Top 5 voor 2021
TIP
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Top 5 voor 2021
Verkocht aan Euro 10.98 of zoiets. De kosten waren er precies uit. Denk niet dat u u deze aandelen aan die koers had willen kopen! *wink*. Maar blij dat ik Euronav kwijt ben. Nu nog wachten op Ontex........
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Heb ook Basf,,,ahum! Hoe weet u dat aandelen en vooral ETF's in goede financiële papieren zitten? Ik denk, tegenwoordig moet ik schrijven: wij denken dat wij dat niet kunnen weten. Inderdaad het is wel filteren op deze site. Maar de meningen van als voorbeeld BH74Long, Belcra, GVP, Less or More, Zeezout en diegene die ik vergeten ben, zijn wel oprecht. Hoe dan ook ik geef toe dat het lastig is op een online forum. Ooit hebben wij voorgesteld om elkaar eens 'niet online' te ontmoeten en te converseren over beleggingen. Op enkele na heeft niemand zich aangemeld "wink".Georg schreef: ↑8 januari 2021, 07:28Daar heb je ook gelijk in, je kunt vooraf niet weten welke aandelen beter zullen presteren.Jozefien1969 schreef: ↑7 januari 2021, 21:01 Georg,
Met dank voor uw bericht en u heeft gelijk maar weet u al vooraf welke aandelen betere beleggingen zijn? Wellicht weet ik dat niet, ik had moet schrijven weten ''wij'' dat niet.
Ik geef toe dat ik ook een tijdje met BASF in de min stond, en heb wat bijgekocht bij vermoeden (subjectief, ok) dat het laag stond...en nu sta ik vrij goed in de plus.
Voor de rest van mijn portefeuille richt me voornamelijk op aandelen en ETF's die financieel in goede papieren zitten, en waar de waarde een lange tijd aan het groeien is en een bedrijfsmodel heeft waarin ik voor een lange tijd kan geloven.
Tegenwoordig moeilijk te vinden vind ik en daarom speur ik continu hier en op andere websites naar goede info (soms wat filteren)
Sorry ik dacht dat Stamp Duty kosten verschuldigd waren, blijkbaar is dit niet van toepassing bij ETFs
18%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
22%SWRD&IWDA - 16%IMIE - 11%CSPX - 4%EMIM
20%Bonds - 2%IEGA - 7%CASH Updated 01/11/2025
22%SWRD&IWDA - 16%IMIE - 11%CSPX - 4%EMIM
20%Bonds - 2%IEGA - 7%CASH Updated 01/11/2025
-
BenjaminBuffett
- Sr. Member

- Contacteer:
VdV betreft een smallcap waarover weinig nieuws te rapen valt en bovendien is er slechts één analist die VdV opvolgt... Het is m.a.w. even een vergeten aandeel. Het aantal aandelen dat verhandeld wordt op één dag, is ook beperkt (ongeveer 5.000-tal) waardoor het aandeel op korte tijd relatief sterk kan dalen, maar het omgekeerde doet zich soms ook voor. Van november 2019 tot begin januari 2020 steeg het aandeel vlot van 23,4 EUR naar 30,85 EUR.Jhn schreef: ↑9 januari 2021, 08:21Waarom denk jij dat VDVelde een beursexit staat te verwachten?BenjaminBuffett schreef: ↑30 december 2020, 15:10 Mijn top 5:
1. Ontex (€ 10,91)
2. Compagnie des Alpes (€ 18,88)
3. Euronav (€ 6,575)
4. Van de Velde (€ 22,75; beursexit à la Sioen?)
5. GSK (£ 13,65)
En aan hoeveel zal dat dan wel zijn?
Mijn vraag is concreet in die zin dat ik ze bezit en ze rood staan en ik er van af wil!
Maar een beursexit zou mij wel goed uitkomen![]()
Dus ben zeer benieuwd naar uw redenering.
Kortom, met dit aandeel heb je bijgevolg veel geduld nodig. Het betreft een gezond en goed geleid productiebedrijf met nog steeds hoge marges. De groep is sterk gekapitaliseerd en is goed gewapend om de coronacrisis door te komen en eventueel zelfs overnames te verrichten. De koers kan dus perfect herstellen op basis van de onderliggende prestaties van het bedrijf.
Daarnaast kunnen we ons de vraag stellen wat VdV nog op de beurs doet? Als ze een acquisitie willen doen, dan kunnen ze perfect bij de bank gaan lenen aan supergunstige tarieven, want ze zijn schuldenvrij.
