Tesla Motors
TIP
Re: Tesla Motors
Ik ben toch niet van plan om ze kortelings buiten te zwieren, hoor!
De trein dendert mooi verder
Tesla is meer dan hun sexy modelen, ben benieuwd wat de cyber truck gaat doen en hun semi en hun roadster en de batterijen en zonnepanelen business.
De trein dendert mooi verder
Tesla is meer dan hun sexy modelen, ben benieuwd wat de cyber truck gaat doen en hun semi en hun roadster en de batterijen en zonnepanelen business.
Vandaag nemen ze Tesla op in de S&P500, zeer benieuwd wat de koers gaat doen vandaag en aan welk volume!
-
anonymous
Tesla werd vrijdag aan de slotkoers van vrijdag aangekocht door fondsen en index trackers. Vandaar de uitschieter op het einde van de handelsdag. De opname is dus al gebeurd vanuit dat standpunt.
Nabeurs is Tesla trouwens gedaald met 2,5 %.
Tesla is een zeer volatiel aandeel dat dit jaar al enorm gestegen is. De volumes in Tesla gaan dus hoog blijven, met grote schommelingen, en dat zal enige impact op de S&P 500 hebben, maar ook weer niet dramatisch veel.
Ik geef toe, de aankoop mijn een hoopje Tesla aandelen was eerder gestuurd door het kwijlen en jammeren over het feit dat ik ze al veel eerder had moeten kopen en ik zodoende al heel veel had gemist!
Maar ja wat wil je, expert advies is zeer duidelijk, iedereen is heel duidelijk dat het allemaal te duur is en veel opgepompte lucht is en het zal niet blijven duren en de kwaliteit van de auto's zijn slecht en Elon is een lul en K/W verhouding is fucked up en winst uit het verleden is geen garantie voor winst in de toekomst en er zitten slangen te paren in de bossen van Berlijn en ....
Maar toch dacht ik! Fuck it, ik koop ze gewoon toch ... en kijk zit al bijna 50% winst op een paar maand, dankzij dit aandeel is 2020 beter geëindigd en zijn we al weer goed begonnen.
Man daar kan ik toch van genieten
Maar ja wat wil je, expert advies is zeer duidelijk, iedereen is heel duidelijk dat het allemaal te duur is en veel opgepompte lucht is en het zal niet blijven duren en de kwaliteit van de auto's zijn slecht en Elon is een lul en K/W verhouding is fucked up en winst uit het verleden is geen garantie voor winst in de toekomst en er zitten slangen te paren in de bossen van Berlijn en ....
Maar toch dacht ik! Fuck it, ik koop ze gewoon toch ... en kijk zit al bijna 50% winst op een paar maand, dankzij dit aandeel is 2020 beter geëindigd en zijn we al weer goed begonnen.
Man daar kan ik toch van genieten
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

In Noorwegen verliest Tesla de eerste plaats maar de markt boomt er.
Electric-car sales jumped to a record 54% of all new-vehicle sales in Norway last year, but Tesla’s Model 3 lost its place as the country’s bestselling vehicle despite a late surge.
It is the first time a country has recorded more sales of electric cars than those powered by petrol, diesel and hybrid engines over an entire year.
The Norwegian government plans to ban the sale of petrol and diesel cars by 2025, and has used incentives and tax breaks in recent years to encourage an electric-car boom.
Battery-electric vehicles (BEVs) made up 54.3% of new passenger-car sales in 2020, up from 42% in 2019, according to figures published by the Norwegian Road Federation (OFV) on Tuesday.
December was a bumper month for car sales in the Nordic country — the best on record — as more than 20,000 new vehicles were registered. Of these, 66.7% were electric vehicles and 4,232 were Tesla Model 3s — more than 20% of all vehicle sales in the month.
Read: Tesla gets big boost over plans for first European factory
However, Tesla’s TSLA, 8.03% popular midsize model — the bestselling car in Norway in 2019 — fell to second place in 2020, losing out to Volkswagen’s VOW, -1.81% Audi e-tron with Volkswagen’s ID.3 in third.
Electric-car sales jumped to a record 54% of all new-vehicle sales in Norway last year, but Tesla’s Model 3 lost its place as the country’s bestselling vehicle despite a late surge.
It is the first time a country has recorded more sales of electric cars than those powered by petrol, diesel and hybrid engines over an entire year.
The Norwegian government plans to ban the sale of petrol and diesel cars by 2025, and has used incentives and tax breaks in recent years to encourage an electric-car boom.
