Tijdelijk sociaal tarief - afrekening vragen?
Tijdelijk sociaal tarief - afrekening vragen?
Beste forumleden,
Om redenen die mij nog steeds onduidelijk zijn heb ik eind vorig jaar automatisch het tijdelijk recht op sociaal tarief verkregen.
Onlangs informeerde Luminus mij dat dit recht nu vervallen is.
Ongeveer gelijktijdig heb ik een PV-installatie geplaatst thuis die eind deze maand gekeurd en aangegeven kan worden.
Vraag ik in dat geval best meteen een afrekening aan bij Luminus?
Kwestie van mijn 'kwistig winterverbruik' puur aan sociaal tarief te laten factureren & mijn 'zuinig zomerverbruik in combinatie met nieuwe zonnepanelen' (lees: quasi geen verbruik) te isoleren hiervan?
Of heeft dit geen nut met een digitale meter en wordt sowieso alle verbruik toegewezen aan de correcte periode en dus ook aan het corresponderende tarief aangerekend?
Alvast bedankt.
Om redenen die mij nog steeds onduidelijk zijn heb ik eind vorig jaar automatisch het tijdelijk recht op sociaal tarief verkregen.
Onlangs informeerde Luminus mij dat dit recht nu vervallen is.
Ongeveer gelijktijdig heb ik een PV-installatie geplaatst thuis die eind deze maand gekeurd en aangegeven kan worden.
Vraag ik in dat geval best meteen een afrekening aan bij Luminus?
Kwestie van mijn 'kwistig winterverbruik' puur aan sociaal tarief te laten factureren & mijn 'zuinig zomerverbruik in combinatie met nieuwe zonnepanelen' (lees: quasi geen verbruik) te isoleren hiervan?
Of heeft dit geen nut met een digitale meter en wordt sowieso alle verbruik toegewezen aan de correcte periode en dus ook aan het corresponderende tarief aangerekend?
Alvast bedankt.