schuld zitten wel heel wat convertible bonds (aan $350) dat is niet veraf en zou de schulden een stuk reduceren (maar wel het aantal aandelen vergroten). Zou ook wat verkoopdruk kunnen realiseren maar wel de leverage een stuk verlagen.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Is dat niet de volledig onlangs afgesloten en aangesproken chinese kredietfaciliteit volgens reuters.Georg schreef: ↑10 januari 2020, 20:58 Er is iets dat ik aan Tesla niet begrijp, volgens de 3Q 2019- resultaten heeft het 5,3 B in cash staan.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Tja, sensatie verkoopt.Spruitekop schreef: ↑16 januari 2020, 15:05 Tesla Plunges After Morgan Stanley Cuts To Sell, California Registrations Plummet 47%
Ik stel vast dat Tesla -3,64% staat vandaag.
Wetende dat ze sinds hun bottom-low in juni met 182% gestegen zijn lijkt me dat een 'non-event'.
Edit: dat het aantal verkopen eerst piekt en daarna daalt lijkt me logisch als een fiscaal voordeel uitdooft (zie woonbonus). Dat betekent niet dat de verkoop erna niet terug herneemt.
-
anonymous9
Natuurlijk niet, die kredietfaciliteit werd pas afgesloten 3 maanden na de laatste gepubliceerde financiële verslagen.Tycoon schreef: ↑11 januari 2020, 15:21Is dat niet de volledig onlangs afgesloten en aangesproken chinese kredietfaciliteit volgens reuters.Georg schreef: ↑10 januari 2020, 20:58 Er is iets dat ik aan Tesla niet begrijp, volgens de 3Q 2019- resultaten heeft het 5,3 B in cash staan.
Ze hebben een capital raise;dùv een obligatielening van 1.5 milliard us$ en 700m+ us$ extra stock, gedaan in mei 2019, na een jaar lang geweigerd te hebben , om een capital raise te doen.Georg schreef: ↑10 januari 2020, 20:58 Er is iets dat ik aan Tesla niet begrijp, volgens de 3Q 2019- resultaten heeft het 5,3 B in cash staan.
https://electrek.co/2019/05/02/tesla-ts ... cap-raise/