tesla
TIP
Re: tesla
je weet toch waarom?
in holland hebben ze een systeen met bijtelling, maw op de aankoopprijs komt er nog een serieuze smak bij!
de hoeveelheid is gelinkt aan de vervuilingsfactor of zo.
typisch EVs scoren daar goed, lees zeer lage bijtelling.
maar dat voordelig regime gaat eindigen, daarmee dat ze daar nog eens snel snel willen van genieten.
doet mij denken aan de dieselbonus van 11 jaar geleden in Belgie
hier lees je er alles over, het is de moeite om de comments eens te lezen, dan wordt het je wel duidelijk
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -markt-op/
in holland hebben ze een systeen met bijtelling, maw op de aankoopprijs komt er nog een serieuze smak bij!
maar dat voordelig regime gaat eindigen, daarmee dat ze daar nog eens snel snel willen van genieten.
doet mij denken aan de dieselbonus van 11 jaar geleden in Belgie
hier lees je er alles over, het is de moeite om de comments eens te lezen, dan wordt het je wel duidelijk
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -markt-op/
Ik zie het :
Ik ben benieuwd hoelang dat ze blijft lukken.
Intussen slaagt Tesla er voorlopig nog wel in om het EV segment te blijven domineren.De model 3 is voor een EV zeker een goed product. Maar de reden om ervoor te kiezen boven een benzine- of dieselauto, is natuurlijk fiscaal gedreven.
Ik ben benieuwd hoelang dat ze blijft lukken.
die kleine 6000 tesla's in NL zijn leuk, maar voor een wereldwijde speler is dat natuurlijk peanuts.
model 3 gaan daar vlot over de toonbank, X en S veel minder en daar ligt meer winstmarge.
anyway, ik kijk regelmatig naar you tube filmkes gemaakt door van die tesla freaks, het software gedeelte van die auto's is werkelijk De Max!
eergisteren was er ene die de auto van zichzelf naar zich toe liet rijden ... OMG ... night rider in het echt ...
stiekem hoop ik dat Tesla een kleine stadsauto (type: ID3, leaf, ...) maakt, die wij als 2de auto kunnen gebruiken!
rijbereik hoeft maar 150 a 200 km te zijn
redelijke prijs ... dan zou ik toch wel eens gaan kijken in de toonzaal
model 3 gaan daar vlot over de toonbank, X en S veel minder en daar ligt meer winstmarge.
anyway, ik kijk regelmatig naar you tube filmkes gemaakt door van die tesla freaks, het software gedeelte van die auto's is werkelijk De Max!
eergisteren was er ene die de auto van zichzelf naar zich toe liet rijden ... OMG ... night rider in het echt ...
stiekem hoop ik dat Tesla een kleine stadsauto (type: ID3, leaf, ...) maakt, die wij als 2de auto kunnen gebruiken!
rijbereik hoeft maar 150 a 200 km te zijn
redelijke prijs ... dan zou ik toch wel eens gaan kijken in de toonzaal
Weet iemand hoeveel bebat bijdrage dat men moet betalen op een electrische wagen.
Er was wel nog ander goed nieuws : ze zouden eens in staat zijn geweest om 100.000 auto's per maand te leveren, wereldwijd.
Als daar geen gigantische terugroepacties van komen zal dat goed nieuws zijn.
Als daar geen gigantische terugroepacties van komen zal dat goed nieuws zijn.
Geen idee, maar bij de LIDL moet ge vijf dagen op voorhand bellen als ge er ene binnenbrengt. Dan bestellen ze een groter Bebat dooske..
Alles van electrische fietsen, steps enz. wordt bebat aangerekend. Maar nog geen factuur gezien waar dat bij een wagen wordt aangerekend. Nochtans, denk ik verplicht afzonderlijk te vermelden.
Juist, maar... Waarom zien we geen gelijkaardige stijging bij andere EVs? Jaguar iPace, Huyundai Kona, KIA Niro, Nissan Leaf, BMW i3, VW e-Golf, Mercedes B,...?Jhn schreef: ↑2 oktober 2019, 11:10 in holland hebben ze een systeen met bijtelling, maw op de aankoopprijs komt er nog een serieuze smak bij!
Geen.
En trouwens: wanneer de batterij van uw Tesla versleten is, is hij bijna even veel geld waard als toen hij nieuw was. De vrij dure grondstoffen zitten er immers nog altijd in en kunnen gerecycled worden. Net zoals je voor oud ijzer ook nog wat geld kunt krijgen, zal dat voor een electrische auto ook het geval zijn. Iets wat geld waard is lever je natuurlijk niet gratis in.
--EDIT mod: het is niet nodig een volledig bericht te quoten dat er net boven staat--
Hoogwaardig ??
Gewone batterij, niet meer van lood maar samen gesteld uit honderden grote AA batterijtjes.
Niets hoogwaardig aan.
De vrees is echter wanneer je een Tesla (buitenlands bedrijf) koopt en die krijgen een controle en die hebben dit niet aangerekend, kan men dan achterna een bijkomende factuur krijgen.
Reeds megemaakt met een verkeerd btw tarief.
Hoogwaardig ??
Gewone batterij, niet meer van lood maar samen gesteld uit honderden grote AA batterijtjes.
Niets hoogwaardig aan.
De vrees is echter wanneer je een Tesla (buitenlands bedrijf) koopt en die krijgen een controle en die hebben dit niet aangerekend, kan men dan achterna een bijkomende factuur krijgen.
Reeds megemaakt met een verkeerd btw tarief.
Juist, daarom gaf ik al aan dat Tesla er voorlopig nog wel in slaagt om het EV segment te blijven domineren.
Als het ze lukt om dat te blijven doen - en daarvoor moeten ze dan nog wel wat produktieprobleempjes oplossen - dan gaan ze een schitterende toekomst tegemoet.
flink omhoog geschoten door de cijfers van Q3. terecht of overpriced?