Time to sell
TIP
Time to sell
De tijd is gekomen om uitstappen, we hebben een aangename bull run gehad van 2009 tot 2020.
Zonet mijn laatste posities in Microsoft en Amazon verkocht.
When the music stops to play, it's time to get out asap.
Thank me later.
Zonet mijn laatste posities in Microsoft en Amazon verkocht.
When the music stops to play, it's time to get out asap.
Thank me later.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Time to sell
Heb je al een datum bepaald waarop wij mogen zeggen dat je voorspelling niet klopte?
Of geldt ze binnen 6 maanden nog?
Of geldt ze binnen 6 maanden nog?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
The music stops playing when we make wrong decisions. And lets be honest we all do every day! But, we do make also great decisions so there is hope always. Wel jammer van Amazon......
-
anonymous9
De tijd om te verkopen hangt in de eerste plaats van iemands beleggingshorizon af. Dikwijls hangt dat samen met die persoon's leeftijd. Een twintiger of prille dertiger moeten zich amper of niets aantrekken of het 'tijd is om te verkopen'. Bij een beleggingshorizon van minimum 20 jaar maakt dat compleet niks uit. Voor een zestiger of zeventiger maakt dit wel een verschil. Zij kunnen geleidelijk uitstappen naarmate hun beleggingshorizon korter wordt en dit steeds proberen doen op momenten dat de koersen hoger staan.
Er hebben er dat hier een paar weken geleden nog gezegd. Intussen is de S&P500 op koers om zijn beste maand neer te zetten in 46 jaar.
En daarbij, de meeste hier kopen voor de heel lange termijn. No worries.
En daarbij, de meeste hier kopen voor de heel lange termijn. No worries.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
MSFT + 3,5% AH
tot zover onze nostradamus
tot zover onze nostradamus
Ik heb een mooie port kunnen opbouwen aan bodemprijzen, ik zou wel gek zijn om ze allemaal van de hand te doen.
Een slecht jaar betekent niet dat een bedrijf plots de helft van zijn waarde kwijt is. Dat waren de voorbije weken nochtans wel de prijzen die in de aanbieding stonden.
Het grote gevaar is failissementen door liquiditeitsproblemen door de onverwachtte uitval van inkomens voor bedrijven. Maar de banken en overheden hebben al vrij duidelijk gemaakt dat zij zonodig miljarden zullen pompen om dit te voorkomen omdat zij weten wat de gevolgen hiervan zouden zijn en hebben geleerd uit voorgaande crisissen.
Die miljarden vinden uiteindelijk hun weg naar de beurs. Dit terwijl spaargeld nog meer dan voordien in waarde gaat verliezen.
Het staat iedereen vrij om te verkopen natuurlijk, maar er zijn prachtige aandelen nu aan prijzen waarvan je vorig jaar alleen kon dromen. Als je alles wou verkopen en uitstappen moest je dat ergens eind januari doen. Mensen die verkopen in angst zijn meestal de grote verliezers op de beurs.
Bedrijven die gevoelig zijn aan de corona situatie zijn grotendeels nog steeds sterk afgestraft. Bedrijven die hier niet aan gevoelig zijn, zoals Telenet, Amazon, .. doen het gewoon nog goed en houden de indexen hoog.
Is dat niet een logischere en gezondere situatie dan dat alles in zijn geheel de dieperik in zou storten ongeacht de gevoeligheid van de bedrijven aan Corona, gewoon omwille van angst?
Een beurswijde crash zal er pas komen als paniek overheerst en iedereen massaal wegvlucht uit aandelen. Na de voorbije maanden vraag ik me toch af wat hier nog een trigger voor zou kunnen zijn. Iedereen verwacht al barslechte Q2 cijfers, en het lijkt erop dat tegen dat deze slechte cijfers effectief uitkomen de economie alweer terug op gang aan het komen zal zijn. (Kijk naar het effect nu van de Q1 cijfers in combinatie met de versoepelingen)
Een slecht jaar betekent niet dat een bedrijf plots de helft van zijn waarde kwijt is. Dat waren de voorbije weken nochtans wel de prijzen die in de aanbieding stonden.
Het grote gevaar is failissementen door liquiditeitsproblemen door de onverwachtte uitval van inkomens voor bedrijven. Maar de banken en overheden hebben al vrij duidelijk gemaakt dat zij zonodig miljarden zullen pompen om dit te voorkomen omdat zij weten wat de gevolgen hiervan zouden zijn en hebben geleerd uit voorgaande crisissen.
Die miljarden vinden uiteindelijk hun weg naar de beurs. Dit terwijl spaargeld nog meer dan voordien in waarde gaat verliezen.
Het staat iedereen vrij om te verkopen natuurlijk, maar er zijn prachtige aandelen nu aan prijzen waarvan je vorig jaar alleen kon dromen. Als je alles wou verkopen en uitstappen moest je dat ergens eind januari doen. Mensen die verkopen in angst zijn meestal de grote verliezers op de beurs.
Bedrijven die gevoelig zijn aan de corona situatie zijn grotendeels nog steeds sterk afgestraft. Bedrijven die hier niet aan gevoelig zijn, zoals Telenet, Amazon, .. doen het gewoon nog goed en houden de indexen hoog.
