Top 5 (of 10) voor 2020
TIP
Re: Top 5 (of 10) voor 2020
Koopwaardig: AED, gratis geld in 't kwadraat.
Te mijden: VGP, mijn grootste positie, maar niet lang meer...
En wat buitenlandse parels betreft, geef ik geen greintje prijs betreft mijn posities, tenzij tegen betaling!
Te mijden: VGP, mijn grootste positie, maar niet lang meer...
En wat buitenlandse parels betreft, geef ik geen greintje prijs betreft mijn posities, tenzij tegen betaling!
Laatst gewijzigd door Zermatt op 27 december 2019, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Allemaal goed en wel om nu reeds jullie top 5 te geven. Ik wacht toch liever op Paul D'Hoore ...
Begrijp dit niet.
Dit fonds betaald geen dividenden uit, en
zelfs indien het fonds dividenden uitbetaald kan je niet gebruik maken van de teruggave door de Belgische staat.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Jouw strategieën aanschouwend, en menig forumgenoot heeft er een klare blik op, zou ik je een spaarboek aankaarten als bankier. En ik zou slagen in mijn opzet. Want dat is waarin je belegt, leek. Al respecteren we jouw keuzes, ze stoelen op drijfzand. Gooi die schaapsvacht van je af, en tracht een wolf te wezen!
VGP te mijden??? Mag ik vragen hoe je daar bij komt?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als ik kies tussen Aedifica en VGP weet ik waar alle het goede nieuws nog niet in de koersen zit: VGP. Elk jaar naar de algemene vergadering, info vergaren en telkens doet men wat men daar belooft: groeien zonder aandeelhouders te verwateren. VGP groeit per jaar 25 pct minstens zonder emissies. Dividend is daar van ondergeschikt belang. Is ook geen GVV wat voordeel is voor toekomst.
Eens je wat langer op dit forum zit zal je mijn ironie wel begrijpen. Vergt enige tijd ...Zermatt schreef: ↑27 december 2019, 17:21
Jouw strategieën aanschouwend, en menig forumgenoot heeft er een klare blik op, zou ik je een spaarboek aankaarten als bankier. En ik zou slagen in mijn opzet. Want dat is waarin je belegt, leek. Al respecteren we jouw keuzes, ze stoelen op drijfzand. Gooi die schaapsvacht van je af, en tracht een wolf te wezen!
Ik ben een Boglehead.
Geen flauw idee wat ze gaan doen maar ik kies de 10 goedkoopste aandelen uit mijn portefeuille. Goedkoopste: laagste p-to-fcf verhouding voor fcf-verwachtingen 2021 (niet 2020), berekend met market cap van 20/12/2019.
Agilent (14,5x)
Bureau Veritas (18,1x)
FLIR (16,4x)
Fortinet (18,0x)
Legrand (19,6x)
Palo Alto Networks (17,6x)
RELX (18,0x)
Sensata (15,9x)
Trimble (18,3x)
Wolters Kluwer (18,6x)
Agilent (14,5x)
Bureau Veritas (18,1x)
FLIR (16,4x)
Fortinet (18,0x)
Legrand (19,6x)
Palo Alto Networks (17,6x)
RELX (18,0x)
Sensata (15,9x)
Trimble (18,3x)
Wolters Kluwer (18,6x)
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Interessante aanpak. Waar vind je fcf-verwachtingen 2021?
Moet elk bedrijf die meedelen in de jaarrekening voor de komende X jaren? Zo ja, kijkt de revisor ook deze cijfers na?
Beleggen met cijfers van 2021...
Back to the Future

Niet iedereen geraakt tijdig terug....

Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Maar nee, dat zijn gemiddelde verwachtingen van analisten. Natuurlijk baseren zij hun modellen deels op cijfers en guidances die ze van de bedrijven die ze volgen krijgen (die wij als particuliere beleggers niet krijgen). Die gemiddelde verwachtingen kan je gratis zien op markets.businessinsider.com (verzameld door FactSet, niet zo betrouwbaar als Refinitiv (het vroegere Thomson Reuters) of Bloomberg). Op marketscreener.com zie je cijfers aangereikt door S&P. Die cijfers lijken mij betrouwbaarder aangezien ze - doorgaans - niet zo heel veel verschillen van deze van Refinitiv. S&P werkt o.a. samen met Refinitiv voor distributie van estimates. Zelf gebruik ik (betalend) Refinitiv.
Bv. voor Sioen: https://www.marketscreener.com/SIOEN-IN ... inancials/
Ik relativeer die estimates wel hoor

Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
-
- Jr. Member
In het begin van dit jaar heeft de beurs ook een serieuze duik gemaakt. Ik zou toch maar even afwachten tot medio januari om bij te kopen.
Bedankt om dit toe te lichten!gpv1 schreef: ↑28 december 2019, 10:51Maar nee, dat zijn gemiddelde verwachtingen van analisten. Natuurlijk baseren zij hun modellen deels op cijfers en guidances die ze van de bedrijven die ze volgen krijgen (die wij als particuliere beleggers niet krijgen). Die gemiddelde verwachtingen kan je gratis zien op markets.businessinsider.com (verzameld door FactSet, niet zo betrouwbaar als Refinitiv (het vroegere Thomson Reuters) of Bloomberg). Op marketscreener.com zie je cijfers aangereikt door S&P. Die cijfers lijken mij betrouwbaarder aangezien ze - doorgaans - niet zo heel veel verschillen van deze van Refinitiv. S&P werkt o.a. samen met Refinitiv voor distributie van estimates. Zelf gebruik ik (betalend) Refinitiv.
Bv. voor Sioen: https://www.marketscreener.com/SIOEN-IN ... inancials/
En op het einde van vorig jaar heeft de beurs een serieuze duik genomen. Dit jaar daarentegen... ;-)YelitBiros schreef: ↑28 december 2019, 10:55 In het begin van dit jaar heeft de beurs ook een serieuze duik gemaakt. Ik zou toch maar even afwachten tot medio januari om bij te kopen.