Testaankoop invest
TIP
Re: Testaankoop invest
Zowat alle fondsen hebben het sinds 2008 prachtig gedaan omdat ze in dat jaar allemaal gecrasht zijn. Als je een hele lage koers als referentie neemt verkrijg je natuurlijk heel mooie returns.
Zoals Al Fonds zegt moet je naar het jaarlijks gemiddeld rendement over een langere periode kijken. Op Morningstar vind je het rendement over de laatste 10 jaar. Dat is een goed criterium voor de kwaliteit van een fonds.
Zoals Al Fonds zegt moet je naar het jaarlijks gemiddeld rendement over een langere periode kijken. Op Morningstar vind je het rendement over de laatste 10 jaar. Dat is een goed criterium voor de kwaliteit van een fonds.
Laatst gewijzigd door Yaris op 10 september 2011, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Testaankoop invest
Da's eigenlijk geen uitleg die aarde aan de dijk brengt hé. Da's te vergelijken met iemand die in een forum over problemen met verkeersfiles komt vertellen dat hij nog nooit telaat is gekomen omdat... hij niet gaat werken.patrick1 schreef:Ter overweging
3 Wanneer een beursspecialist bij de bank, mij vandaag zegt hoe ik mijn geld moet beleggen, kan ik een glimlach niet onderdrukken.
Had ik mijn geld door hen laten beheren, zoals velen 'helaas' deden, vrees ik het ergste.
Ik beheer mijn geld liever zelf, met gezond boerenverstand. Spreid over verschillende banken, en speel deze met plezier tegen elkaar uit. Dikwijls met schitterende resulaten. Wat ik niet begrijp koop ik niet. Ik verdien geen schatten, toegegeven, maar heb nog nooit één Cent verloren.
Re: Testaankoop invest
Wel dat deed ik vroeger ook. Ik koos een bepaalde datum ( een hoog punt of een laag punt ) en ging dan kijken welke fondsen het goed hadden gedaan vanaf een laagste punt ( 01 04 2003 ) of welke fondsen weinig hadden verloren na een hoogste punt ( 01 06 2007 ). Een collega aan wie ik de cijfers toonde, gaf me als opmerking: "Door die datum te kiezen, kan je bijna op voorhand voorspellen welke fondsen er als beste gaan uitkomen". En als je de resultaten bekeek, dan moest je toegeven dat hij gelijk had.Yaris schreef:Zowat alle fondsen hebben het sinds 2008 prachtig gedaan omdat ze in dat jaar allemaal gecrasht zijn. Als je een hele lage koers als referentie neemt verkrijg je natuurlijk heel mooie returns.
Zoals Al Fonds zegt moet je naar het jaarlijks gemiddeld rendement over een langere periode kijken. Op Morningstar vind je het rendement over de laatste 10 jaar. Dat is een goed criterium voor de kwaliteit van een fonds.
Toen ben ik op het idee gekomen om de rendementen te berekenen over een reeks periodes van 3 jaar, 5 jaar, zelfs 7,5 jaar en 10 jaar ( als dat al mogelijk is ). Telkens startend vanaf verschillende datums...
Als je zo'n reeks resultaten hebt, dan kan je zien wat je gemiddeld ( zonder garantie natuurlijk ) mag verwachten van een fonds. Kan je ook zien wat een slecht resultaat zou kunnen zijn en wat het beste resultaat was. Je krijgt ook een duidelijk beeld over de volatiliteit van een fonds ( hoever ligen de resultaten uit mekaar). Door de verschillende periodes naast mekaar te zetten, krijg je ook een duidelijk beeld over de tijdshorizon die een fonds nodig heeft om een degelijk rendement op te leveren. Je merkt ook met welke fondsen je alleen maar geld verliest.
Sinds ik die cijfers gebruik voor mijn fondsenkeuze heb ik goede resultaten.