Dus net zoals Sioen Industries van de beurs gehaald wordt, is de kans reëel dat VdV ooit ook van de beurs verdwijnt. Dat is een veronderstelling, maar het zou logisch zijn. Het kan nog wel jaren duren. De familie VdV heeft alleszins de financiële middelen om die 44% die slechts beursgenoteerd is van de beurs te halen. Aan welke prijs zal afhangen van de koers van dat moment. Als vergelijkingspunt kan je bijv. Sioen of Orange Belgium nemen. Beiden worden van de beurs gehaald aan opportunistische prijzen, maar toch een 25 à 30% hoger dan de laatste beurskoers.
Een andere optie is dat VdV wordt verkocht aan een derde, al wordt daar best mee gewacht als corona voorbij is. In 2017 gaf Herman Van de Velde aan dat de verkoop van het bedrijf geen taboe is. In dat geval zal de beursexit aan beduidend hogere koersen kunnen gebeuren.
https://www.tijd.be/ondernemen/consumen ... 03416.html
https://www.standaard.be/cnt/dmf20180419_03472660
https://www.tijd.be/ondernemen/textiel/ ... 98043.html
In een top vijf is het moeilijk om nuances te leggen.varia schreef: ↑10 januari 2021, 08:07In de verhouding 60% (eerste drie samen), 20%, 20%?jvdc schreef: ↑4 januari 2021, 12:21 Mijn strategie blijft dezelfde als in 2020, namelijk een wereldindex aangevuld met een tilt richting ontwikkelingslanden en Europa:
1- Vanguard FTSE All-World ETF (VWCE)
2- Vanguard FTSE All-World ETF (VWCE)
3- Vanguard FTSE All-World ETF (VWCE)
4- iShares Core MSCI EM Markets IMI (EMIM)
5- iShares MSCI Europe UCITS ETF (Acc) (IMAE)
Ik wilde hier vooral aangeven dat ik wat extra gewicht geeft aan ontwikkelingslanden en Europa ten opzichte van een klassieke boggleheadsportefeuille.
In werkelijkheid heb ik ook nog een aparte tracker voor small caps en Japan.
Grosso modo probeer ik met mijn portefeuille de volledige markt af te dekken volgens marktkapitalisatie, met als enige afwijking dat ik een ondergewicht geef aan de VS omdat ik denk dat die markt al erg hoog gewaardeerd staat.
In plaats van 55% VS (zoals gewogen bij VWCE) heb ik 'slechts' pakweg 40% VS in portefeuille.
Let wel, in het grote plaatje denk ik dat deze nuanceverschillen geen erg groot verschil zullen maken. Ik pas deze tilts vooral toe voor de sport, om te kijken of ik erin slaag om op lange termijn de markt te verslaan. Voorlopig is dat nog niet gelukt.
Het jaar 2021 is voor mij het jaar waarin ik mijn eerste stappen aan het zetten ben via traden.
Mijn eerste twee weken waren alvast héél positief.
Mijn eerste twee weken waren alvast héél positief.
THE POWER OF COMPOUNDING
"Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it. He who doesn't, pays it."
-Albert Einstein-
"Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it. He who doesn't, pays it."
-Albert Einstein-
IBeter laat dan nooit. Top 5 in willekeurige volgorde:
- Danone;
- Euronav;
- Pharming;
- Volkswagen;
- Van de velde;
- Danone;
- Euronav;
- Pharming;
- Volkswagen;
- Van de velde;
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
De targets voor 2021 zijn al binnenstockzombie schreef: ↑3 januari 2021, 13:07 Top 5 voor 2021:
1)GME
2)BIDU
3)CCJ
4)AGS
5)PRX
Brave huisvader alternatief:
1)AGS
2)ACKB
3)PROX
4)PRX
5)GILD
DISCLAIMER: momenteel alles behalve PROX in portefeuille
1) iwda
2) is3r
3) zprs
4) vagf
5) wat speel geld om te spelen op op golvende aandelen bv Kinepolis
2) is3r
3) zprs
4) vagf
5) wat speel geld om te spelen op op golvende aandelen bv Kinepolis
Alles zo snel mogelijk verkopen dan zodat je de rest van het jaar op beide oren kunt slapen.stockzombie schreef: ↑19 januari 2021, 18:51De targets voor 2021 zijn al binnenstockzombie schreef: ↑3 januari 2021, 13:07 Top 5 voor 2021:
1)GME
2)BIDU
3)CCJ
4)AGS
5)PRX
Brave huisvader alternatief:
1)AGS
2)ACKB
3)PROX
4)PRX
5)GILD
DISCLAIMER: momenteel alles behalve PROX in portefeuille![]()
Ik noteer ook Pharming en Euronav
Verder Acacia Pharma (vandaag al een stap in de goede richting - ik zit long in dit aandeel)
Mithra Pharmaceuticals
Intrasense
https://tomblancketb.wixsite.com/euronextshares
Ontex werd hier meermaals naar voren geschoven maar krijgt vandaag een stevige tik.