Tijd om aandelen te verkopen?
TIP
Tijd om aandelen te verkopen?
--
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: 'Tijd om aandelen te verkopen'
Aandelen zijn een pest voor het welzijn van de wereld.
De angst van hebzucht bepaalt hoe het op de wereld is gesteld.
Bedrijven zouden nooit mogen opgesplitst worden in aandelen. Dan moeten er ook geen winstdeelnames meer worden gegeven en kunnen bedrijven ook overleven als het wat minder gaat. Nu kan een bedrijf naar haaien gaan als het wat slecht gaat want de aandeelhouders dumpen gewoon hun aandelen en het bedrif gaat kapot.
Nu ja dat is gewoon mijn visie.
De angst van hebzucht bepaalt hoe het op de wereld is gesteld.
Bedrijven zouden nooit mogen opgesplitst worden in aandelen. Dan moeten er ook geen winstdeelnames meer worden gegeven en kunnen bedrijven ook overleven als het wat minder gaat. Nu kan een bedrijf naar haaien gaan als het wat slecht gaat want de aandeelhouders dumpen gewoon hun aandelen en het bedrif gaat kapot.
Nu ja dat is gewoon mijn visie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Mja, dat is toch wat kort door de bocht
Er zijn bedrijven die nou eenmaal min of meer verplicht zijn om naar de beurs te gaan om kapitaal op te halen.
Remember "ons TINA": There Is No Alternative... voor aandelen.
Dat aandelen niet meer dezelfde stijging zullen kennen als in 2009 staat mi als een paal boven water.
Dat de inflatie vroeg of laat enorm zal toenemen is mi ook een vast gegeven, de overheden hebben geen andere mogelijkheid meer.
Maar nu aandelen verkopen zou ik ook nog niet doen. Wel die aandelen kiezen die op korte termijn een zeer goed dividend geven.
Dat de inflatie vroeg of laat enorm zal toenemen is mi ook een vast gegeven, de overheden hebben geen andere mogelijkheid meer.
Maar nu aandelen verkopen zou ik ook nog niet doen. Wel die aandelen kiezen die op korte termijn een zeer goed dividend geven.
Inflatie stijgt naar 1,7%: http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/In ... 97-438.art
Gevolg: spaarboekje brengt geen rotte bal meer op!
de deflatie waarvan zoveel sprake was heb ik nooit opgemerkt, alleen de olie was wat goedkoper geworden maar dat is al weer gedaan. Die deflatie is gewoon een verzinsel, denk ik, van de politiek. De arme zelfstandigen hebben nooit hun prijzen naar beneden aangepast.MacE schreef:Inflatie stijgt naar 1,7%: http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/In ... 97-438.art
Enerzijds adviseerd MS om aandelen te dumpen om anderzijds hun favotiete aandelen(waarschijnlijk hebben zij die in hun portefeuille zitten) aan te prijzen.Het zijn zulke zakkendraaiers die de financiele crisis veroorzaakt hebben die nu hun "gouden" raad gratis aanprijzen.Het zou me niet verbazen dat ze nog gelijk krijgen ook omdat veel beleggers hun advies nog heilig vinden ook.
Advies geven om aandelen te verkopen of te kopen ? In principe kan je nooit een verkeerd advies geven. Want er zullen altijd aandelen zijn die gaan dalen en andere die op hetzelfde moment zullen stijgen en omgekeerd.
Achteraf zullen die analisten dan altijd kunnen bewijzen dat ze gelijk hadden. Maar de geschiedenis heeft nu toch al al te vaak bewezen dat analisten geen zak waard zijn!
Het beste advies blijft, weet wat je koopt, blijf de toekomstverwachtingen, sectorverwachtingen, concurrenten, ... goed opvolgen, dan maak je een betere kans, maar de beurs blijft een gok.
Achteraf zullen die analisten dan altijd kunnen bewijzen dat ze gelijk hadden. Maar de geschiedenis heeft nu toch al al te vaak bewezen dat analisten geen zak waard zijn!
Het beste advies blijft, weet wat je koopt, blijf de toekomstverwachtingen, sectorverwachtingen, concurrenten, ... goed opvolgen, dan maak je een betere kans, maar de beurs blijft een gok.
Of lekker wat onrust stoken zodat mensen in paniek aandelen verkopen, net op het moment dat een verbetering van de economie eraan komt. En natuurlijk zullen die 'adviseurs' dan zelf die aandelen voor een zacht prijsje opkopen.
+1frank schreef:Of lekker wat onrust stoken zodat mensen in paniek aandelen verkopen, net op het moment dat een verbetering van de economie eraan komt. En natuurlijk zullen die 'adviseurs' dan zelf die aandelen voor een zacht prijsje opkopen.
Ten eerste is het advies genuanceerder dan de krantenkop laat uitschijnen. Aandelenanalist Teun Draaisma van Morgan Stanley adviseert in feite om winst te nemen op bepaalde aandelen die heel sterk gestegen zijn en vooral aandelen van bedrijven aan te houden met voorspelbare groeivooruitzichten en een hoog dividend.