Re: Testaankoop invest
Gebruik je daar speciale software voor, Al Fonds, of doe je het in Excel? En waar haal je de gegevens vandaan? Ik kan me niet voorstellen dat je dagelijks de waarden van alle fondsen manueel ingeeft.
Re: Testaankoop invest
Inderdaad, niet dagelijks want dan zou ik niks anders meer kunnen doen.Yaris schreef:Gebruik je daar speciale software voor, Al Fonds, of doe je het in Excel? En waar haal je de gegevens vandaan? Ik kan me niet voorstellen dat je dagelijks de waarden van alle fondsen manueel ingeeft.
In noteer ze elke 1ste van de maand en elke 16de in een Excelbestandje dat ondertussen een bestand is geworden. Zo hou ik ook met datzelfde bestand mijn eigen portefeuille in de gaten.
Al die reeksen cijfers en gemiddelden bereken ik elk kwartaal ( omdat het over reeksen resultaten gaat is het niet nodig om dat elke 14 dagen te doen ).
Omdat ik steeds meer vragen kreeg om een kopie van al die resultaten door te sturen, heb ik daar enkele maanden geleden een prijs op geplakt. Voor 21,78 euro ( BTW inbegrepen ) bezorg ik je heel dat overzicht in excel zodat je zelf selecties kan maken à volonté: maar wacht tot na 1 oktober dan heb je ze "vers van de pers". Een investering die je zelfs niet elk kwartaal moet doen want door het feit dat het over reeksen cijfers en gemiddelden gaat, blijven ze meerdere maanden bruikbaar.
Re: Testaankoop invest
Ja inderdaad : maar TA heeft óók zijn leden tijdig aangemaand tot voorzichtigheid hoor !koala schreef:Dat de kans heel groot was dat Kaupthing zou omvallen, was algemeen en ruimschoots voordien geweten.Nefertari schreef: Ik wil nu niet moeilijk gaan doen, maar kent u misschien iemand die vorige-, de huidige- crash, en/of de val van Kaupthing wél heeft zien aankomen ?
Bvb. dit artikel is van meer dan een half jaar vooraf:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=R21Q1BER" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook in dit artikel stond Kaupthing helemaal bovenaan de lijst van banken met meeste kans op omvallen ter wereld:
http://www.moneyweek.com/personal-finan ... iest-banks" onclick="window.open(this.href);return false;
Van de Belgische beleggingsbladen was er een tweetal die de krediet crisis hebben zien aankomen, nl. Inside Beleggen en Analyse.
Ik reageerde hier alleen op omdat ik niet kan begrijpen waarom er altijd zo negatief gedaan wordt over TA.
Voor de rest doet het niet terzake : ik geloof in geen enkele voorspelling.
Re: Testaankoop invest
Testaankoop doet wel zijn best, maar ik vind dat men er ook kritiek op mag geven.
Als ze je een abonnement van testaankoop proberen aan te smeren doen ze dat soms op een niet al te zuivere manier, net zoals sommige andere bedrijven dat proberen
- met lokartikelen " wegwerp" cd-spelers die er soms al na 30 seconden de brui aan geven
- domicilieringen laten starten zonder dat je ooit je handtekening tot toestemming van domiciliering hebt moeten zetten
( buiten testaankoop ken ik geen enkele organisatie die dat kan gedaan krijgen om zo een domiciliering te laten startn, en testaankoop moet dan het goede voorbeeld geven )
Het bestaan van Test-Aankoop zal zeker wel zijn nut hebben voor de consumenten, maar men moet als consument ook "heilige huisjes' moeten kunnen intrappen, zelfs als het tegen testaankoop is.
