Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Na 3 weken eindelijk mijn rekening geactiveerd en Id gevalideerd. Helaas nog geen persoonlijke mail teruggekregen op mijn vragen. Niet echt klantvriendelijk. Waarom gaat het bij de ene sneller dan bij de andere om de Id te valideren voor mensen die op dezelfde dag het hebben opgestuurd over mail Zoals ik hier op het forum gelezen heb. 2 dagen tot 5 dagen is geen 3 weken om een Id te valideren Persoonlijke service naar de klanten toe zou al een stuk beter zijn. Heb nog altijd mijn twijfels over deze bank, die alleen per postbus bereikbaar is, geen kantoor.
Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Tvdb schreef:Ik ben die standard reminder emails van moneyou meer dan spuugzat.
Verder stoor ik me dermate aan de onbereikbaarheid en de standard antwoorden van hun helpdesk.
Ten derde aan het feit dat ze niet antwoorden op emails.
Ten vierde heeft het blijkbaar geen zin heeft om een ID of bank afschrift door te mailen, de standard mails blijven maar binnen rollen…
Ten vijfde zijn de standard mails dat ik mijn ID kaart niet doorgestuurd heb, of dat de storting niet van de opgegeven rekening komt volledig fout zijn, en dat die al van dag 1 van inschrijving (begin januari) naar jullie doorgestuurd zijn en dat de storting wel degelijk van dat rekening nummer komt.
Ten zesde, de gebruikersinterface, die ook maar half werkt en mij niet toelaat mijn geld terug op te vragen…
Hun bedrijfsprocessen werken gewoon niet.
Door de bovenstaande ervaringen, en de onprofessionele rommelige aanpak, gisteren mijn geld terug geëist.
Een zien hoelang dat dat moet duren. Als het binnen 5 dagen niet terug gestort is, stel ik ze in gebreke...
Man, man, man, pure horror, wat een verschil ten opzichte van NIBC en rabobank...
Mijn probleem is opgelost na uiten van mijn ongenoegen op de social media sites van Moneyou op Twitter & Facebook vorig weekend...
Het Social Media team van Nederland heeft dit per direct ge-escaleerd en de eerste werkdag daarop ben ik reeds gecontacteerd geweest, 3dagen later was mijn probleem opgelost.
Ik heb al mijn gestorte tegoeden terug kunnen recuperen.
Mijn horror verhaal bij moneyou is voorbij....
Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
yaris: ik begrijp je redenering & geef je er wel deels in gelijk, maar de service is echt wel ondermaats hoor. OK dat het wat langer duurt, maar enige berichtgeving/communicatie blijft ook uit.
Kan begrijpen dat het allemaal wat langer duurt door meer aanvragen, maar waarom kan vb. een NIBC direct deze aanvragen wel sneller verwerken (ze zullen +- dezelfde aantal aanvragen ontvangen).
In de huidige samenleving staat service nu eenmaal voorop & vind het maar vanzelfsprekend als je geld (veel geld) toevertrouwd.
Kan begrijpen dat het allemaal wat langer duurt door meer aanvragen, maar waarom kan vb. een NIBC direct deze aanvragen wel sneller verwerken (ze zullen +- dezelfde aantal aanvragen ontvangen).
In de huidige samenleving staat service nu eenmaal voorop & vind het maar vanzelfsprekend als je geld (veel geld) toevertrouwd.
Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Niet direct te vergelijken NIBC, is al eind 2011 opgestart en dat ging toen in januari ook met de nodige vertragingen in januari maar wel niet zo erg als die van MoneYou nu die nog maar enkele maanden bezig zijn. Denk dat het deels ook komt omdat dit jaar door de extra media aandacht nogal wat nieuwkomers zijn die voordien weinig of geen ervaring hadden met internetsparen en nog minder met wat een tegenrekening eigenlijk betekend.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
de reclame van nibc direct (vnl banners) zijn er anders ook niet naast (spaarrekening van het jaar) 

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Beste Yaris,Yaris schreef:De meeste berichten in dit draadje zijn gepost door nieuwkomers die pas deze maand op het forum zijn geregistreerd. Dat zijn mensen die gegoogeld hebben naar ervaringen van andere klanten bij MoneYou en zo hier terecht zijn gekomen. Zo lijkt het alsof iedereen unaniem ontevreden is.
ik ben ook pas in januari geregistreerd op dit forum, maar volg de berichten hier al meer dan een jaar.
Uw bemerking omtrent het (recent) googlen houdt m.i. dus ook geen steek. Er zijn n.l. diverse andere kanalen dan spaargids.be om aan allerlei info te raken, maar hier kan je wel directere bemerkingen maken omtrent de globale kwaliteit van een bank waar je al lang, of kort, ervaringen mee hebt. En die info is wel degelijk interessant voor iedereen.
