Tips om te besparen bij nieuwbouw
Tips om te besparen bij nieuwbouw
Goedemiddag,
We zijn momenteel onze bouwplannen aan het finaliseren met de architect.
We horen graag ervaringen en besparingstips van iedereen die ooit heeft gebouwd, van kleine tips tot grootse adviezen.
Maakt niet uit hoe vanzelfsprekend ze zijn; laat maar komen ;-)
Alvast bedankt.
We horen graag ervaringen en besparingstips van iedereen die ooit heeft gebouwd, van kleine tips tot grootse adviezen.
Alvast bedankt.
Re: Tips om te besparen bij nieuwbouw
Kleiner bouwen, rijhuis ipv (half)vrijstaande villa 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je de interieurkeuzes gaat maken (tegels/keuken/badkamer etc):
de vrouw thuislaten
de vrouw thuislaten

Je hebt 2 handen om te helpen. Met deze handen kun je zeer veel besparen.Lucid schreef: ↑17 maart 2020, 15:54 Goedemiddag,
Alvast bedankt.
Mijn 1ste woning is gebouwd in daguren en heb ik 3weken metserdiender gespeeld (was toen ong. 30 jaar).
Indien je wat technische kennis of bagage in huis hebt kun je nog meer besparen.
En zoals hier reeds vermeld, aan de afwerking kun je veel of minder geld spenderen al wil ik wel op één ding wijzen: zorg ervoor dat de gierigheid de wijsheid niet bedriegd.
Nog een tip: geloof zeker niet alles wat architect wijs maakt. Ik heb 2x een woning gebouwd, elk met andere architect en 2x had ik woorden met die man. Ik zat ook wel in die branche.
Investeer in kwaliteit, goedkoop is vaak ook ellende nadien met bijhorend kosten. Je eindigt dan op het einde met duurkoop en frustraties.
Inderdaad, investeer in de basisstructuur van je huis en de materialen. Dat levert op lange termijn nog het meeste op! Vergelijk ook zelf heel veel, zelfs tussen dezelfde merken. Arbeidsintensief, maar het levert bakken geld op. Zoals alles: luiheid kost geld.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Bouw modulair. Bouw nu het stuk dat je echt nodig hebt en bouw later (eventueel zelf) één of meerdere extra modules aan.
Bv later een bureel, extra badkamer, logeer en strijkkamer....je voorziet natuurlijk nu al de nodige leidingen.
Nadeel is wel dat je mogelijks buitenmuren hebt met isolotie die later binnenmuren worden.
Bv later een bureel, extra badkamer, logeer en strijkkamer....je voorziet natuurlijk nu al de nodige leidingen.
Nadeel is wel dat je mogelijks buitenmuren hebt met isolotie die later binnenmuren worden.
1) Zet een 1ste verdiep of zolderverdiep onafgewerkt. Werk het later zelf af.
2) 12 of 16cm PIR/PUR e.a. dik, soms even duur of het verschil is klein.
3) Inverter airon A+++ zijn relatief goedkoop en halen warmte/koelte uit de buitenlucht.
... enz.
2) 12 of 16cm PIR/PUR e.a. dik, soms even duur of het verschil is klein.
3) Inverter airon A+++ zijn relatief goedkoop en halen warmte/koelte uit de buitenlucht.
... enz.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.