Toch RV op Shell?
TIP
Re: Toch RV op Shell?
Gisteren was het betaalbaarstelling van het dividend van Royal Dutch Shell.(A)
Heb dit aandeel sinds vorig jaar in bezit.
Heeft er iemand dit dividend ontvangen?
Ik heb gekozen voor uitbetaling in aandelen, maar heb tot op heden niets ontvangen.
Wel is het zo dat de koers (momenteel 21,30 euro) van 1 aandeel RDSA hoger is dan de waarde van het kwartaaldividend waar ik recht op heb. ( netto ongeveer 17 euro)
Heb dit aandeel sinds vorig jaar in bezit.
Heeft er iemand dit dividend ontvangen?
Ik heb gekozen voor uitbetaling in aandelen, maar heb tot op heden niets ontvangen.
Wel is het zo dat de koers (momenteel 21,30 euro) van 1 aandeel RDSA hoger is dan de waarde van het kwartaaldividend waar ik recht op heb. ( netto ongeveer 17 euro)
Zelf heb ik het dividend, ook in aandelen, nog niet ontvangen.
Kan volgens mij nog een paa dagen duren. Verder is het zo dat de koers van het aandeel los staat van het aantal aandelen waar je recht op hebt. Daarvoor wordt een andere sleutel gehanteerd. Daar zit hem nu juist één van de voordelen van deze keuze.
Kan volgens mij nog een paa dagen duren. Verder is het zo dat de koers van het aandeel los staat van het aantal aandelen waar je recht op hebt. Daarvoor wordt een andere sleutel gehanteerd. Daar zit hem nu juist één van de voordelen van deze keuze.
Bedankt voor de respons, ben al wat gerust gesteld. Verder begrijp ik niet zo goed hoe nu juist die zogenaamde sleutel in elkaar zit. Kan ik hier ergens info over vinden? Ik weet wel dat het brutodividend 0,47 USD bedraagt en dat er 27% RV wordt aangerekend bij de herinvestering in nieuwe aandelen en dat de omrekening van valuta data heeft plaatsgevonden op 2/12/2016
Zelf heb ik maar 62 aandelen ROYAL DUTCH SHELL A in bezit.
Kan ik op 1 of andere manier controleren of ik het juiste aantal aandelen geleverd krijg?
Kan ik op 1 of andere manier controleren of ik het juiste aantal aandelen geleverd krijg?
Ja dat kan je volgens mij zien bij je broker of op het borderel van de afrekening.
Zal dat thuis eens nazien en geef je vanavond feedback!
Zal dat thuis eens nazien en geef je vanavond feedback!
RD heeft ( of had ) zelfs een tool op hun wipsite, waarin je het aantal "gratis" aandelen kon mee berekenen
( je kon zelf kiezen voor welk kwartaal je die berekening wou maken )
( je kon zelf kiezen voor welk kwartaal je die berekening wou maken )
-
de stucker
- Jr. Member

- Contacteer:
MITSJELO schreef:Bedankt voor de respons, ben al wat gerust gesteld. Verder begrijp ik niet zo goed hoe nu juist die zogenaamde sleutel in elkaar zit. Kan ik hier ergens info over vinden? Ik weet wel dat het brutodividend 0,47 USD bedraagt en dat er 27% RV wordt aangerekend bij de herinvestering in nieuwe aandelen en dat de omrekening van valuta data heeft plaatsgevonden op 2/12/2016
Hallo MITSJELO,
ter info: heb 150 stuks in bezit en heb 3 aandelen gekregen.
een calculator van shell om het aantal aandelen te kunnen berekenen
http://www.shell.com/investors/dividend ... NoLmFzcHg=
http://www.shell.com/investors/dividend ... NoLmFzcHg=
Voor het bepalen van het aantal aandelen die men bekomt als dividend voor het aantal aandelen RDSA in bezit past men de volgende sleutel (Ratio) toe bij Bolero.
