Teveel betaald voor brandverzekering
-
spaarder007
- Newbie

- Contacteer:
Teveel betaald voor brandverzekering
Hallo, ik weet niet of dit het juiste subforum is, maar ik had graag jullie mening geweten over het volgende:
Bij aankoop van een nieuw huis werd voor een voorlopige brandverzekering betaald.
Nu bij de definitieve brandverzekering blijkt dat wij teveel hebben betaald. Het verschil krijgen wij echter niet terug gestort omdat het minder is dan 5 euro. Dit zijn we kwijt weet men ons te vertellen.
Is het normaal dat maatschappijen dit kleine verschil niet terugstoren?
Het gaat me niet om die 5 euro maar eerder om het principe. Ik denk als wij als gewone mens een paar euro te weinig zouden storten voor een verzekering, dat er 3 dagen later al een nieuwe afrekening in de bus zou steken.
Van banken zou ik toch een beetje correctheid verwachten. Of ben ik fout?
Bij aankoop van een nieuw huis werd voor een voorlopige brandverzekering betaald.
Nu bij de definitieve brandverzekering blijkt dat wij teveel hebben betaald. Het verschil krijgen wij echter niet terug gestort omdat het minder is dan 5 euro. Dit zijn we kwijt weet men ons te vertellen.
Het gaat me niet om die 5 euro maar eerder om het principe. Ik denk als wij als gewone mens een paar euro te weinig zouden storten voor een verzekering, dat er 3 dagen later al een nieuwe afrekening in de bus zou steken.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Teveel betaald voor brandverzekering
Het zou kunnen dat men voor de terugstorting en administratieve kost aanrekent van 5€ en daarmee geen terugstortingen doet van 5€ of minder.
De algemene voorwaarden al eens gelezen?
De algemene voorwaarden al eens gelezen?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
CORRECT OF FOUTspaarder007 schreef:Hallo, ik weet niet of dit het juiste subforum is, maar ik had graag jullie mening geweten over het volgende:
denkt ge dat dat de enige zijn
denk dat de meesten onder ons meer centjes laten liggen door halsstarrig aan vaste gewoonten vast te houden.
Estate Guru believer.
@Platin
Het is een klein bedrag, maar correct is correct.
Als je 5€ een futiliteit vindt, mag je het (of een veelvoud ervan) storten op mijn rekening. Ik pm het je wel indien gewenst.
@Spaarder007
Ik vrees dat je die 5€ kwijt bent, het enige waar je nu nog enigzins je gram kan uit halen is de bank bij naam noemen.
Name and shame op het internet en misschien wijzigen ze hun praktijken in de toekomst.
Het is een klein bedrag, maar correct is correct.
Als je 5€ een futiliteit vindt, mag je het (of een veelvoud ervan) storten op mijn rekening. Ik pm het je wel indien gewenst.
@Spaarder007
Ik vrees dat je die 5€ kwijt bent, het enige waar je nu nog enigzins je gram kan uit halen is de bank bij naam noemen.
Name and shame op het internet en misschien wijzigen ze hun praktijken in de toekomst.
[quote="TNTim"]@Platin
GRAAG REACTIE
op die vaste gewoonte's ,
die meer dan die 5 € kosten en waarop nu moord en brand wordt geschreeuwd.
dat iets correct moet zijn volledig met oke.
maar die andere vaste gewoonte's he die veel kosten daar leest men heel weinig over.
GRAAG REACTIE
op die vaste gewoonte's ,
die meer dan die 5 € kosten en waarop nu moord en brand wordt geschreeuwd.
dat iets correct moet zijn volledig met oke.
maar die andere vaste gewoonte's he die veel kosten daar leest men heel weinig over.
Estate Guru believer.
Normaal gezien verrekenen ze dat met de volgende betaling( allez veel maatschappijen toch).
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
Er zijn maatschappijen die dit niet doen. En dit werkt wel degelijk in twee richtingen.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Eerst een officiële klacht indienen bij de maatschappij zelf en nadien eventueel bij de ombudsman van de verzekeringen http://www.ombudsman.as/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt volledig.nuyttie schreef:Er zijn maatschappijen die dit niet doen. En dit werkt wel degelijk in twee richtingen.
Normaal heb je poliskosten bij wijziging van de polis ( kostprijs afhankelijk van maatschappij tot maatschappij)
Deze vallen ook vaak weg indien er geen bijpremie wordt aangerekend.
Het is dus zoals nuyttie zegt, in twee richtingen.