Thermostatische douchekraan
Thermostatische douchekraan
Thermostaat vd douchekraan kapot. Lauw water.. Gaan zien voor een nieuwe 172 Euro. Termostaat is van het merk Hansgrohe.
Kan mij soms iemand aan iets goedkoper helpen? Of enige tips geven? Merci
Kan mij soms iemand aan iets goedkoper helpen? Of enige tips geven? Merci
Re: Thermostatische douchekraan
Al aan een ordinaire mengkraan gedacht?
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kan je deze niet laten repareren?
Mijn oude Grohe is ook 1 maal kapot gegaan, enkele jaren terug. Ik was toen net werken aan het doen ernaast. Die aannemer wist wat het was en heeft het onderdeel besteld en vervangen, kwam op een 20 EUR.
Ik heb eveneenk goede ervaring met zeer goedkope thermostatische kranen uit doe-het-zelf.
Mijn oude Grohe is ook 1 maal kapot gegaan, enkele jaren terug. Ik was toen net werken aan het doen ernaast. Die aannemer wist wat het was en heeft het onderdeel besteld en vervangen, kwam op een 20 EUR.
Ik heb eveneenk goede ervaring met zeer goedkope thermostatische kranen uit doe-het-zelf.
Misschien het binnenwerk eruithalen (dit is helemaal in koper)en meedoen naar een soort Brico, doe het zelf?? Zou ik daar eveneens hetzelfde vinden??
Sorry maar ben een vrouw en probeer (goedkoper) mijn plan te trekken...
Bij " Desco " in wijnegem gaan ze je zeker helpen om dat binnenstuk te vervangen. Is ne groothandel en je kan daar als particulier ook terecht.
Heb nog 1 liggen op mijn zolder 1 jaar gebruikt geweest dan douche vervangen door een cabine.
Denk dat ik meer materiaal liggen heb dan de Brico zelf
Denk dat ik meer materiaal liggen heb dan de Brico zelf

Toch even melden dat een thermostatische douchekraan en een doorstroom(boiler) niet samengaan.
Een tussentemperatuur kun je hier niet regelen.
Mannen kennen er evenweinig/veel van hoormiekatoen schreef:Misschien het binnenwerk eruithalen (dit is helemaal in koper)en meedoen naar een soort Brico, doe het zelf?? Zou ik daar eveneens hetzelfde vinden??
Ooit eens iets in de krant gelezen van een mannelijke handige harry die de waterleiding op de gasleiding probeerde aan te sluiten, gevolg heel de straat zonder gas en zonder water ( of minstens 1 van beiden )
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Hebben ze 70 jaar geleden ook al ergens gedaan met als gevolg: 6 miljoen doden.paul schreef:Ooit eens iets in de krant gelezen van een mannelijke handige harry die de waterleiding op de gasleiding probeerde aan te sluiten, gevolg heel de straat zonder gas en zonder water ( of minstens 1 van beiden )

Onlangs hetzelfde probleem gehad en 'k heb de th. kraan eraf gedraaid (na het dichtdraaien van de toevoerkranen) .
Vervolgens wat spoelen van de th. kraan.
Dan wat azijn in gieten, met de kraanknoppen dichtgedraaid vanzelfsprekend.
De azijn heeft dan een uurtje ingewerkt en vervolgens alle kranen (koud - warm - douche) nog eens geopend en gespoeld met azijn.
Om zeker te zijn dat er ook geen kalkbrokjes in de toevoerleiding zaten, heb ik de toevoerkranen eventjes geopend, zodat het water vanuit de muur in het bad gutste.
Uiteindelijk de thermostatische kraan terug opgedraaid met nieuwe teflonband en tot mijn verbazing werkt de thermostatische kraan nu weer naar behoren.
Ik vermoed dat er wat kalk op het bimetaal of op de kleppen zat.
Vervolgens wat spoelen van de th. kraan.
Dan wat azijn in gieten, met de kraanknoppen dichtgedraaid vanzelfsprekend.
De azijn heeft dan een uurtje ingewerkt en vervolgens alle kranen (koud - warm - douche) nog eens geopend en gespoeld met azijn.
Om zeker te zijn dat er ook geen kalkbrokjes in de toevoerleiding zaten, heb ik de toevoerkranen eventjes geopend, zodat het water vanuit de muur in het bad gutste.
Uiteindelijk de thermostatische kraan terug opgedraaid met nieuwe teflonband en tot mijn verbazing werkt de thermostatische kraan nu weer naar behoren.
Ik vermoed dat er wat kalk op het bimetaal of op de kleppen zat.
Ik hoop dat er geen terroristen meelezenSpruitekop schreef:Hebben ze 70 jaar geleden ook al ergens gedaan met als gevolg: 6 miljoen doden.paul schreef:Ooit eens iets in de krant gelezen van een mannelijke handige harry die de waterleiding op de gasleiding probeerde aan te sluiten, gevolg heel de straat zonder gas en zonder water ( of minstens 1 van beiden )
Kranen van Grohe zijn doorgaans eenvoudig te repareren. Op de website (zie: http://pro.hansgrohe.be/nl/4501.htm" onclick="window.open(this.href);return false;) is een uitgebreide technische bibliotheek beschikbaar van zowat alle kranen die ze ooit gemaakt hebben, inclusief onderdelenlijsten, explosietekeningen enz.
Daarmee zou zelfs iemand die niet bijster handig is aan de slag moeten kunnen.
Daarmee zou zelfs iemand die niet bijster handig is aan de slag moeten kunnen.
Wachten op de solden. De regering houdt er immers rekening mee nu. Zoniet zal je algemene koopkracht dalen.
In de Brico heb je soms van die aanbiedingen maar je moet geluh hebben natuurlijk.
Mijn keukenkraan was één jaar geleden kapot. In de Brico was er toen promotie: een Hansgrohe aan -50%.
Een week later terug aan de oude prijs.
En zoals eerder gezegd: draai de kraan er eens af en kijk hoeveel kalk er voor de filter is.
In de Brico heb je soms van die aanbiedingen maar je moet geluh hebben natuurlijk.
Mijn keukenkraan was één jaar geleden kapot. In de Brico was er toen promotie: een Hansgrohe aan -50%.
Een week later terug aan de oude prijs.
En zoals eerder gezegd: draai de kraan er eens af en kijk hoeveel kalk er voor de filter is.
Deze thread beantwoord dan nu ineens waarom ik nooit een warm bad kan doen stromen bij mij thuis op het appartement... Een slimmerik heeft weldegelijk een thermostatische kraan geplaatst, en tis natuurlijk op een doorstroomboiler.davido72 schreef:Toch even melden dat een thermostatische douchekraan en een doorstroom(boiler) niet samengaan.

Volgens technische dienst « Grohe » werken al hun thermosstatische kranen wel met doorstroom(boiler) mits een warm water productie gelijk of boven 18Kw/u.davido72 schreef:Toch even melden dat een thermostatische douchekraan en een doorstroom(boiler) niet samengaan.