Top 5 (of 10) voor 2020
TIP
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Top 5 (of 10) voor 2020
Mooie start-portefeuille, denk ik. Defensief met een kick (Tubize). Alleen jammer van de dubbele roerende voorheffingen op buitenlandse aandelen: een serieus lek in het rendement.
@troglodytes: Ik denk dat de genoemde aandelen in mijn post een mooie aanvulling kunnen zijn op mijn bestaande aandelen die ik al bezit. De dubbele roerende voorheffing valt al bij al mee, enkel bij Southern Company zit je met een volledige dubbele taxatie. Hal trust keert een deel uit in aandelen ( dus geen nederlandse roerende voorheffing), Avi Global trust is een brits aandeel dus enkele de belgische roerende voorheffing.
De dubbele roerende voorheffing is nooit leuk natuurlijk, maar als je ze enigzins kan beperken is dit toch mooi meegenomen.
Met vriendelijke groet,
Geblin
De dubbele roerende voorheffing is nooit leuk natuurlijk, maar als je ze enigzins kan beperken is dit toch mooi meegenomen.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Hier alvast de free lunch portfolio van Pabrai:
Uber Cannibals
Allison Transmission Holdings (ALSN)
Asbury Automotive Group (ABG)
Corning (GLW)
Quanta Services (PWR)
Sleep Number (SNBR)
Shameless Cloning
Alphabet (GOOGL), from Sequoia Fund
Berkshire Hathaway (BRK.B), from Markel Insurance
Chipotle Mexican Grill (CMG), from Pershing Square
Citigroup (C), from ValueAct Capital
Fiat Chrysler Automobiles (FCAU), from Pabrai Funds
Spinoffs
Athene Holding (ATH)
FirstService (FSV)
Hilton Grand Vacations (HGV)
RMR Group (RMR)
Vectrus (VEC)
Uber Cannibals
Allison Transmission Holdings (ALSN)
Asbury Automotive Group (ABG)
Corning (GLW)
Quanta Services (PWR)
Sleep Number (SNBR)
Shameless Cloning
Alphabet (GOOGL), from Sequoia Fund
Berkshire Hathaway (BRK.B), from Markel Insurance
Chipotle Mexican Grill (CMG), from Pershing Square
Citigroup (C), from ValueAct Capital
Fiat Chrysler Automobiles (FCAU), from Pabrai Funds
Spinoffs
Athene Holding (ATH)
FirstService (FSV)
Hilton Grand Vacations (HGV)
RMR Group (RMR)
Vectrus (VEC)
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Iemand die weet waar je Paul D'Hoore zijn pronostiek voor 2020 kan terugvinden ??
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Foei, het op uw moeder steken ...
https://www.hln.be/nieuws/vtm-nieuws/de ... a62dbe625/
Als je zelf wil beleggen, zal je toch héééél wat meer moeten doen, als zo'n video zoeken....

Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Waaruit bestaat jouw huidige portefeuille, Jonie?jonie schreef: ↑19 januari 2020, 09:29https://www.hln.be/nieuws/vtm-nieuws/de ... a62dbe625/
Als je zelf wil beleggen, zal je toch héééél wat meer moeten doen, als zo'n video zoeken....![]()
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Nogmaals dit is niet de opinie van Paul zelf maar een 'best off' van financiële instellingen.
Hij is er als het ware enkel de presentator van.
In zijn eigen nieuwsbrief kan je zijn opinies vinden.
Hij is er als het ware enkel de presentator van.
In zijn eigen nieuwsbrief kan je zijn opinies vinden.
Zermatt schreef: ↑19 januari 2020, 09:50Waaruit bestaat jouw huidige portefeuille, Jonie?jonie schreef: ↑19 januari 2020, 09:29
https://www.hln.be/nieuws/vtm-nieuws/de ... a62dbe625/
Als je zelf wil beleggen, zal je toch héééél wat meer moeten doen, als zo'n video zoeken....![]()

Het staat in footer!
Niet iedereen zal zin hebben in die ontledingen. Ik trouwens ook niet.
Heb trouwens ook wat van die Paul d'Hoore portefeuille overgenomen, eens zien wat het me brengt op een jaar.
Heb trouwens ook wat van die Paul d'Hoore portefeuille overgenomen, eens zien wat het me brengt op een jaar.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
dit waren toch de aandelen voor 2019? nu nog barco kopen is toch waanzin?troglodytes schreef: ↑18 januari 2020, 13:16In mijn moeder haar portefeuille (I know…).
Wel zonder Galapagos en IWDA.
![]()
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ik hoop toch dat ik het juiste jaar gekopieerd heb, of ik ga het mogen uitleggen aan de keukentafel :-)
Ik vind niet meteen iets terug op het net behalve de streaming uitzending op VTM, maar Barco zat er wel degelijk bij, ja. Portefeuille YTD tot nu toe +5,31%
For the record: my dear mama houdt niet zo van het risico van beleggen (lees: angst). Om haar langzaam over de streep te trekken gebruik ik Paul d'Hoore (tja… mij gelooft ze niet) en een heel beperkt bedrag per aandeel.
Ik vind niet meteen iets terug op het net behalve de streaming uitzending op VTM, maar Barco zat er wel degelijk bij, ja. Portefeuille YTD tot nu toe +5,31%
For the record: my dear mama houdt niet zo van het risico van beleggen (lees: angst). Om haar langzaam over de streep te trekken gebruik ik Paul d'Hoore (tja… mij gelooft ze niet) en een heel beperkt bedrag per aandeel.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Selectie is correct: UCB, umi, barco, fagron, monteatroglodytes schreef: ↑20 januari 2020, 17:29 Ik hoop toch dat ik het juiste jaar gekopieerd heb, of ik ga het mogen uitleggen aan de keukentafel :-)
Even omhoog halen. Wie zijn top 5 staat nu hoger dan bijna een jaar geleden?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior