Tesla stock split 1 naar 5 -> fiscale gevolgen
TIP
Re: Tesla stock split 1 naar 5 -> fiscale gevolgen
Bedankt voor de quote. Dit is dan ook letterlijk wat op de Tesla website te vinden is (en dat ik niet gelezen had)woodenhome schreef: ↑12 augustus 2020, 11:48 ''Tesla, Inc. (“Tesla”) announced today that the Board of Directors has approved and declared a five-for-one split of Tesla’s common stock in the form of a stock dividend to make stock ownership more accessible to employees and investors. Each stockholder of record on August 21, 2020 will receive a dividend of four additional shares of common stock for each then-held share, to be distributed after close of trading on August 28, 2020. Trading will begin on a stock split-adjusted basis on August 31, 2020.”
Ik hoop voor de Belgische investeerders dat het een ongelukkige verwoording is en dat de fiscus het zal interpreteren zoals bij b.v. Eurazeo waar ook een (naast het regulier) dividend uitbetaald wordt onder de vorm van een 21 voor 20 stock split.
Ik heb toch voor alle zekerheid (?) mijn broker gecontacteerd. Ik hou je op de hoogte (indien antwoord)
Das gewoon slecht verwoord op de Tesla site.
Menselijke error van die pippo da da bericht getypt heeft.
Een split en het woord dividend horen niet thuis bij elkaar.
Ge word totaal NIET betaald in welke vorm dan ook, uwe pizza word gewoon in kleiner stukskes gesneden.
Of ge nu 1 eurostuk hebt of 5 stuks van 20cent wa heeft dat in godsnaam met dividend te maken.
Relax
Menselijke error van die pippo da da bericht getypt heeft.
Een split en het woord dividend horen niet thuis bij elkaar.
Ge word totaal NIET betaald in welke vorm dan ook, uwe pizza word gewoon in kleiner stukskes gesneden.
Of ge nu 1 eurostuk hebt of 5 stuks van 20cent wa heeft dat in godsnaam met dividend te maken.
Relax
Die bewoording wordt niet alleen door Tesla gebruikt hoor.
Afwachten wat dit wil zeggen voor Belgische beleggers. Geld verliezen door taksen en transactiekosten bij verkoop en herkoop, of nog meer geld verliezen door RV. Geen zin in die twee.
Afwachten wat dit wil zeggen voor Belgische beleggers. Geld verliezen door taksen en transactiekosten bij verkoop en herkoop, of nog meer geld verliezen door RV. Geen zin in die twee.
Er zijn toch tal van Belgische bedrijven die splitsen?
Ik hoor nooit iemand klagen
Overlaatst nog WDP
Ja daar schrijf je het, Belgische bedrijven. Die houden rekening met frappatsen die particuliere Belgische beleggers kunnen tegenkomen.
De Tijd leest precies mee op dit forum. Die indruk heb ik toch als ik dit lees op hun website:
Bron: https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 45136.htmlVoor de Belgische belegger heeft de splitsing in principe geen nadelige fiscale gevolgen. Er wordt, in tegenstelling tot bij een spin-off of split-up, immers geen nieuw bedrijf gecreëerd. Er is in de regel geen roerende voorheffing verschuldigd. Al is het bij buitenlandse bedrijven altijd oppassen. In 2014 creërde Google via de aandelensplit een nieuwe aandelenklasse (zonder stemrecht), waardoor de fiscus dit als een uitkering zag.
TESLA dicht bij dubbele top zone.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb ook bevestiging van Binck dat er geen fiscale gevolgen zijn.
Reactie van het retracen omdat men de dubbele top gezien heeft.
Zie deze 15 minuten timeframe grafiek.
Ik heb er nog een paar gehouden. De rest weg wegens risicozone.
Als dit morgen over de weerstand zou gappen, heb ik er nog een paar waar ik een stop kan op zetten.
Terwijl de grote winst van 80% van de aandelen binnen is.
Dit is alleen voor swingtraders. Lange termijn beleggers hebben een langere tijdszone en blijven meestal tijdens de pullbacks zitten.
Zie deze 15 minuten timeframe grafiek.
Ik heb er nog een paar gehouden. De rest weg wegens risicozone.
Als dit morgen over de weerstand zou gappen, heb ik er nog een paar waar ik een stop kan op zetten.
Terwijl de grote winst van 80% van de aandelen binnen is.
Dit is alleen voor swingtraders. Lange termijn beleggers hebben een langere tijdszone en blijven meestal tijdens de pullbacks zitten.
Voor wie in tesla is geinterresseerd.
Dit is het beste tesla financiele youtube channel.
Tesla daily podcast.
rob maurer.
https://www.youtube.com/channel/UCgYkuL ... 3Eg/videos
Dit is het beste tesla financiele youtube channel.
Tesla daily podcast.
rob maurer.
https://www.youtube.com/channel/UCgYkuL ... 3Eg/videos
Vandaag raakte TSLA de oude weerstand van de dubbele top, die nu steun geworden is.
Na het overgappen van de dubbele top.
Is ook gewoon volatiel vandaag door het aanraken van de dubbele top op de S&P en de QQQ ook aan grote weerstand.
Deze zouden ook overgapt moeten worden.
Na het overgappen van de dubbele top.
Is ook gewoon volatiel vandaag door het aanraken van de dubbele top op de S&P en de QQQ ook aan grote weerstand.
Deze zouden ook overgapt moeten worden.
Moesten er nog mensen geïnteresseerd zijn om snel rijk te worden, het is de moment he!
Eigenlijk irrelevant omdat ik niet van plan ben Tesla-aandelen te kopen maar ik stel mij toch de vraag wat er gebeurt als je vandaag aandelen van Tesla koopt. De Tijd schrijft immers:
"Tesla splitst deze week zijn aandeel in vijf. Elke belegger die op 21 augustus aandelen van de producent van elektrische auto's bezat, ontvangt op 28 augustus nabeurs een dividend van vier extra aandelen per aandeel."
Iemand?
"Tesla splitst deze week zijn aandeel in vijf. Elke belegger die op 21 augustus aandelen van de producent van elektrische auto's bezat, ontvangt op 28 augustus nabeurs een dividend van vier extra aandelen per aandeel."
Iemand?
Kent er iemand een fonds waar veel tesla in zit?
Indirect in tesla zie ik wel zitten.
Indirect in tesla zie ik wel zitten.