The Character Group plc (CCT)
TIP
The Character Group plc (CCT)
Uit mijn screener kwam er gisteren The Character Group uit (Londen). Blijkt dat ik thuis heel wat speelgoed van hen liggen heb: Minecraft, Peppa Pig, Brandweerman Sam,... Blijkbaar hebben ze ook net de rechten verkregen om Pokémon speelgoed te vervaardigen, vandaag schiet de koers 5% omhoog...
Zoals steeds in mijn favoriete aandelen mik ik op aandelen met een maagdelijke balans. De werkkapitaalratio is 2,27, OK dus. Geen lange termijnschuld, enkel een zeer beperkte kortlopende schuld (3,3M£ met 22M£ in kas). De cash die het bedrijf genereert (en die is niet min) kan dus allemaal naar de aandeelhouders gaan. Ten eerste in 3,3% brutodividend, ten tweede in het elimineren van een aantal aandeeltjes (3,7% verleden jaar).
De cash die gegenereerd wordt is niet min, maar helaas niet stabiel. Verleden jaar was het 26,5p per aandeel, in 2015 69,1p, in 2014 dan weer 22,3p. In 2016 een CROIC van 32%, 2015 36%, 3y gemiddelde is 28%.
Een korte DCF in drie scenario's:
1) Kasstroom van 2016 als basis: Marktkap van 90M£, neerwaarts potentieel van 16%
2) Kasstroom gemiddeld van de laatste drie jaar: Marktkap van 129M£, opwaarts potentieel van 20%
3) Kasstroom van 2015 wordt de norm voor de verdere ontplooiing: MK van 198Mµ, opwaarts potentieel van 85%
Lijkt mij interessant, iemand ideetjes?
Zoals steeds in mijn favoriete aandelen mik ik op aandelen met een maagdelijke balans. De werkkapitaalratio is 2,27, OK dus. Geen lange termijnschuld, enkel een zeer beperkte kortlopende schuld (3,3M£ met 22M£ in kas). De cash die het bedrijf genereert (en die is niet min) kan dus allemaal naar de aandeelhouders gaan. Ten eerste in 3,3% brutodividend, ten tweede in het elimineren van een aantal aandeeltjes (3,7% verleden jaar).
De cash die gegenereerd wordt is niet min, maar helaas niet stabiel. Verleden jaar was het 26,5p per aandeel, in 2015 69,1p, in 2014 dan weer 22,3p. In 2016 een CROIC van 32%, 2015 36%, 3y gemiddelde is 28%.
Een korte DCF in drie scenario's:
1) Kasstroom van 2016 als basis: Marktkap van 90M£, neerwaarts potentieel van 16%
2) Kasstroom gemiddeld van de laatste drie jaar: Marktkap van 129M£, opwaarts potentieel van 20%
3) Kasstroom van 2015 wordt de norm voor de verdere ontplooiing: MK van 198Mµ, opwaarts potentieel van 85%
Lijkt mij interessant, iemand ideetjes?
Re: The Character Group plc (CCT)
En ja, ik weet dat kinderen tegenwoordig vooral pixels moeten hebben ipv echt speelgoed...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Snel even gekeken naar jaarrapport van 2016. Cashflows zijn niet stabiel genoeg voor mij.
Wat me opviel: 2016, 22% meer revenue, maar cashflow daalt toch van 69p per aandeel naar 26,5. Ligt deels aan handelsvorderingen die van 15 naar 25 mln gaan. Als dit effect tijdelijk is, zal dit voor FY17 een grotere cashflow genereren.
Ik zou ook de investments in intangible assets (2.2M) in rekening brengen voor de cashflows (weet niet of je dit hebt meegenomen), aangezien de afschrijving/waardevermindering op de intangible assets in 2015 2.4M bedroeg.
Het 2017 rapport zal er ook wel aankomen, aangezien hun boekjaar 31/8 eindigt.
Wat me opviel: 2016, 22% meer revenue, maar cashflow daalt toch van 69p per aandeel naar 26,5. Ligt deels aan handelsvorderingen die van 15 naar 25 mln gaan. Als dit effect tijdelijk is, zal dit voor FY17 een grotere cashflow genereren.
Ik zou ook de investments in intangible assets (2.2M) in rekening brengen voor de cashflows (weet niet of je dit hebt meegenomen), aangezien de afschrijving/waardevermindering op de intangible assets in 2015 2.4M bedroeg.
