TIG-waarden bij verkoop van gemengde fondsen
TIP
Re: TIG-waarden bij verkoop van gemengde fondsen
Heb je trouwens gedetailleerde berekening opgevraagd?
Dan weet je direct ook uw historiek van transacties
Geen idee ook hoe ze het berekenen als je meerdere aankopen en verkopen hebt.
Dan weet je direct ook uw historiek van transacties
Geen idee ook hoe ze het berekenen als je meerdere aankopen en verkopen hebt.
Beste el perro, de harde realiteit is dat MeDirect gewoon gestopt is met die TIS-waarden (of ze nu al of niet bestaan maakt niet uit). Waarom? Ik vermoed omdat dit hun enige moeite en wat geld kost. Andere banken/brokers werken er nog wel mee. Het is dus nog wel mogelijk. MeDirect heeft mij, als klant, hun veranderde strategie nooit gecommuniceerd en dat is toch wel essentiële info voor een belegger met fondsen, niet? Initieel legden ze de verantwoordelijkheid bij de wetgever. Die had zogezegd een wijziging i.v.m. die TIS-waarden ingevoerd. Toen ik dit kon weerleggen verontschuldigden ze zich voor die incorrecte informatie. MeDirect is heel professioneel bezig. Proficiat!el perro schreef: ↑16 mei 2023, 12:28 Ik denk wel dat broker TIS moet gebruiken als die bestaat, dus daarmee kan je naar ombudsfin stappen.
Of eis eerst nog eens bij Medirect de toepassing TIS, naar een "klachten" email adres van de broker
Bij zo een ombudsdienst dien je altijd eerst een njet gekregen hebben van bank
1 mogelijk probleem wel:
bestaat die TIS wel?
Als ik op website carmignac kijk
https://www.carmignac.be/nl_BE/ficale-simulator
kan je daar de TIS downloaden, maar die zit er maar in tot einde 2022
Het zou wel kunnen dat ze die maar 1x/jaar updaten
Dus misschien nog eens dubbel checken bij Deutsche Bank of ze die TIS hebben voor Carmignac Patrimoine in 2023
(of beter nog: vragen aan Carmignac)
Ik vermoed het wel, gezien de nogal ambigue formulering in de mail van MeDirect
* "Medirect past fallback methode toe" (voor alle fondsen blijkbaar). Hier lijkt het hun beslissing.
* "ligt volledig buiten onze macht": hier is het niet hun keuze
Als het effectief hun keuze is, is dit wel ZWAAR misleidende formulering!
Soit, dat is wat ik zou doen in uw plaats.
MeDirect kan het artikel over de meerwaardebelasting op mijnportefeuille.be in mijn account lezen. Trouwens ik heb MeDirect op 12 mei 2023 een pittige mail met vragen gestuurd. Hopelijk doen ze een ernstige poging om daarop te antwoorden.(zucht)
Evita,
EIS je in een mail de toepassing van TIS (en teruggave teveel betaalde belasting uiteraard)
En zet er bij dat je anders klacht indient.
Meer moet dat niet zijn.
Een mail met vragen volstaat niet, je moet duidelijk stellen wat wat je van hen verwacht.
En stuur die mail naar complaints@medirect.be (adres komt uit deze FAQ)
Als ze daar niet op ingaan -> ombudsfin
Of TIS nog bestaat voor Carmignac Patrimoine is van belang, omdat als TIS niet meer bestaat,
Als TIS niet meer bestaat, heb je ook niks om over te klagen uiteraard.
Maar ik ga er van uit dat TIS nog wel bestaat hoor. Alleen ben ik zelf niet 100% zeker. Ik heb natuurlijk uw communicatie van Deutsche Bank niet gezien.
Maar je kan dat toepassing TIS ook zo eisen hoor.
Als die TIS niet bestaat, zullen ze het u wel melden.
EIS je in een mail de toepassing van TIS (en teruggave teveel betaalde belasting uiteraard)
En zet er bij dat je anders klacht indient.
Meer moet dat niet zijn.
Een mail met vragen volstaat niet, je moet duidelijk stellen wat wat je van hen verwacht.
En stuur die mail naar complaints@medirect.be (adres komt uit deze FAQ)
Als ze daar niet op ingaan -> ombudsfin
Of TIS nog bestaat voor Carmignac Patrimoine is van belang, omdat als TIS niet meer bestaat,
Als TIS niet meer bestaat, heb je ook niks om over te klagen uiteraard.
Maar ik ga er van uit dat TIS nog wel bestaat hoor. Alleen ben ik zelf niet 100% zeker. Ik heb natuurlijk uw communicatie van Deutsche Bank niet gezien.
Maar je kan dat toepassing TIS ook zo eisen hoor.
Als die TIS niet bestaat, zullen ze het u wel melden.
Zelf eis ik nooit iets.
Het eisen laat ik over aan mijn consumenten polis rechtsbijstand.
En daar wordt gewoonlijk direct op gereageerd, omdat ze weten het wordt menens.
Evita heeft voldoende info om tot volgende stap over te gaan.(maar heeft ze rechtsbijstand?)