Als je de berichten van de newbies even simpelweg analyseert komt het altijd op hetzelfde neer m.b.t. MoneYou. Ik wacht ook nog altijd op een beloofd telefoontje gepleegd einde december 2012, en op 2 verstuurde mails in januari ... en daar knelt het schoentje bij MoneYou, samen met het activeren van rekeningen onder het mom van "we hebben het momenteel te druk"
-
- Full Member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 24 dec 2011
- Contacteer:
Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Ook hier....misschien is het eenvoudiger om te komen posten wanneer een moneyou transactie zonder problemen verlopen is, veel informatiever!
Sommigen zijn er hier al mee begonnen, way to go!
We kunnen ook de schuld in de schoenen van de klant schuiven. Die zal wel niet kunnen lezen of schrijven, of geen van beide. Misschien heeft hij/zij nooit een computer van dichtbij gezien? 'T zal zo wel iets zijn.
Waar gaan we naartoe zeg, weer een verwende zuurpruim die zijn geld wil kunnen afhalen...we are doomed
Sommigen zijn er hier al mee begonnen, way to go!
We kunnen ook de schuld in de schoenen van de klant schuiven. Die zal wel niet kunnen lezen of schrijven, of geen van beide. Misschien heeft hij/zij nooit een computer van dichtbij gezien? 'T zal zo wel iets zijn.
Waar gaan we naartoe zeg, weer een verwende zuurpruim die zijn geld wil kunnen afhalen...we are doomed
Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Maar nog steeds meer dan bij Rabo 

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
En nu maar hopen dat rabo niet volgt é,anders zou er wel eens een rond getal kunnen verschijnen.
Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Beste Moneyou,
Ik vind het heel erg dat ik alles correct doorstuur én een eerste redelijke storting gedaan heb en ik krijg nog steeds geen activeringsbericht. Ik kan niet eens inloggen op jullie pagina, kan dus mijn verrichting niet checken, laat staan er iets mee doen. Mijn geld is dus gegijzeld wat ik écht niet vind kunnen. Er is nog meer geld waar dit vandaan kwam en was van plan dit ook bij te storten maar nu moet ik mijn mening toch herbekijken en bij uw concurrent te rade gaan, want dit KAN écht niet. Grote aantal aanvragen of niet...if you can't stand the heat, stay out of the kitchen !!!!
Als mijn rekening niet binnen de week geactiveerd is doe ik onmiddellijk het nodige om mijn geld terug te halen en elders uit te zetten, het zal op die paar weken niet aankomen....je verliest al klanten nog voor je een groot aantal hebt kunnen winnen op die manier. Zo zal je geen vertrouwen opbouwen. Een bank is een bank en die moet ONMIDDELLIJK en CORRECT reageren, anders ben je geen bank maar een ordinaire "moneycollector" en dat kan iedereen. Van een grootbank als ABN had ik wel iets anders verwacht. Misschien adequaat personeel aanwerven of méér
Het grote aantal aanvragen had je moeten voorzien en inschatten, zoniet was je beter niet begonnen.
Verwacht morgen maar een telefoontje én een aangetekende zending. Ben ik ongeduldig ? Awel ja...het gaat hier over MIJN zuurverdiende geld en ik ben een klant, dus ambetant als ik niet weet wat ermee gebeurt...mag het even
?
Ik vind het heel erg dat ik alles correct doorstuur én een eerste redelijke storting gedaan heb en ik krijg nog steeds geen activeringsbericht. Ik kan niet eens inloggen op jullie pagina, kan dus mijn verrichting niet checken, laat staan er iets mee doen. Mijn geld is dus gegijzeld wat ik écht niet vind kunnen. Er is nog meer geld waar dit vandaan kwam en was van plan dit ook bij te storten maar nu moet ik mijn mening toch herbekijken en bij uw concurrent te rade gaan, want dit KAN écht niet. Grote aantal aanvragen of niet...if you can't stand the heat, stay out of the kitchen !!!!
Als mijn rekening niet binnen de week geactiveerd is doe ik onmiddellijk het nodige om mijn geld terug te halen en elders uit te zetten, het zal op die paar weken niet aankomen....je verliest al klanten nog voor je een groot aantal hebt kunnen winnen op die manier. Zo zal je geen vertrouwen opbouwen. Een bank is een bank en die moet ONMIDDELLIJK en CORRECT reageren, anders ben je geen bank maar een ordinaire "moneycollector" en dat kan iedereen. Van een grootbank als ABN had ik wel iets anders verwacht. Misschien adequaat personeel aanwerven of méér

Verwacht morgen maar een telefoontje én een aangetekende zending. Ben ik ongeduldig ? Awel ja...het gaat hier over MIJN zuurverdiende geld en ik ben een klant, dus ambetant als ik niet weet wat ermee gebeurt...mag het even

Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
@biep
Ben je zeker dat je alles correct gedaan hebt?
Paar weken terug verliep alles correct,in vier dagen was het in orde..
Ben je zeker dat je alles correct gedaan hebt?
Paar weken terug verliep alles correct,in vier dagen was het in orde..
Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Beste Biep,
Vervelend dat dit moet gebeuren. Er zijn echter geen achterstanden meer bij het verwerken van de aanvragen.