Ten tweede mag je het advies van Teun Draaisma niet zomaar afdoen als stemmingmakerij. Hij geniet vrij veel aanzien, want hij heeft beleggers reeds eind 2007 gewaarschuwd om hun aandelen te verkopen en hij heeft ook het herstel tijdig zien aankomen.
Wie zijn advies destijds gevolgd heeft, heeft dus de beurscrash volledig vermeden en heeft ook volledig kunnen profiteren van het herstel. Zijn oordeel is dus toch wel iets waard.
Ten tweede mag je het advies van Teun Draaisma niet zomaar afdoen als stemmingmakerij. Hij geniet vrij veel aanzien, want hij heeft beleggers reeds eind 2007 gewaarschuwd om hun aandelen te verkopen en hij heeft ook het herstel tijdig zien aankomen.
Wie zijn advies destijds gevolgd heeft, heeft dus de beurscrash volledig vermeden en heeft ook volledig kunnen profiteren van het herstel. Zijn oordeel is dus toch wel iets waard.
Als Morgan Stanley zegt dat je moet verkopen moet je net het omgekeerde doen. Dergelijke bedrijven doen niet liever dan berichten de wereld insturen die de beurs beïnvloeden zodat ze er zelf de vruchten kunnen van plukken.
Een stijging zoals in 2009 moet je inderdaad niet meer verwachten. Toch investeer ik zelf nog in fondsen van:
- Japanse bedrijven: de Japanse index is veel minder hard gestegen dan de Dow Jones of de EuroStoxx en dus is er nog meer potentieel. 3 weken geleden heb ik een Japans aandelenfonds gekocht en ik zit nu al op 7% winst...
- Grondstoffen: staan, ondanks de sterke stijging, nog steeds lager dan in hoogconjunctuur. Volgens mij kan je hier dus niet verkeerd mee doen.
- India en andere groeilanden...: dit zijn de toekomstige grote economieën en volgens mij zullen ze dus nog een tijdje blijven stijgen.
- Energiebedrijven: als de economie heropleeft zullen zij ook mee stijgen.
Ik twijfel zeer sterk over goud... Het goud staat al zo hoog, maar blijft toch bijna dagdagelijks stijgen...
De rente zal terug omhoog moeten en dus zal het de kunst zijn op de juiste moment uit de beurs te stappen.
Maar voor mij is dit zeker nog niet nu...
Een stijging zoals in 2009 moet je inderdaad niet meer verwachten. Toch investeer ik zelf nog in fondsen van:
- Japanse bedrijven: de Japanse index is veel minder hard gestegen dan de Dow Jones of de EuroStoxx en dus is er nog meer potentieel. 3 weken geleden heb ik een Japans aandelenfonds gekocht en ik zit nu al op 7% winst...
- Grondstoffen: staan, ondanks de sterke stijging, nog steeds lager dan in hoogconjunctuur. Volgens mij kan je hier dus niet verkeerd mee doen.
- India en andere groeilanden...: dit zijn de toekomstige grote economieën en volgens mij zullen ze dus nog een tijdje blijven stijgen.
Ik twijfel zeer sterk over goud... Het goud staat al zo hoog, maar blijft toch bijna dagdagelijks stijgen...
De rente zal terug omhoog moeten en dus zal het de kunst zijn op de juiste moment uit de beurs te stappen.
Goud staat nu al maanden stabiel, de ene dag een daling, dan een heropleving.Jay schreef:Als Morgan Stanley zegt dat je moet verkopen moet je net het omgekeerde doen. Dergelijke bedrijven doen niet liever dan berichten de wereld insturen die de beurs beïnvloeden zodat ze er zelf de vruchten kunnen van plukken.
De goudprijs wordt door vele facetten bepaald.
Het vertrouwen in de goede oude US dollar is er zeker één van. Momenteel is dat dus één van de remmen op verdere stijgingen.
De economische conjunctuur is ook een belangrijk onderdeel, deels door het gebruik in de industrie ( al is dat maar een zeer klein percentage ) en voor de rest natuurlijk als luxe goed. ( juwelen )
En als laatste is er de stabiliteitsfactor. Hoe meer spanningen of oorlogen op komst, hoe hoger de goudprijs.
Dus zitten we momenteel met een negatieve factor, een positieve en een redelijk neutrale; een beetje koffiedik kijken dus.
Al denk ik persoonlijk dat een stijging er nog zeker in zit, al zou ik momenteel zeker niet bijkopen, gewoon houden wat je eventueel hebt met een voorkeur naar fysiek goud.
kijk mijn motto is altijd al geweest van "sell in May and go away" . Ik bouw mijn portefeuille af naar mate de vakantie nadert. Bij de Amerikaanse beurzen is dat écht lonend. Nu een absolute waarheid is dat ook niet maar toch iets waar je rekening mee moet houden. Een correctie zal er zeker komen maar of die groot zal zijn .... daar twijfel ik aan. De economie kan voorlopig geen grote schokken meer aan.