Als ze je een abonnement van testaankoop proberen aan te smeren doen ze dat soms op een niet al te zuivere manier, net zoals sommige andere bedrijven dat proberen
- met lokartikelen " wegwerp" cd-spelers die er soms al na 30 seconden de brui aan geven
- domicilieringen laten starten zonder dat je ooit je handtekening tot toestemming van domiciliering hebt moeten zetten
( buiten testaankoop ken ik geen enkele organisatie die dat kan gedaan krijgen om zo een domiciliering te laten startn, en testaankoop moet dan het goede voorbeeld geven )
Het bestaan van Test-Aankoop zal zeker wel zijn nut hebben voor de consumenten, maar men moet als consument ook "heilige huisjes' moeten kunnen intrappen, zelfs als het tegen testaankoop is.
Re: Testaankoop invest
paul schreef:Testaankoop doet wel zijn best, maar ik vind dat men er ook kritiek op mag geven.
Als ze je een abonnement van testaankoop proberen aan te smeren doen ze dat soms op een niet al te zuivere manier, net zoals sommige andere bedrijven dat proberen
- met lokartikelen " wegwerp" cd-spelers die er soms al na 30 seconden de brui aan geven
- domicilieringen laten starten zonder dat je ooit je handtekening tot toestemming van domiciliering hebt moeten zetten
( buiten testaankoop ken ik geen enkele organisatie die dat kan gedaan krijgen om zo een domiciliering te laten startn, en testaankoop moet dan het goede voorbeeld geven )
Het bestaan van Test-Aankoop zal zeker wel zijn nut hebben voor de consumenten, maar men moet als consument ook "heilige huisjes' moeten kunnen intrappen, zelfs als het tegen testaankoop is.
Wel grappig. Bij mij was het een soort i-pod (niet van apple) dat 2 minuten werkt na 24u te hebben opgeladen
Re: Testaankoop invest
Zie je wel, ze hebben je al meteen in 't zak gezet. Als hun beleggingsadviezen even waardevol zijn als hun cadeaus ...
Re: Testaankoop invest
TA springt op elke kar waar geld mee te verdienen is.Yaris schreef:Zie je wel, ze hebben je al meteen in 't zak gezet. Als hun beleggingsadviezen even waardevol zijn als hun cadeaus ...
Zelfs L&H hebben ze gebruikt om leden te werven. Wetende dat er nooit 1 frank/euro kon gerecupereerd worden, boden ze de slachtoffers "hulp" aan INDIEN ze zich een abonnement lieten aansmeren.
Veel schaamte hebben ze daar blijkbaar niet.
Re: Testaankoop invest
Test Aankoop is mijns inziens een overbodig medium geworden. In het pre-internettijdperk waren hun tijdschriften en testen de enige voor het grote publiek beschikbare neutrale en objectieve bron van informatie om produkten met elkaar te vergelijken. Maar nu vind je op internet voor zowat elk produkt op de markt talloze reviews en sites en kun je er op diverse fora over discussiëren en gebruikerservaringen delen. De gespecialiseerde sites geven veel meer en betere informatie want Test Aankoop kan onmogelijk van alle markten thuis zijn. Zo ook met de financiële tips die ze aanbieden.
Re: Testaankoop invest
Wat doet die "tak-23" in de link?Al Fonds schreef:Ik heb nooit een abonnement gehad op Test Aankoop Invest. Vroeger wel gehad op Test Aankoop Geld en Beleggen. Ik vond toen dat hun studies nooit diep genoeg gingen als het over onderwerpen ging waar ik iets van af wist. Op het moment dat het ging interessant worden, gingen ze niet meer verder...
Over Invest kan ik me dus niet uitspreken maar als je je abonneert op alle beleggingsblaadjes dan ga je aan je beleggingen geen winst meer maken maar enkel die blaadjes nog kunnen betalen.
Wees er wel van overtuigd dat niemand weet wat de toekomst gaat brengen. Voor fondsen hoef je geen uitgebreide verklaringen maar een selectie van top-fondsen en zulke selectie kan je vinden op meerdere plaatsen: gratis.
Voor vragen steeds tot uw dienst : goede fondsen kan je onder andere vinden op mijn blog: http://fondsenensicavs.skynetblogs.be/8-1-tak-23/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.