Het 2017 rapport zal er ook wel aankomen, aangezien hun boekjaar 31/8 eindigt.
Die stijgende handelsvorderingen is natuurlijk wel tricky.
Kan je zien als een soort voorraad die opstapelt, maar dan bij de klant ipv bij Character Group zelf.
Door wat soepelere betalingsvoorwaarden en acties aan te bieden 'duwen' ze product naar de klanten maar die zouden het wel 'pullen' moest de verkoop goed lopen. De handelsvorderingen komen nochtans wel bij de inkomsten van het boekjaar maar op de cashflow moet je wachten en het kan zeker een teken zijn van ofwel een vertragende verkoop ofwel management dat nog perse over een bepaalde lat wou springen dat boekjaar.
Kan je zien als een soort voorraad die opstapelt, maar dan bij de klant ipv bij Character Group zelf.
Door wat soepelere betalingsvoorwaarden en acties aan te bieden 'duwen' ze product naar de klanten maar die zouden het wel 'pullen' moest de verkoop goed lopen. De handelsvorderingen komen nochtans wel bij de inkomsten van het boekjaar maar op de cashflow moet je wachten en het kan zeker een teken zijn van ofwel een vertragende verkoop ofwel management dat nog perse over een bepaalde lat wou springen dat boekjaar.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Door het faillissement van Toys R Us krijgt het aandeel rake klappen. Het ging al een eindje in dalende lijn, maar nu er officieel een winstwaarschuwing is van The Character Group zelf, lijkt het aandeel in vrije val. 15% ging er vandaag af, 20% de voorbije maand.
Zoals altijd weer overdreven reacties. De kasstroom is altijd al een beetje volatiel geweest bij CCT. Dat TRU failliet is, wil ook niet zeggen dat mensen minder speelgoed gaan kopen. Enige gevaar zie ik dat bij verdere opgang van e-commerce deze CCT kan dwingen om zijn marge te verkleinen. Het aandeel kan een storm aan: nagenoeg geen schulden, een berg cash (+/-90p per aandeel, staat momenteel 380p). Ik ga de mensen nu niet gaan aanraden dit te kopen, maar ik ga wel mijn positie verdubbelen, we zitten nu op een niveau dat in het worst-case scenario break even betekent op 1 jaar.
Zoals altijd weer overdreven reacties. De kasstroom is altijd al een beetje volatiel geweest bij CCT. Dat TRU failliet is, wil ook niet zeggen dat mensen minder speelgoed gaan kopen. Enige gevaar zie ik dat bij verdere opgang van e-commerce deze CCT kan dwingen om zijn marge te verkleinen. Het aandeel kan een storm aan: nagenoeg geen schulden, een berg cash (+/-90p per aandeel, staat momenteel 380p). Ik ga de mensen nu niet gaan aanraden dit te kopen, maar ik ga wel mijn positie verdubbelen, we zitten nu op een niveau dat in het worst-case scenario break even betekent op 1 jaar.
Ze hebben precies ook een agressief inkoopprogramma lopen, waar ze vandaag al gebruik van hebben gemaakt. Op m'n to-do!
Rebounce van 7% tot nu toe... Ik twijfel om mijn limiet te verhogen...
Ziet er niet oninteressant uit. Kom toch al snel aan £6 per aandeel. Vrije kasstromen pas sinds 2014 echt hoog. Omzet steeg toen ook fors. Bedrijf koopt ook zeer agressief eigen aandelen in. In 2008 nog 44m aandelen, vandaag 21m. Ziet er wel zeer illiquide uit, toch voor ons kleine beleggertjes.
Hmmm... Order op 380p is niet uitgevoerd, nochtans is het aandeel gisteren gezakt tot 374p.
Die eikels van marktmakers weer?
Die eikels van marktmakers weer?
Of een heel klein volume op 380p en lager zodat jouw order niet in één stuk kon uitgevoerd worden?
Afhankelijk van je instellingen bij je broker is het mogelijk dat je deelorders niet aanvaardt.
Maar ik denk het niet want ik zie dat er een volume van meer dan 20.000 stuks op 376p is gepasseerd
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
anonymous9
Sinds oktober toch al 30% omhoog gegaan. Timing van Inversor kon niet beter!
helaas heb ik deze boot gemist
There’s a powerfull group of people out there that are secretely running the world. I’m talking ’bout the guys noone knows about, the guys that are invisible. The top 1% of the top 1%. The guys that play God without permission