Is dat niet een logischere en gezondere situatie dan dat alles in zijn geheel de dieperik in zou storten ongeacht de gevoeligheid van de bedrijven aan Corona, gewoon omwille van angst?
Een beurswijde crash zal er pas komen als paniek overheerst en iedereen massaal wegvlucht uit aandelen. Na de voorbije maanden vraag ik me toch af wat hier nog een trigger voor zou kunnen zijn. Iedereen verwacht al barslechte Q2 cijfers, en het lijkt erop dat tegen dat deze slechte cijfers effectief uitkomen de economie alweer terug op gang aan het komen zal zijn. (Kijk naar het effect nu van de Q1 cijfers in combinatie met de versoepelingen)
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Ik heb ook redelijk opgebouwd maar heb nog wat cash achter de hand, verkopen denk ik hoegenaamd niet aan nu - maar ik denk bvb aan:Tekto schreef: ↑30 april 2020, 02:46 Na de voorbije maanden vraag ik me toch af wat hier nog een trigger voor zou kunnen zijn. Iedereen verwacht al barslechte Q2 cijfers, en het lijkt erop dat tegen dat deze slechte cijfers effectief uitkomen de economie alweer terug op gang aan het komen zal zijn. (Kijk naar het effect nu van de Q1 cijfers in combinatie met de versoepelingen)
- een massale ontslagronde zou bvb een serieuze trigger kunnen zijn maar ik hoop dat het niet zover zal komen.
- Daarnaast is een gigantische put gegraven die moet gevuld worden - indien men dat verkeerd gaat aanpakken kan dat ook een risico zijn
- het blijft een virus waar we nog niet alles van weten, een 2de ronde zou eveneens een drama zijn
en zo zijn er nog tal van zaken natuurlijk, maar het kan evengoed de andere kant uit natuurlijk
Een bedrijf zoals microsoft heeft zich zo hard toegelegd op services dat hun resultaat amper invloed zal ondervinden van de crisis. Je zou zelfs kunnen argumenteren dat nu meer dan ooit hun online software services zoals teams, skype etc ingang vinden in bedrijven die voordien nog weigerachtig stonden tov telewerk en online conferencing.
Op voorwaarde dat je nog een lange beleggingshorizon hebt, waarom zou je in godsnaam uitstappen?
Ik lees hier vaak members opperen dat je nu best ver weg van de beurs blijft, die nu even langs de zijlijn blijven. Maar waarom zou je dat doen? Dan neem je het risico om enorme rendementen te missen. En in het slechtste geval komt er nog een daling, maar dat is slecht een detail als je belegt op lange termijn. Niemand weet of er nog een daling komt. En als die er komt, kan dat binnen een aantal weken of paar maanden zijn. Misschien eind dit jaar of zelfs pas 2021. En wie weet gaan we ruimschoots onder voorgaande bodem, maar het kan evengoed slechts een kleine correctie zijn.
Het is quasi onmogelijk om de markt te timen en als je dat toch gaat proberen, ben je gegarandeerd te vroeg of te laat. Ik heb ook eens het verhaal gelezen van Bob, The World's Worst Market Timer. Conclusie daaruit is dat time in the market belangrijker is dan timing the market. Op lange termijn komt het toch goed. Behalve als heel het economisch systeem ten onder gaat of dat er een apocalyps plaats vindt, maar dan ben je ook niets meer met cash.
Als je tegen uw pensioen aanleunt, dan kan het misschien wel te overwegen zijn om uit te stappen. Maar anders gewoon blijven zitten en bij een nieuwe dip bijkopen.
Ik lees hier vaak members opperen dat je nu best ver weg van de beurs blijft, die nu even langs de zijlijn blijven. Maar waarom zou je dat doen? Dan neem je het risico om enorme rendementen te missen. En in het slechtste geval komt er nog een daling, maar dat is slecht een detail als je belegt op lange termijn. Niemand weet of er nog een daling komt. En als die er komt, kan dat binnen een aantal weken of paar maanden zijn. Misschien eind dit jaar of zelfs pas 2021. En wie weet gaan we ruimschoots onder voorgaande bodem, maar het kan evengoed slechts een kleine correctie zijn.
Het is quasi onmogelijk om de markt te timen en als je dat toch gaat proberen, ben je gegarandeerd te vroeg of te laat. Ik heb ook eens het verhaal gelezen van Bob, The World's Worst Market Timer. Conclusie daaruit is dat time in the market belangrijker is dan timing the market. Op lange termijn komt het toch goed. Behalve als heel het economisch systeem ten onder gaat of dat er een apocalyps plaats vindt, maar dan ben je ook niets meer met cash.
Als je tegen uw pensioen aanleunt, dan kan het misschien wel te overwegen zijn om uit te stappen. Maar anders gewoon blijven zitten en bij een nieuwe dip bijkopen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Geloof Kurt Van Steelant die zegt dat we geen flauw benul hebben van de depressie die ons wacht.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
De Kurt heeft vandaag in de marktenchat niet 1 keer het woord depressie in de mond genomen, enkel gezegd dat er een kloof is tussen Wall Street en Main Street, en ook aangehaald waarom dit zo is.
Akkoord, geen depressie, maar wellicht nog veel erger. Dat was toch mijn besluit.
Een depressie van 30 jaar. Dat belooft.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Wat kan er dan erger zijn dan een depressie?