Tips om te besparen op je woonkrediet
TIP
Tips om te besparen op je woonkrediet
Een interessant artikel voor mensen die op zoek zijn naar of binnenkort gaan zoeken naar een hypothecaire aangifte:
netto.be
netto.be
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Tips om te besparen op je woonkrediet
Bedankt voor de link, heeft me nog net 0,30% bespaard 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Veel mensen die gaan bouwen of kopen gaan direkt naar hun eigen bank. Zou jullie aanraden niet doen! Ga eerst langs enkele banken en zo krijg je steeds betere aanbiedingen. Of stap eerst immotheker langs dan weet je direkt de goedkoopste lening. Heb het ook zo gedaan met mijn lening. Toen stond de lange termijnrente a 4,75%. Alle banken gaven mij tussen 4,9% en 5,8%. Er was toen wel 1 bank die 4,65% gaf en zelfs 1e jaar geen terugbetaling. Maar vertrouwde het niet. Ze konden niet zeggen hoeveel brandverzekering was en schuldsaldo en wou dat direkt weten. Ben dan met dat goedkoopste voorstel naar mijn eigen bank centea geweest en kreeg enkele dagen later hun voorstel: 4,78%. Vond dit goed en toen getekend.
ps: ook schuldsaldo en brandverzekering kunnen bij de banken serieus verschillen
ps: ook schuldsaldo en brandverzekering kunnen bij de banken serieus verschillen
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
het is wel bedroevend te moeten vaststellen dat je eigen bank, pas na drukkingsmiddel (lees chantage) een betere quotatie geeft.
Normaliter zou je eigen bank je toch de beste condities die ze in huis hebben moeten aanbieden, vind ik.
steeds en overal vergelijken doet je veel geld besparen.
Normaliter zou je eigen bank je toch de beste condities die ze in huis hebben moeten aanbieden, vind ik.
steeds en overal vergelijken doet je veel geld besparen.
-
Gusto
Vergelijken is goed en moet, maar het is niet altijd slechte wil of winstbejag waardoor uw eigen bankier u niet het beste aanbod kan doen..... indien banken nieuwe klanten kunnen aantrekken door middel van scherpe tarieven op woonkredieten zullen zij geen enkele kans onbenut laten. vaak is het voldoende om uw eigen bankier op de hoogte te brengen van het scherpere aanbod en indien men u graag wil behouden als klant zal ook uw eigen bankier zijn aanbod aanpassen..... (meestal heeft een klant hier geen begrip voor, maar in het kantoor is men meestal gebonden door de limieten die van bovenaf worden opgelegd en kan men daar pas van afwijken wanneer de cliënt een beter aanbod heeft van de concurrentie)
Ik ben bij verschillende banken gaan informeren en inderdaad, mijn "vaste" bank, waar salaris wordt gestort was eigenlijk één van de duurste, zij meldde me dat ze gewoon niet lager konden wegens vaste rente die gerespecteerd moest worden van hogerhand.
Tuurlijk niet mee in zee gegaan !
Ben echt gaan shoppen en het verschil tussen de duurste en goedkoopste was/is echt enorm !
Ik denk toch dat er veel mensen zijn die daar niet bij stil staan hoor en gewoon er vanuit gaan dat 'hun' bank wel de beste voorwaarden geeft. Arme sukkelaars die er blindelings in lopen zeg ik
Ben echt gaan shoppen en het verschil tussen de duurste en goedkoopste was/is echt enorm !
Ik denk toch dat er veel mensen zijn die daar niet bij stil staan hoor en gewoon er vanuit gaan dat 'hun' bank wel de beste voorwaarden geeft. Arme sukkelaars die er blindelings in lopen zeg ik
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
kan je eventueel concrete informatie geven? Zoals: welke banken en hoe groot het verschil is?JoBe schreef: Ik ben bij verschillende banken gaan informeren en inderdaad, mijn "vaste" bank, waar salaris wordt gestort was eigenlijk één van de duurste, zij meldde me dat ze gewoon niet lager konden wegens vaste rente die gerespecteerd moest worden van hogerhand.
Ik denk toch dat er veel mensen zijn die daar niet bij stil staan hoor en gewoon er vanuit gaan dat 'hun' bank wel de beste voorwaarden geeft. Arme sukkelaars die er blindelings in lopen zeg ik![]()
Dank je
In volgorde van goedkoopste naar duurste:
- ING
- Fintro
- Fortis
- Dexia
- KBC
- Argenta
Het uiteindelijke verschil bedroeg 1,65% tussen de goedkoopste en duurste rente. Bijkomende is het zo dat zelfs met de SSV en brandverzekering ING zéér interessante tarieven heeft. Als je daar dan bijneemt dat je bij ING de Lion Account en Lion Deposit hebt voor 0.00 € wat niet het geval is bij het merendeel van de duurdere banken, dan was de keuze snel gemaakt.
Hoop dat je hierwat aan hebt
- ING
- Fintro
- Fortis
- Dexia
- KBC
- Argenta
Het uiteindelijke verschil bedroeg 1,65% tussen de goedkoopste en duurste rente. Bijkomende is het zo dat zelfs met de SSV en brandverzekering ING zéér interessante tarieven heeft. Als je daar dan bijneemt dat je bij ING de Lion Account en Lion Deposit hebt voor 0.00 € wat niet het geval is bij het merendeel van de duurdere banken, dan was de keuze snel gemaakt.
Hoop dat je hierwat aan hebt