Top bereikt ?
TIP
Re: Top bereikt ?
Centrale banken zijn zot geworden.
Zijn die echt zo stom, of is het blinde paniek, of zijn ze de grootste beleggers een uitweg aan het bieden om hun kapitaal veilig te stellen vooraleer de schulden verdeeld zullen worden over de werkenden ?
Hyperinflatie wereldwijd zit eraan te komen als ze blijven voortdoen zoals ze nu bezig zijn.
Er breken "gouden" tijden aan voor alle types grondstoffen.
Laatste fase van de bull markt is zonet op gestart, denk dat die kort en hevig zal zijn en dan zullen de waarderingen op de beurs terug naar realistische koersen terug moeten vallen.
Whats goes up, must go down ...
Irrational exuberance ...

Hou zeker allemaal nog wat extra poeder droog voor Q2 of Q3 van dit jaar ... Koopjesperiode volgt pas dit najaar.
Zijn die echt zo stom, of is het blinde paniek, of zijn ze de grootste beleggers een uitweg aan het bieden om hun kapitaal veilig te stellen vooraleer de schulden verdeeld zullen worden over de werkenden ?
Hyperinflatie wereldwijd zit eraan te komen als ze blijven voortdoen zoals ze nu bezig zijn.
Er breken "gouden" tijden aan voor alle types grondstoffen.
Laatste fase van de bull markt is zonet op gestart, denk dat die kort en hevig zal zijn en dan zullen de waarderingen op de beurs terug naar realistische koersen terug moeten vallen.
Whats goes up, must go down ...
Irrational exuberance ...
Hou zeker allemaal nog wat extra poeder droog voor Q2 of Q3 van dit jaar ... Koopjesperiode volgt pas dit najaar.
Altijd leuk om dan eens oude posts boven te halen:
rabobank-verlaagt-rente-naar-3-t4441-30.html#p38426
Post is van 10 jaar geleden ...
Men was er toen al van overtuigd dat hyperinflatie onvermijdelijk was
Hoi Zwiertje,
We zitten tien jaar later nu effectief aan een nul rente.
Er was inderdaad iemand die er recht op zat indertijd dat we ooit ook Japanse toestanden konden krijgen ...
Elk scenario (hoe uitzonderlijk ook) is altijd mogelijk en zal ooit wel eens voorvallen (regels van de statistiek) !
Op LT heeft de Japanse beurs vooral zijwaarts bewogen en nooit meer de vroegere toppen kunnen bereiken.
Groetjes
Steven / Realist
We zitten tien jaar later nu effectief aan een nul rente.
Er was inderdaad iemand die er recht op zat indertijd dat we ooit ook Japanse toestanden konden krijgen ...
Elk scenario (hoe uitzonderlijk ook) is altijd mogelijk en zal ooit wel eens voorvallen (regels van de statistiek) !
Op LT heeft de Japanse beurs vooral zijwaarts bewogen en nooit meer de vroegere toppen kunnen bereiken.
Mijn quote is onder voorbehoud en met de nodige voorzichtigheid want morgen (of binnen 5 minuten) kan de situatie al terug veranderen.Hyperinflatie wereldwijd zit eraan te komen als ze blijven voortdoen zoals ze nu bezig zijn.
Groetjes
Steven / Realist
Van hyperinflatie is geen sprake en van een Japans scenario kan je nu ook niet bepaald spreken de laatste 10 jaar.
Ik denk ook niet dat de man al veel plezier heeft gehad aan zijn 'commodities'.
Ik wil maar zeggen: dat verhaal over hyperinflatie gaat nu al heel erg lang mee. Het heeft mijn inziens ook weinig zin om te speculeren over of de beurzen nu hoger of lager zullen staan dit najaar. Proberen anticiperen kost doorgaans meer dan het gewoon uitzweten.
Ik denk ook niet dat de man al veel plezier heeft gehad aan zijn 'commodities'.
Ik wil maar zeggen: dat verhaal over hyperinflatie gaat nu al heel erg lang mee. Het heeft mijn inziens ook weinig zin om te speculeren over of de beurzen nu hoger of lager zullen staan dit najaar. Proberen anticiperen kost doorgaans meer dan het gewoon uitzweten.
Ik vind het wel goed dat ze bedrijven en banken liquiditeit verschaffen tijdens deze crisis. Over hun pogingen om interestvoeten zo laag mogelijk te houden (QE) ben ik minder overtuigd. In ieder geval, hyperinflatie zit er volgens mij niet aan te komen.Realist schreef: ↑16 juni 2020, 09:15 Centrale banken zijn zot geworden.
Als je denkt dat er hyperinflatie aankomt, zal de beurs juist stijgen (nominaal toch).
-
anonymous9
Dat dacht men voor het begin van de inflatie in de jaren 70 ook. Men redeneerde toen dat de boekwaardes van de bedrijven hun waarde zouden blijven houden, doorheen de inflatie heen.
Het tegendeel gebeurde. Er volgde een jarenlange berenmarkt. Naarmate het einde daarvan naderde verklaarde men dat aandelen "dood" waren.
Hyperinflatie is nog iets anders dan verhoogde inflatie + nominaal steeg de waarde van aandelen wel degelijk in de jaren 70.
-
anonymous9
Ik weet niet juist waar de grens ligt tussen "verhoogde inflatie" en "hyperinflatie" .
In België werd bijv in 1974 16% inflatie gehaald. Het jaar nadien was dat nog steeds 11%.
De andere jaren tussen 1972 en 1983 was de inflatie ongeveer 7 à 8%.
En dat aandelen nominaal stegen (voor zover dat ook maar iets van belang is), daar wil ik toch wel een grafiekje van zien. Het zou me verwonderen, maar ik sluit niets uit.
In België werd bijv in 1974 16% inflatie gehaald. Het jaar nadien was dat nog steeds 11%.
De andere jaren tussen 1972 en 1983 was de inflatie ongeveer 7 à 8%.
En dat aandelen nominaal stegen (voor zover dat ook maar iets van belang is), daar wil ik toch wel een grafiekje van zien. Het zou me verwonderen, maar ik sluit niets uit.
Volgens investopedia:
"Hyperinflation is a term to describe rapid, excessive, and out-of-control general price increases in an economy. While inflation is a measure of the pace of rising prices for goods and services, hyperinflation is rapidly rising inflation, typically measuring more than 50% per month."
"Hyperinflation is a term to describe rapid, excessive, and out-of-control general price increases in an economy. While inflation is a measure of the pace of rising prices for goods and services, hyperinflation is rapidly rising inflation, typically measuring more than 50% per month."
Je kan dat zelf berekenen met deze calculator voor de S&P500 bv. Nominale return van 1970 tot 1980 was 83%.MoreOrLess schreef: ↑17 juni 2020, 19:56 En dat aandelen nominaal stegen (voor zover dat ook maar iets van belang is), daar wil ik toch wel een grafiekje van zien. Het zou me verwonderen, maar ik sluit niets uit.
-
anonymous9
@Ignition, Thnx
Als dat de cijfers zijn van hyperinflatie, dan geloof ik ook niet dat het zover zal komen.
Onze centrale bankiers gaan dat nooit zo laten gebeuren.
Maar misschien laten ze wel "een verhoogde inflatie" toe
Als dat de cijfers zijn van hyperinflatie, dan geloof ik ook niet dat het zover zal komen.
Onze centrale bankiers gaan dat nooit zo laten gebeuren.
Maar misschien laten ze wel "een verhoogde inflatie" toe