Battery-electric vehicles (BEVs) made up 54.3% of new passenger-car sales in 2020, up from 42% in 2019, according to figures published by the Norwegian Road Federation (OFV) on Tuesday.
December was a bumper month for car sales in the Nordic country — the best on record — as more than 20,000 new vehicles were registered. Of these, 66.7% were electric vehicles and 4,232 were Tesla Model 3s — more than 20% of all vehicle sales in the month.
Read: Tesla gets big boost over plans for first European factory
However, Tesla’s TSLA, 8.03% popular midsize model — the bestselling car in Norway in 2019 — fell to second place in 2020, losing out to Volkswagen’s VOW, -1.81% Audi e-tron with Volkswagen’s ID.3 in third.
Ik heb Tesla gelukkig in maart gekocht en heb vooral spijt dat ik niet meer gekocht heb.
Elon Musk is een zeer gedurfd, succesvol en visionair ondernemer. Hij waarschuwde overigens al lang geleden dat de koers van Tesla te hoog was opgelopen.
Elon Musk is een zeer gedurfd, succesvol en visionair ondernemer. Hij waarschuwde overigens al lang geleden dat de koers van Tesla te hoog was opgelopen.
Natuurlijk heb je Tesla in maart gekocht en dan nog juist voor de splitsing, wel raar dat je dit slechts eind november liet weten.
Gisteren was de K/W verhouding 1638, na vandaag 1767.
Het duurt dus duizend zevenhonderd zevenenzestig jaar vooraleer aan de huidige winstgevendheid de aankoopkost van het aandeel is terugverdiend. Dat is dus in het jaar 3788.
Het duurt dus duizend zevenhonderd zevenenzestig jaar vooraleer aan de huidige winstgevendheid de aankoopkost van het aandeel is terugverdiend. Dat is dus in het jaar 3788.
Naast Elon is de koers ook visionair, toch
Mocht Jezus vandaag leven en met zijn bedrijf Christ Inc. de wereld willen veranderen. Hij kan blijkbaar al water in wijn veranderen, hij maakt er helaas amper winst mee.
Vraag voor jou: koop je er aandelen van of niet?
Tesla is het rationele voorbij, de waarde zit elders. Je gelooft erin of niet. (ikzelf bezit geen Tesla aandelen, misschien zie ik ooit het licht
Zoals in mijn originele post, na mijn aankoop.
Aankoop was toen 100% opportunistisch, niet meer niet minder, je kan het ook gokken noemen.
Ik beleg voor 50% zeer defensief, 25% defensief, 24 offensief, 1% gokken
Dus zie het als speelgeld
Realiteit is wel dat dat speelgeld wel meer gaat opbrengen dan die 50%!!
Vandaar is het wel eens waard om zo eens een gokske te wagen.
No guts no glory
Aankoop was toen 100% opportunistisch, niet meer niet minder, je kan het ook gokken noemen.
Dus zie het als speelgeld
No guts no glory
Tesla aandeel is duidelijk veel te duur een prijs van 350 dollar zou normaal zijn en niet bijna 900 dollar ,dit gaat in de maand februari echt niet goed komen denk ik met grote daling tot gevolg denk ik.Jhn schreef: ↑9 januari 2021, 10:34 Zoals in mijn originele post, na mijn aankoop.
Dus zie het als speelgeld![]()
No guts no glory![]()
Voor de liefhebbers;
Tesla's Valuation is now a Bubble.
Sell-Side Analysts have helped inflate that Bubble.
Those with large Mark to Market Gains would be wise to sell.
https://seekingalpha.com/article/439772 ... me-to-sell
Tesla's Valuation is now a Bubble.
Sell-Side Analysts have helped inflate that Bubble.
Those with large Mark to Market Gains would be wise to sell.
https://seekingalpha.com/article/439772 ... me-to-sell
Lang getwijfeld om ze te kopen in 2017 en 2018 en 2019. Maar niet gekocht. Jammer voor mijn rendement maar heb er geen spijt van. Vond het aandeel te volatiel voor mijn gemoedsrust
paste niet in mijn persoonlijk profiel.
Zitten we in een algemene bubbel? Ik begin me stilaan de vraag te stellen. De prijs van Tesla is natuurlijk compleet van de pot gerukt. Maar dat was ook al zo aan veel lagere koersen. Voorspellen wanneer het barst is onmogelijk, maar barsten zal het.