DVOP ROYAL DUTCH SHELL -A- (AS) Ex datum: 18/02/2016 Betaaldatum: 29/03/2016 Ratio: 1/47,7872
Voor iedere tussenkomst voor het inboeken van die nieuw verkregen aandelen rekent men dan nog een corporate action van 5 € aan. Het overschot van die rechten die in aantal niet toereikend zijn om nog een aandeel te bekomen worden dan geldelijk afgerekend bij Bolero en opnieuw rekent men een corporate action aan van 5€.
Besluit : die beurshuizen zijn niet bepaald goedkoop.
DVOP ROYAL DUTCH SHELL -A- (AS) Ex datum: 18/02/2016 Betaaldatum: 29/03/2016 Ratio: 1/47,7872
Voor iedere tussenkomst voor het inboeken van die nieuw verkregen aandelen rekent men dan nog een corporate action van 5 € aan. Het overschot van die rechten die in aantal niet toereikend zijn om nog een aandeel te bekomen worden dan geldelijk afgerekend bij Bolero en opnieuw rekent men een corporate action aan van 5€.
Besluit : die beurshuizen zijn niet bepaald goedkoop.
Mijn dividend via Bolero heb ik al ontvangen ( in cash), via keytrade nog niet(in aandelen) maar de vorige keer had ik ze ook een paar dagen later ontvangen. Bij keytrade rekent men geen kosten aan voor een dividend in aandelen.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
Heb inmiddels mijn dividend gekregen: 1 nieuw aandeel Joepie!
Ik heb het bij Binck wel een beetje gehad met laattijdige dividend betalingen van buitelandse aandelen. Ik koos voor cash dividend.
Payment date is 29/3. Bij Binck zal ik het ten vroegste 4 of 5 april hebben ontvangen denk ik.
Payment date is 29/3. Bij Binck zal ik het ten vroegste 4 of 5 april hebben ontvangen denk ik.
Hartelijk dank voor uw e-mail. Via deze weg wensen wij u te informeren over het volgende.
Op dit moment hebben wij het dividend nog niet ontvangen van onze tussenpersoon. Wanneer wij dit ontvangen, boeken wij dit onmiddelijk op uw rekening. Dit zal natuurlijk gebeuren met de correcte valutadatum.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Met LON:RDSB heb ik hetzelfde probleem, dividend komt bijna altijd 3-5 dagen te laat op de rekening bij Binck. Vreemd genoeg is dit enkel bij Shell, bij andere Britse aandelen komt het meestal op tijd of ten hoogste een dag te laat. Dividenden van Amerikaanse aandelen komen steeds stipt op de rekening.hansv schreef:Ik heb het bij Binck wel een beetje gehad met laattijdige dividend betalingen van buitelandse aandelen. Ik koos voor cash dividend.
Payment date is 29/3. Bij Binck zal ik het ten vroegste 4 of 5 april hebben.
Bij Amerikaanse aandelen heb ik eens bijna 1 maand moeten wachten vooraleer het dividend op de rekening stond. En bij mijn aandelen in Londen is het steeds ook minstens 5 dagen wachten vooraleer het dividend gestort wordt.ThomasDM schreef:Met LON:RDSB heb ik hetzelfde probleem, dividend komt bijna altijd 3-5 dagen te laat op de rekening bij Binck. Vreemd genoeg is dit enkel bij Shell, bij andere Britse aandelen komt het meestal op tijd of ten hoogste een dag te laat. Dividenden van Amerikaanse aandelen komen steeds stipt op de rekening.hansv schreef:Ik heb het bij Binck wel een beetje gehad met laattijdige dividend betalingen van buitelandse aandelen. Ik koos voor cash dividend.
Payment date is 29/3. Bij Binck zal ik het ten vroegste 4 of 5 april hebben.
Duurt nu toch wel erg lang bij Binck, 6/4 en dividend van 29/3 staat er nog steeds niet op 
Inderdaad zeer triestig. Heb bij binck op 1 week 3 straffe stoten meegemaakt(waaronder laattijdige dividend betaling).