tesla
TIP
-
anonymous8
Re: tesla
Musk was blij met het geld van de aandeelhouders maar vreest nu dat ze tesla kapotshorten. If you cant stand the heat stay out of the kitchen. Wellicht beseft hij wel hoe het gaat aflopen...
Even een aanvulling: mijn vorige comment ging over de tesla automotive.
Hun batterij divisie is in mijn mening wel een differentiator qua kennis/kwaliteit en bekendheid.
Als enkel die divisie ook een beursnotering had...
Ik zou eens in de jaarverslagen moeten uitzoeken hoe de verdelingen liggen tussen de diverse activiteiten van tesla.
Hun batterij divisie is in mijn mening wel een differentiator qua kennis/kwaliteit en bekendheid.
Als enkel die divisie ook een beursnotering had...
Ik zou eens in de jaarverslagen moeten uitzoeken hoe de verdelingen liggen tussen de diverse activiteiten van tesla.
Argov, ik praat dat zeker niet goed, vooral niet voor een bedrijf als Tesla, maar ik ben toch niet geheel verbaasd, en heb verschillende beschreven zaken ook al elders gezien. En dat komt lang niet altijd naar boven bij audits, daarvoor heb je verregaande medewerking/openheid van het relevante personeel nodig (niet (alleen) van het management, dat is zich zelden bewust van zulke technische "details").argov schreef: ↑28 augustus 2018, 15:14Ik heb al redelijk wat IT bedrijven van binnenuit kunnen bekijken (zij het van een veel kleiner formaat), en die waren stuk voor stuk beter uitgerust dan wat hier beschreven wordt, zelfs als slechts de helft waar zou zijn. Alle Tesla's laten draaien op één enkel datacenter? Een slecht afgestelde deployment pipeline (kan je bij veel bedrijven voor ontslagen worden)? Alle firmware ongeëncryptreerd (ook iets waar je op veel plaatsen voor ontslagen kan worden indien dit op productie belandt)? OpenSSL patchen zodat het expiry warnings negeert? En dat zijn nog maar enkele zaken die daar vermeld worden. Tesla is geen startupke meer hé (waar bovenstaande evenmin toegelaten zou zijn). Een deel zal opgelost worden/zijn bij de Model 3, maar zeker niet alles (firmware is altijd tricky om achteraf mee te beginnen prutsen).
Anyway, het is dé reden waarom ik sceptisch ben tov. allerlei "connected" appliances, van Smart TV's tot zelfrijdende auto's – zeker als ze hun functionaliteit niet autonoom/disconnected kunnen uitvoeren.
-
argov
- Full Member

- Contacteer:
Ik snap die scepsis wel hoor (ook al is het indirect deel van mijn job). Ik heb nu wel het geluk in een omgeving te kunnen werken waar het management en de architects rekening houden dat er problemen kunnen zijn. In principe moet er voor elke functionaliteit een methode geïmplementeerd worden voor noodscenario's (veiligheidsstop, unconnected verder werken of connecteren met back-upfaciliteiten) en komen 90% van de mogelijke problemen reeds boven water in de QA-fase (zowel in het bedrijf zelf als bij klanten). Ik verbaasde mij er over dat dit bij Tesla blijkbaar niet het geval is. Functies mogen breken, maar zorg wel dat je weet waarom en los het op.
off-topic: van de bovengenoemde redenen vind ik voor sommige instellingen/bedrijven het risico tot hacking ook belangrijk in het licht van gevaar van de rus hackers
Ik denk dat je niet wil weten hoeveel SPOF's veel bedrijven verzwijgen/onder de mat vegen – of zich er gewoon niet bewust van zijn.
Tja, een "shorter" is gewoon iemand die verkoopt wat hij eerder kocht, en zijn eerdere prijsinvloed daarmee ongedaan maakt.
Tesla lijkt me een typische hype / bubbel a la Lernout & Hauspie. Je ziet Tesla duizend keer meer op fora dan op straat.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Een shorter verkoopt eigenlijk aandelen die hij niet heeft, betaalt iemand anders een premie om zijn aandelen te lenen.
Op de dag dat hij de aandelen terug moet geven speculeert de shorter ze op de markt terug te kopen aan een lagere prijs.
Zolang shortposities "open" staan, moeten de shorters hun aandelen nog terugkopen op de vrije markt en geven ze dus het signaal dat ze lagere koersen verwachten.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Niet meer dan juist, je zou maar short gezeten hebben & je inleg verloren hebben door zijn 'funding secured' !
Musk moet aftreden als voorzitter van de raad van bestuur en zowel Musk als Tesla moeten 20 miljoen dollar boete betalen.
Musk blijft wel CEO.
Waarschijnlijk positieve reactie op de beurs op dit nieuws.
Musk blijft wel CEO.
Waarschijnlijk positieve reactie op de beurs op dit nieuws.
Heeft ook wel te maken met het nieuws dat ze 'bijna' winstgevend zijn.
Musk slaagt er toch in om nog altijd personeel te vinden dat net als hem 100 uur per week wil werken.
Musk slaagt er toch in om nog altijd personeel te vinden dat net als hem 100 uur per week wil werken.
Ik denk niet dat dit blijft duren. Andere automerken(Audi, Jaguar, BMW, Mercedes,...) hebben Tesla ingehaald (en voorbijgestoken). Ze beschikken bovendien over een wereldwijd verkoopnet. Misschien kan Tesla business blijven doen op andere markten dan de personenwagen.
Belca, zit jij in tesla? Ik dacht dat jij vooral aan value beleggen deed. De fundamentals van tesla lijken mij nu niet bepaald gezond. Ze blijven geld verslinden en het blijft allemaal speculatief met dat bedrijf. Goede ideëen hebben wil nog niet zeggen dat je het allemaal kan uitvoeren.
Mijn inziens had Tesla beter vanaf het begin hun technologie in licentie gegeven aan andere auto fabrikanten. Dus zelf focussen op de innovatie en anderen de massa productie laten doen. Win-win is vaak beter dan altijd in alles de beste te willen zijn. Ik vermoed dat het daar nu te laat voor is.
Vraag is hoever BMW en anderen effectief staan met al die tech zoals autonoom rijden etc.. Zitten zij al op hetzelfde niveau als Tesla. Las tijdje terug dat BMW nog volop in de onderzoeksfase zat dus met niet onmmiddelijk vuurwerk moest verwachten. Hoe zit dat dus met de concurrentie van Tesla? Kan iemand dat wat concreet maken?