Als je nu nog steeds problemen ondervind, stuur me dan een persoonlijk bericht met je gegevens. Dan vraag ik mijn collega's van de klantenservice om contact met je op te nemen om te achterhalen waar het probleem ligt en hoe dat kan worden opgelost.
Ik hoor graag van je.
Groet,
MoneYou
P.S. Heb je ook al een (digitale) kopie van je identiteitskaart opgestuurd? Als die nog niet is ontvangen en gevalideerd blijft de persoonlijke pagina nog ontoegankelijk.
Vervelend dat dit moet gebeuren. Er zijn echter geen achterstanden meer bij het verwerken van de aanvragen.
Als je nu nog steeds problemen ondervind, stuur me dan een persoonlijk bericht met je gegevens. Dan vraag ik mijn collega's van de klantenservice om contact met je op te nemen om te achterhalen waar het probleem ligt en hoe dat kan worden opgelost.
Ik hoor graag van je.
Groet,
MoneYou
P.S. Heb je ook al een (digitale) kopie van je identiteitskaart opgestuurd? Als die nog niet is ontvangen en gevalideerd blijft de persoonlijke pagina nog ontoegankelijk.
Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Vandaag keek ik naar de status van mijn zichtrekening bij mijn gewone bank, en zag dat het geld dat ik op 1 januari had gestort op de die dag geopende flex-rekening van moneyou, was teruggestort. Ik ging kijken naar de status van mijn moneyou rekening en zag dat ze geblokkeerd was! Ik belde naar de klantendienst en zei wisten me te vertellen dat die rekening nog niet geactiveerd was? Hoe kan dat nu, ik heb alle nodige gegevens doorgemaild, een groot bedrag op die rekening gestort, en nu , zonder enig bericht, wordt dat geld terug op mijn andere zichtrekening gestort?! Dan betekend dat ook dat ik de interest op dat bedrag voor 3 maanden kwijt ben? Dit kan echt niet. De klanten dienst zei dat ik een nieuwe rekening bij moneyou moest openen, en dat ik geen Id kopie meer moest mailen, want die hebben ze al.dat ik heb ik nu gedaan en een klein bedrag gestort. Ik geef dit nu een week, en als dat niet in orde komt deze keer, zal ik een andere bank zoeken die hun klanten wel goed informeren, en niet mijn geld 3 maanden hebben, de interest erop in hun zakken steekt, en dan de rekening blokkeren, en het geld zomaar terug op de zichtrekening storten zonder enige mail of bericht. Deze praktijken had ik zeker niet verwacht van een grote nederlandse bank, en zal volgende keer wel laten om zo een grote som over te schrijven op een rekening die niet eens bestaan heeft!
Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
eva smit schreef:Vandaag keek ik naar de status van mijn zichtrekening bij mijn gewone bank, en zag dat het geld dat ik op 1 januari had gestort op de die dag geopende flex-rekening van moneyou, was teruggestort. Ik ging kijken naar de status van mijn moneyou rekening en zag dat ze geblokkeerd was! Ik belde naar de klantendienst en zei wisten me te vertellen dat die rekening nog niet geactiveerd was? Hoe kan dat nu, ik heb alle nodige gegevens doorgemaild, een groot bedrag op die rekening gestort, en nu , zonder enig bericht, wordt dat geld terug op mijn andere zichtrekening gestort?! Dan betekend dat ook dat ik de interest op dat bedrag voor 3 maanden kwijt ben? Dit kan echt niet. De klanten dienst zei dat ik een nieuwe rekening bij moneyou moest openen, en dat ik geen Id kopie meer moest mailen, want die hebben ze al.dat ik heb ik nu gedaan en een klein bedrag gestort. Ik geef dit nu een week, en als dat niet in orde komt deze keer, zal ik een andere bank zoeken die hun klanten wel goed informeren, en niet mijn geld 3 maanden hebben, de interest erop in hun zakken steekt, en dan de rekening blokkeren, en het geld zomaar terug op de zichtrekening storten zonder enige mail of bericht. Deze praktijken had ik zeker niet verwacht van een grote nederlandse bank, en zal volgende keer wel laten om zo een grote som over te schrijven op een rekening die niet eens bestaan heeft!
Beste Eva,
Heel vervelend dat dit zo gebeurt. Ik zal jouw case met mijn collega's van de klantenservice opnemen en komen zo snel als mogelijk bij je terug.
Als Eva Smit niet de naam is die bij MoneYou bekend is, zou je dan in een persoonlijk bericht jouw naam en adres kunnen doorgeven?
Alvast bedankt.
Groet,
MoneYou
Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Bedankt Moneyou woordvoerder, voor de snelle interventie. Gisteren hier klacht gedaan, en vandaag direct alles in orde! Ook werd beloofd dat er een compensatie wordt gedaan voor de verloren interest van 3 maanden op het in januari gestorte bedrag. Mijn vertrouwen is hersteld in moneyou, en bij deze wil ik al de mensen die klachten hebben, aanraden om hun verhaal aan u te doen, er wordt wel degelijk snel op gereageerd en direct actie ondernomen om de problemen recht te zetten. nogmaals dank voor uw goede werk!Mvg