tips om aardgas te besparen
Re: tips om aardgas te besparen
Je gaat mij dan toch eens moeten zeggen waar ik gezegd heb dat het elektriciteitsverbruik in het verleden gestegen is. Wat ik wel gezegd heb is dat er in de komende jaren meer elektrisch verbruik zal zijn, omdat er een shift van fossiel naar groen elektrisch gaat plaatsvinden. Een beetje belachelijk om dat met grafiekjes uit verleden te ontkennen. Nu goed, ik hoop dat je geen gelijk krijgt en dat het elektrisch verbruik effectief gaat stijgen, wat ik verwacht, zodat er een effectief overgeschakeld wordt van fossiel naar groen elektrisch.Spaarplan schreef: ↑13 november 2021, 18:02 Corona tussen 2007 en 2019? Het is geen sterke daling maar zeker geen stijging zoals je eerder schreef. Wel economische groei van circa 12 procent in dezelfde periode. Je onderschat de vernieuwingen allerhande voorheen en die ons nog te wachten staan in de industrie e.a.
Re: tips om aardgas te besparen
"Gezegd", geschreven bedoel je?vortex schreef: ↑13 november 2021, 18:38 Je gaat mij dan toch eens moeten zeggen waar ik gezegd heb dat het elektriciteitsverbruik in het verleden gestegen is. Wat ik wel gezegd heb is dat er in de komende jaren meer elektrisch verbruik zal zijn, omdat er een shift van fossiel naar groen elektrisch gaat plaatsvinden. Een beetje belachelijk om dat met grafiekjes uit verleden te ontkennen. Nu goed, ik hoop dat je geen gelijk krijgt en dat het elektrisch verbruik effectief gaat stijgen, wat ik verwacht, zodat er een effectief overgeschakeld wordt van fossiel naar groen elektrisch.
Hoe dan ook, mijn voorspelling: het elektrisch verbruik zal toenemen maar ook de (zelf)productie door bedrijven en gezinnen, waardoor de nood om stroom op te nemen (van het net) zal afnemen (zie zelfde grafiek).
T.h.v. het mestputteke mogen ze van mij wel een kleine experimentele kerncentrale neerzetten, een mobiele uit rusland.

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.